• Grazzy

Unga Mödrar (Danmark)

Har följt denna serie ett tag nu och alltid under varje avsnitt är det något som upprör mig!
    Senast igår , vasade dom ett par (21 år gamla, notera!) som hade ett tvilling par under sex månader. Den ena var väldigt sjuk och smittsamt dessutom och skrek våldsamt. Vad gör föräldrarna då? JO, sätter båda barnen framför TVN i vardagsrummet, (båda skikandes), går ut på balkongen stänger dörren och tar varsin cigg??!!
    För det första, barn vid tvn så pass små?!
    För det andra, ingen reagerar på skriken, ciggen MÅSTE ju verkligen gå före!!
    Mamman skyllde på sömnbrist, men va fan ingen sover väl hela nätter när dom är så pass små, iaf inte jag men inte lämnar jag ungen vid TVN och stänger dörren för att göra något för mig själv på det sättet?!

Sen finns ju dom mammor i serien som inte ens vet vem pappan är och skiter fullständigt i att ta reda på det, eller dom som är arebetlösa totalt, lever på SOC eller sina föräldrar och köper snabbmat, cigg och cola för flera tusen i månaden och skiter i att ens leta jobb eller utbildning. 

Vad tycker ni om denna serie?
    Personligen tycker jag den inte tillför något utan snarare upprör. Finns ingen hyllning alls i denna serie ser jag det!         

• Svar på tråden Unga Mödrar (Danmark)
  • FannyC

Tycker de flesta mammor där är helt otroligt dumma i huvudet.. Skär det inte i hjärtat på dem när ungarna skriker?! och det ända dem gör är att tycka synd om sig själva, usch och fy! Man blir upprörd.

Tyvärr så skakade ju Stine sin lilla son så mycket att han fick hjärnskador och men för livet, någon bra mamma knappast! Gillade henne också innan jag fick höra vad som hänt, blev chockad.. Vet inte vad som hänt efteråt, men stackars liten!! 

• Angeliic
    En till mamma skrev 2011-10-27 12:13:15 följande:
    Läste att pojken hade en sjukdom som gjorde att han blev blind, de släppte stine med det samma,
    Skönt!
  • Tealhawk

Brukar undvika att kolla på reality-serier av alla slag, de har ju bara samlat ihop de värsta våpen inom valfri kategori. Har dock sett brottsstycken av de flesta minst en gång.

Tycker många mammor i de här serierna är klara socfall som inte borde ha barn överhuvudtaget. Det är uppenbart att de går med för kändisskapets skull och inte för att faktiskt upplysa folk hur det är att vara ung förälder. Media gör självklart sin del i det hela och vinklar det åt det allra värsta hållet, men det går ju inte filma något som inte hänt. Finns någon vettig människa per serie, men i slutändan är det ändå aldrig h*n man minns.

Håller med TS om att serier som denna inte tillför något vettigt alls. Möjligtvis bildas fördomar mot unga föräldrar och skapar bilden att ALLA under 25 som skaffar barn minsann inte har ett jota innanför pannbenet. Tyvärr finns det ju tjejer (och killar) här ute i Sverige som lever upp till fördomarna, men långt ifrån alla.

• Makka Pakka
    En till mamma skrev 2011-10-27 12:13:15 följande:

Läste att pojken hade en sjukdom som gjorde att han blev blind, de släppte stine med det samma,

Har inte hört det. Hoppas det är så! Hennes syster bekräftade för min kusin att hon satt inne under juli iaf.. Jag mådde så dåligt när jag läse om det, för jaghade fått en son en månad tidigare..  
    ♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ Pojke 110531 ♥♥♥
  • LovleyMamma
    Makka Pakka skrev 2011-10-27 12:12:13 följande:
    Japp. Pojken fick hjärnskador också. Hon satt i fängelse (kanske sitter kvar fortfarande) i alla fall under 2008!

Fy!  
    Gud vad hemskt, har du någon länk till infon? 

Jag stör mig väldigt mycket på flera av mammorna. Hon som har cicilay(stavas) röker ju inne, även hennes mamma. Sen dom som har tvillingarna, ofta som barnen skriker som dom skiter i. Sen hon inge, rymmer hemifrån osv. Nä dom mammorna skulle behöva extra tillsyn 
  • Grazzy
    FannyC skrev 2011-10-27 12:15:17 följande:
    Tycker de flesta mammor där är helt otroligt dumma i huvudet.. Skär det inte i hjärtat på dem när ungarna skriker?! och det ända dem gör är att tycka synd om sig själva, usch och fy! Man blir upprörd.

Tyvärr så skakade ju Stine sin lilla son så mycket att han fick hjärnskador och men för livet, någon bra mamma knappast! Gillade henne också innan jag fick höra vad som hänt, blev chockad.. Vet inte vad som hänt efteråt, men stackars liten!! 

Visst kan man bli tokig på sina barn ibland, men aldrig skulle jag få för mig att skaka mina barn så dom fick men för livet! Vet inte ens hur man kan gå så pass långt, bara tanken skrämmer mig
  • En till mamma
    Makka Pakka skrev 2011-10-27 12:15:33 följande:

Har inte hört det. Hoppas det är så! Hennes syster bekräftade för min kusin att hon satt inne under juli iaf.. Jag mådde så dåligt när jag läse om det, för jaghade fått en son en månad tidigare..  

läste att pojken hade fått nya skador under tiden hon satt inne och pojken utreddes, där man fan någon form av medfödd skada. tror det var aftonbladet jag läste det.
  • Anonym

Jag tycker serien är bra. För då kanske alla barnlängtande 15-åringar får sig en tankeställare. Det är inte jäkla enkelt som man tror att få ekonomin att gå ihop och att ta hand om barn.

• Anonym (UM)
    Grazzy skrev 2011-10-27 12:16:55 följande:
    Visst kan man bli tokig på sina barn ibland, men aldrig skulle jag få för mig att skaka mina barn så dom fick men för livet! Vet inte ens hur man kan gå så pass långt, bara tanken skrämmer mig
    Fast nu skrev ju någon att det inte var så - att hon blev släppt efter att de konstaterat att pojken hade en sjukdom som gjorde honom blind på ena ögat
  • Grazzy
    Anonym (UM) skrev 2011-10-27 12:18:02 följande:
    Fast nu skrev ju någon att det inte var så - att hon blev släppt efter att de konstaterat att pojken hade en sjukdom som gjorde honom blind på ena ögat

Det var ju skönt att höra! Men man har ju läst mycket om andra föräldrar som helt tappat fattningen att skakat sina barn.
Svar på tråden Unga Mödrar (Danmark)