• septum

Pergotime uttaget idag..

Är det några fler? Jag känner mig helt plötsligt jätte nervös. Undrar till och med om man ska skjuta upp behandlingen några månader. Usch. Vet ej riktigt vad som händer just nu men känner helt plötsligt mig jätte nervös.

Finns det någon som vill berätta något om behandlingen så är jag jätte tacksam. Kanske kan jag känna mig lite lugnare.

Sedan just det att tabletten innehåller laktos och jag  tål inte komjölk. Jag blev jätte dålig av Primoluten vilket också innehåller laktos.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-14 09:30
    www.fof.se/tidning/2007/5/har-faster-agget

• Svar på tråden Pergotime uttaget idag..
  • hanibanani

Glossip: Samma här! Fast mer en konstant värk. Tuttarna gör ont som fan också! Känns inte som vanliga mensvärken dock..

• Glossip

Hanibanani- Skall du testa imorgon?
    Idag har jag haft en konstant värk i magen, eller riktigare sagt till och från sen jag hade ÄL. Men känner dock inget i brösten.....

• hanibanani

Nej jag har lovat mig själv att jag ska vänta tills fredag. Då har det gått 16 dagar sen ÄL. =) Men det känns verkligen inte som att mensen är på väg, mest önsketänkande såklart.

• septum

Hej tjejer!

Här kommer Sveriges pessimist i dag.. Bruna flytningar i morse och den här omgången har inte fungerat. Har känt det i en veckas tid. Med all hormonstimuli och alla år med krångel har man lärt sig känna sin kropp. Tror inte heller på att det har varit någon ägglossning men det svaret har jag inte fått. Det konstiga är att jag är på dag 26 och trodde jag skulle ha en cykel på cirka 32 dagar. Men det kanske är beviset på att det inte har fungerat i och med att jag har en 26-27 dagars cykel normalt.

• Bubbibalubbi

Aj, aj, aj. Så här en dag efter ÄL har jag molvärk OCH foglossning. (och illamående).
    Måste vara pergon som spökar. För även om jag skulle ha blivit gravid så skulle det inte kännas av så för tidigt.
    Det tom drar i ligamenten. 

• Glossip
    septum skrev 2011-11-21 10:20:44 följande:
    Hej tjejer!

Här kommer Sveriges pessimist i dag.. Bruna flytningar i morse och den här omgången har inte fungerat. Har känt det i en veckas tid. Med all hormonstimuli och alla år med krångel har man lärt sig känna sin kropp. Tror inte heller på att det har varit någon ägglossning men det svaret har jag inte fått. Det konstiga är att jag är på dag 26 och trodde jag skulle ha en cykel på cirka 32 dagar. Men det kanske är beviset på att det inte har fungerat i och med att jag har en 26-27 dagars cykel normalt.
    Skickar massa peppning till dig och hoppas att ditt blodprov kommer visa att du haft ÄL. 
    Min gyn sa att om jag inte fått ÄL så kommer ingen mens heller??? Stämmer inte det? Om du får mensen så borde du ju haft ÄL enligt hennes teori.
    Eller så gäller det bara mig som inte har någon egen mens. Och då kanske ÄL med pergo gör att man får mens....känner mig förvirrad nu.

Bubbibalubbi-
    Jag har känt likadant från ÄL-dagen, det måste vara hormonerna. Jag får veta på onsdag om jag haft ÄL, och har jag inte haft ÄL så måste det vara hormonerna som framkallar dessa ilningar, molvärk mm.

Det hade verkligen varit kul om någon i tråden lyckas bli gravid och skapar lite hopp här inne Hjärta
  • hanibanani

Ingen som tjuvtestat än? Jag håller fortfarande fast vid att jag ska hålla ut tills på fredag =)

• Pimme

Imorse var jag på min VUL (CD 13) och det fanns en jättefin äggblåsa på 16 mm :D Så idag har jag kunnat slappna av! Har ju varit så nervös innan.
    Det här var alltså min andra pergokur, fick inga äggblåsor på enkel, men dubbel funkade tydligen. Och gyn sa på en gång att jag ska ta ÄL-spruta för att se till att öka chanserna för ÄL. Så på onsdag morgon ska jag ta den och då sa han att jag har ÄL 36 timmar senare, alltså torsdagkväll. Sen sa han också att vi skulle ha sex ons+tors+fre. Sen skulle jag också få ta progesteronprov den 30/11 för att se om det blev ÄL. Åh, nu känns det äntligen som att man är på rätt väg!

Håller tummarna för er hontaas och hanibanani! :)

• Pimme

Uppdaterar mig i listan och lägger in oss i datumordning.

hanibanani - ÄL 9-10/11 17-18e cykeldagen, blodprov 17/11, BIM ca 21/11, 1 pergokuren (enkeldos)
    Glossip - ÄL 11/11 18e cykeldagen, blodprov 18/11, BIM ca 25/11, 2 pergokuren (dubbeldos)
    Septum - ÄL (beräknad) 12-13/11, 17-18 cykeldagen, blodprov 20/11, BIM ca 27/11, 1 pergokuren (enkeldos)
    che71 - ÄL (förmodligen!!) 17-18/11, på 17-18 cykeldagen, blodprov ca. 24-25/11, BIM ca 1-2/12 (?!)
    Bubbibalubbi - ÄL 20/11, 12:e cykeldagen, BIM 3/11, 25 dagars cykel, 1:a pergokuren (enkeldos)
    Pimme - ÄL 24/11. Blodprov 30/11. BIM 8/12. 2a pergokuren (dubbeldos).

Jag tycker det är svårt att räkna på BIM, men jag räknar 14 dagar efter ÄL. Fast jag vet att när jag fått ÄL på naturlig väg så har mensen kommit senare än 14 dagar efter... Men pergon ändrar väl kanske på det.

Svar på tråden Pergotime uttaget idag..