• septum

Pergotime uttaget idag..

Är det några fler? Jag känner mig helt plötsligt jätte nervös. Undrar till och med om man ska skjuta upp behandlingen några månader. Usch. Vet ej riktigt vad som händer just nu men känner helt plötsligt mig jätte nervös.

Finns det någon som vill berätta något om behandlingen så är jag jätte tacksam. Kanske kan jag känna mig lite lugnare.

Sedan just det att tabletten innehåller laktos och jag  tål inte komjölk. Jag blev jätte dålig av Primoluten vilket också innehåller laktos.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-14 09:30
    www.fof.se/tidning/2007/5/har-faster-agget

• Svar på tråden Pergotime uttaget idag..
  • septum

che71: Vad jobbigt. Rynkar på näsan Men vadå inte trotsa förbudet?? Är man 40 år kanske man inte vill att någon talar om att man inte får. Jag skulle bli arg. Men hur stor är risken att alla tre släpper, befruktas och fäster? Är det någon läkared att förbjuda. Jag vet att flerbörd är mycket svårare graviditet men som sagt du är ju tillräckligt gammal för att ta beslut över ditt eget liv. Var det enkeldos?

Pimme: Håller tummarna för lagomt många kanonägg. Sjukskrivning p g a bebisverkstad skulle väl vara något..Skrattande

hanibanani: Jag kan ha lite hugg längst ner emellan åt och ibland lite diffus värk...

• che71

septum: japp enkeldos

men hon som läkare borde ju veta bäst, hon vet hur länge vi försökt o hon vet vilka risker o om det är större risk för tex missfall vill man ju inte chansa
    (men vi "myste" igår o kanske de överlever till ÄL, det berättade jag för henne, men gjort är gjort!!Förvånad)

• septum

Ja men jag tänker att kvaliteten på  äggen kanske inte är den samma som för en som är 20. Eller blir den det av Pergon? Jag skulle ha chansat..Flört

• Hjärtefröjd

Vi har gjort flera inseminationen vid tre stora äggblåsor. Visst, det är en chansning, men vår läkare anser chanserna att alla befruktas och fäster är minimal eftersom vi försökt så länge.

• Glossip

Åhh vad jobbigt che71. Lider verkligen med dig.
    Gör du någon uppföljning med VUL för att se om alla tre har släppt sen eller hur funkar det? Eller skall du fortsätta med pergo?

Hur mår ni andra nu? Jag känner inga biverkningar alls längre. Möjligen att jag är mer kissnödig. Men inte alls ont kring äggstockarna eller molvärk.

• che71
    septum skrev 2011-11-16 18:00:57 följande:
    Ja men jag tänker att kvaliteten på  äggen kanske inte är den samma som för en som är 20. Eller blir den det av Pergon? Jag skulle ha chansat..Flört

Det påpekade jag för doktorn, försökte på alla vis...men hon var stenhård!
    Jag tycker precis som du...alla borde ju inte bli befruktade o alla kanske inte skulle klara sig ändå...
    Men inte...Obestämd
  • che71
    Glossip skrev 2011-11-16 19:51:43 följande:
    Åhh vad jobbigt che71. Lider verkligen med dig.
    Gör du någon uppföljning med VUL för att se om alla tre har släppt sen eller hur funkar det? Eller skall du fortsätta med pergo?

Hur mår ni andra nu? Jag känner inga biverkningar alls längre. Möjligen att jag är mer kissnödig. Men inte alls ont kring äggstockarna eller molvärk.

Ingen ny VUL förrän efter nästa Pergotime omgång...o inget blodprov (progesteron) för det frågade jag också.
    Trist!!
  • Pimme

Jag är också kissnödig mycket oftare, det tycker jag skitskumt.. Hur kommer det sig liksom? Sen har jag humörsvängningar också, men det kan lika gärna bero på min nutrilettdiet som jag håller på med. Fast antagligen är det en kombination av pergotime + diet. Jobbigt hursomhelst.. stackars min karl, jag har inte haft många superglada stunder senaste veckan :S Och så inbillar jag mig att jag känner av äggstockarna mycket mer än tidigare.. Det gör lite smått ont i ländryggen flera gånger om dagen. Men det är värt allt det om det resulterar i en bebis! Skrattande

• septum

Jag tycker det är så konstigt att de resonerar så olika. Mitt gyn gör inte ens VUL och jag frågade om risken för flerbörd och de svarade att det hade aldrig hänt där av alla patienter som fått Pergo. Det var en så otroligt liten risk så de bedömer att det räcker att ta blodprov för att se att den ens gett ägglossning eller om man lär öka dosen. Skulle de däremot visa ägglossning skulle jag inte ens behöva ta blodprov längre utan bara att fortsätta.  På sätt och vis tycker jag att det är skönt för ge samlagsförbud skulle jag tycka vara för retfullt för att jag skulle vilja följa det. Det är skillnad om jag själv väljer att inte ligga för att jag inte vill chansa. Sedan är jag fullt införstådd med riskerna men de kanske är bättre att de informerar riktigt om det istället för att sätta förbud som på ett barn. (Jag är lite löjlig jag vet, men jag kan ha lite svårt att man talar om för mig som är nästan 40 år, man är väl tillräckligt vuxen för att kunna ta smarta beslut själv... Usch så gammalt det lät..Skrattande)

Pimme: Kissnödig blir man nog av hormonerna. Jag är till och med upp och kissar på nätterna och det är jag inte annars. Jag tycker också att jag blivit hungrigare. Någon mer? Jag är sugen på riktig mat som potatis sent på kvällen som vid typ kl 21. Kanske inte är så bra på lång sikt..Glad Jag tänker mig att skulle man vara gravid skulle man få avsmak och må illa inte vara extremt hungrig. Undra om det också kan vara hormoner?

• hanibanani

Då har jag varit och lämnat blodprov idag, hoppas på goda nyheter nu =)

Svar på tråden Pergotime uttaget idag..