• septum

Pergotime uttaget idag..

Är det några fler? Jag känner mig helt plötsligt jätte nervös. Undrar till och med om man ska skjuta upp behandlingen några månader. Usch. Vet ej riktigt vad som händer just nu men känner helt plötsligt mig jätte nervös.

Finns det någon som vill berätta något om behandlingen så är jag jätte tacksam. Kanske kan jag känna mig lite lugnare.

Sedan just det att tabletten innehåller laktos och jag  tål inte komjölk. Jag blev jätte dålig av Primoluten vilket också innehåller laktos.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-14 09:30
    www.fof.se/tidning/2007/5/har-faster-agget

• Svar på tråden Pergotime uttaget idag..
  • Bubbibalubbi

Min kompis har pco och fick köra Pergotime + insemination. En månad kom mensen som vanligt men var lite annorlunda. Hon hade sedan länge slutat testa med gravtest. Började med ny kur Pergotime, kom till läkaren för UL och insemination. Men det fanns inga ägg. Däremot en hinnsäck. Blodprov gjordes. Japp, hon var gravid. En vecka senare såg de ett bankande hjärta. Han är hel och fin idag, trots pergokur i början. Som tur är så får de all näring från gulkroppen i början.

• septum

Hej tjejer!

Nu har jag precis talat med gyn och jag hade ett värde på 38 vilket gyn-läkaren sade var ett högt värde och att det tyder på ägglossnig. Tydligen har jag haft det då trots att jag inte haft dessa känningar alls???Förvånad Trodde verkligen inte på det. Så jag skulle inte öka styrkan ifall jag ska börja om med Pergo. Det betyder att jag kan fortfarande blivit gravid.. Jag hade pytte brun flytning här om dagen men inget mera sedan dess. Konstigt. Vi väntar väl några dagar till få se vad som händer. Tror fortfarande på mens för att jag har dessa känningar i magen.

Glossip: Hur har det gått för dig.

Är det någon som har intervallerna på dessa progesteronvärden?

• Bubbibalubbi
    septum skrev 2011-11-23 11:25:01 följande:
    Hej tjejer!

Nu har jag precis talat med gyn och jag hade ett värde på 38 vilket gyn-läkaren sade var ett högt värde och att det tyder på ägglossnig. Tydligen har jag haft det då trots att jag inte haft dessa känningar alls???Förvånad Trodde verkligen inte på det. Så jag skulle inte öka styrkan ifall jag ska börja om med Pergo. Det betyder att jag kan fortfarande blivit gravid.. Jag hade pytte brun flytning här om dagen men inget mera sedan dess. Konstigt. Vi väntar väl några dagar till få se vad som händer. Tror fortfarande på mens för att jag har dessa känningar i magen.

Jag brukar inte känna av min ägglossning. Och nu med Pergotime så har jag haft lite molvärk runt ägglossnng. Men inte så mycket.
  • che71
    Bubbibalubbi skrev 2011-11-23 10:58:26 följande:
    Min kompis har pco och fick köra Pergotime + insemination. En månad kom mensen som vanligt men var lite annorlunda. Hon hade sedan länge slutat testa med gravtest. Började med ny kur Pergotime, kom till läkaren för UL och insemination. Men det fanns inga ägg. Däremot en hinnsäck. Blodprov gjordes. Japp, hon var gravid. En vecka senare såg de ett bankande hjärta. Han är hel och fin idag, trots pergokur i början. Som tur är så får de all näring från gulkroppen i början.

Va skönt att det gick bra i alla fall!
    Det är ju detta jag är orolig för , att börja med Pergotime därför att det är för tidigt att se på gravtest på lördag!!
  • che71

ÄR det ingen här mer än jag som fått blödning några dagar efter ÄL (med Pergotime, men aldrig annars förutom mensen som kommer 14-15 dagar efter ÄL i vanliga fall !)  ?

• Glossip
    septum skrev 2011-11-23 11:25:01 följande:
    Hej tjejer!

Hej
    Grattis till dig!

Är så glad!!  Fick svar från min gyn att jag haft ÄL. Hon sa att jag kunde grav.testa 2-3v efter ÄL. Om jag får mensen fortsätter jag med en dubbelkur pergo. Men har ingen karaktär att vänta 3 v innan jag skall grav.testa det blir absolut ett test till helgen. Har fortfarande den där molvärken så jag håller verkligen tummarna att det inte är mens på gång.
  • Bubbibalubbi

Varför tycker de att ni ska vänta 3 veckor med att testa efter ÄL?

• septum

Grattis till dig också Glossip. Vad ligger du på för cd i dag. Jag ligger på dag 29. Jag hade lite blodstrimma i dag när jag gick och kissade så jag har inte så mycket hopp om att det ska funka denna gång. Har idag beställt nya Pergo på Apoteket, enkeldos. Men jag håller verkligen tummarna för att det skulle ha fastnat ett eller fler Skrattande hos dig..

• Glossip

Hej
    Jag är på cykeldag 31.
    Jag skall grav.testa på lördag. Jag har en bra känsla så jag hoppas verkligen att det fastnat något ägg:)
    Mår konstigt, lite illa och brösten har blivit lite ömma.

Svar på tråden Pergotime uttaget idag..