• septum

Pergotime uttaget idag..

Är det några fler? Jag känner mig helt plötsligt jätte nervös. Undrar till och med om man ska skjuta upp behandlingen några månader. Usch. Vet ej riktigt vad som händer just nu men känner helt plötsligt mig jätte nervös.

Finns det någon som vill berätta något om behandlingen så är jag jätte tacksam. Kanske kan jag känna mig lite lugnare.

Sedan just det att tabletten innehåller laktos och jag  tål inte komjölk. Jag blev jätte dålig av Primoluten vilket också innehåller laktos.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-14 09:30
    www.fof.se/tidning/2007/5/har-faster-agget

• Svar på tråden Pergotime uttaget idag..
  • septum

Usch vad dagarna släpar sig fram. Just nu känner jag mig ganska trött på det här. Känner som om det inte kommer att ge något utslag denna månad. Negativ jag vet men det känns verkligen nu som om jag kommer få börja om från början.. Kanske dubbelkur nästa gång.

• Glossip

Hej

Ja nu känns det som en evig väntan......
    Har också tagit blodprov så nästa vecka får jag reda på om jag haft ÄL. Det skulle kännas väldigt jobbigt om jag inte haft det. Men vi får väl peppa varandra här!!!!!
    Ändå har jag börjat tänka på när jag skall ta grav.test.

Septum - ÄL (beräknad) 12-13/11, 17-18 cykeldagen, blodprov 20/11, BIM ca 27/11, 1 pergokuren (enkeldos)
    Glossip - ÄL 11/11 18e cykeldagen, blodprov 18/11, BIM ca 25/11, 2 pergokuren (dubbeldos)
    hanibanani - ÄL 9-10/11 17-18e cykeldagen, blodprov 17/11, BIM ca 21/11, 1 pergokuren (enkeldos)
    che71 - ÄL (förmodligen!!) 17-18/11, på 17-18 cykeldagen, blodprov ca. 24-25/11, BIM ca 1-2/12 (?!)
    Pimme - ÄL 26-27/11 (???). VUL 21/11, BIM 18/12 (40 dagars cykel), 2a pergokuren (dubbeldos).

• che71
    .

Septum - ÄL (beräknad) 12-13/11, 17-18 cykeldagen, blodprov 20/11, BIM ca 27/11, 1 pergokuren (enkeldos)
    Glossip - ÄL 11/11 18e cykeldagen, blodprov 18/11, BIM ca 25/11, 2 pergokuren (dubbeldos)
    hanibanani - ÄL 9-10/11 17-18e cykeldagen, blodprov 17/11, BIM ca 21/11, 1 pergokuren (enkeldos)
    che71 - ÄL (förmodligen!!) 17-18/11, på 17-18 cykeldagen, för många blåsor på VUL!!  BIM ca 1-2/12 (?!)
    Pimme - ÄL 26-27/11 (???). VUL 21/11, BIM 18/12 (40 dagars cykel), 2a pergokuren (dubbeldos).
    Är det ingen här som fått för många blåsor med Pergotime o måste avstå från att försöka en månad!! Rynkar på näsan
    Hur blev det i så fall nästa månad , färre blåsor eller ?
  • septum

Glossip: Grav-test har jag redan lagt ner. Kom inte ens dit..Rynkar på näsan

che71: Jag tror att du är den enda här inne.

• hanibanani

Ni som tagit flera pergokurer, hur lång cykel har ni haft?

• Glossip
    hanibanani skrev 2011-11-19 11:25:12 följande:
    Ni som tagit flera pergokurer, hur lång cykel har ni haft?
    På min första kur så konstaterades det att jag inte hade någon ÄL, då tog jag provera för att få igång min mens sen tog jag en dubbeldos pergo. Så jag vet inte hur lång cykel man skall ha eftersom jag har oregelbunden mens.
    Men min gyn sa att om jag haft ägglossning kommer jag få min mens 14 dagar efter ÄL, om jag inte skulle vara gravid. Så antingen kommer jag få mensen nästa helg eller så får jag göra ett grav.test!!!!! Önskar verkligen ett PLUS:)
  • hanibanani

Jag borde ha BIM på måndag, kanske kanske kan hålla mig till helgen att ta ett gravtest om inte mensen dyker upp =) Kan va bra o veta om man vågar dricka några glas vin till nästa helg då jag ska på bal =)

• Glossip
    hanibanani skrev 2011-11-19 17:41:25 följande:
    Jag borde ha BIM på måndag, kanske kanske kan hålla mig till helgen att ta ett gravtest om inte mensen dyker upp =) Kan va bra o veta om man vågar dricka några glas vin till nästa helg då jag ska på bal =)
    Åhh vad spännande. Jag håller tummarna för att du inte får någon mens på måndag. Jag har BIM nästa fredag. Kommer nog ta ett test då. Om blodprovresultatet på onsdag visar att jag haft ÄL dvs.

Tycker absolut du skall ta ett test innan du skall på balGlad
Svar på tråden Pergotime uttaget idag..