• Grazzy

Unga Mödrar (Danmark)

Har följt denna serie ett tag nu och alltid under varje avsnitt är det något som upprör mig!
    Senast igår , vasade dom ett par (21 år gamla, notera!) som hade ett tvilling par under sex månader. Den ena var väldigt sjuk och smittsamt dessutom och skrek våldsamt. Vad gör föräldrarna då? JO, sätter båda barnen framför TVN i vardagsrummet, (båda skikandes), går ut på balkongen stänger dörren och tar varsin cigg??!!
    För det första, barn vid tvn så pass små?!
    För det andra, ingen reagerar på skriken, ciggen MÅSTE ju verkligen gå före!!
    Mamman skyllde på sömnbrist, men va fan ingen sover väl hela nätter när dom är så pass små, iaf inte jag men inte lämnar jag ungen vid TVN och stänger dörren för att göra något för mig själv på det sättet?!

Sen finns ju dom mammor i serien som inte ens vet vem pappan är och skiter fullständigt i att ta reda på det, eller dom som är arebetlösa totalt, lever på SOC eller sina föräldrar och köper snabbmat, cigg och cola för flera tusen i månaden och skiter i att ens leta jobb eller utbildning. 

Vad tycker ni om denna serie?
    Personligen tycker jag den inte tillför något utan snarare upprör. Finns ingen hyllning alls i denna serie ser jag det!         

• Svar på tråden Unga Mödrar (Danmark)
  • Angeliic
    MattssonE skrev 2011-10-27 12:09:31 följande:
    sen ska man inte lita på allt i TV, crewet kan ju lika väl sagt till dom att  men gå ni ut så länge så kan vi kolla till dem. visst , rätt otroligt, men soc kan inte  direkt ingripa på vad som ses på TV, med tanke på att det är en väldigt opålitlig källa att utgå ifrån, då de klipper som de vill och säger åt medverkande att göra vissa saker för att det ska bli bättre TV.
    Men jag har för mig att jag läst någonstans att tvcrewet inte hjälper till på något sätt - att de bara ska vara med och observera. Fast vad vet man - kan ju ha sagt att de skulle titta till dom. Vad vet jag Glad
  • MattssonE
    Grazzy skrev 2011-10-27 12:09:26 följande:
    Ja skulle iaf tycka det var pinsamt om någon visade en sådan sida av mig på TV. Vill man leva på sina cigg och skita i barnen kanske man inte skulle ha skaffat dom i första stund heller.
    Men alltså det argumenten håller inte : de kanske inte skulle skaffat barn från början. För det är väl för sent att tänka på det NU, i efterhand? Alla mödrar, de flesta, gör så gott de kan och jag är helt säker på att du också gjort misstag som mamma, vilket bara är mänskligt.
  • Makka Pakka
    Grazzy skrev 2011-10-27 12:09:54 följande:

Va? gjorde hon? :O

Japp. Pojken fick hjärnskador också. Hon satt i fängelse (kanske sitter kvar fortfarande) i alla fall under 2008!

Fy!  
    ♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ Pojke 110531 ♥♥♥
  • Anonym
    Angeliic skrev 2011-10-27 12:11:38 följande:
    Men jag har för mig att jag läst någonstans att tvcrewet inte hjälper till på något sätt - att de bara ska vara med och observera. Fast vad vet man - kan ju ha sagt att de skulle titta till dom. Vad vet jag Glad
    Verkar va ännu mer knäppt om ett TV team har sakt till att "såhär gör ni".. fast vad vet man
  • En till mamma
    Makka Pakka skrev 2011-10-27 12:08:03 följande:

Är inte det samma Stine som fick en son Benjamin med sin nya kille.. sedan skakade pojken så kraftigt att han blev blind på ena ögat?

Läste att pojken hade en sjukdom som gjorde att han blev blind, de släppte stine med det samma,
  • Fridayyy

Ja det är ju ingen smickrande serie för just Unga mödrar. Mer en serie som ska skrämma unga flickor och pojkar från att bli föräldrar. Jag har sett en del förr och de flesta är ju väldigt omogna. Det är ju aldrig så att det är en lycklig mamma och pappa utan de letar ju upp de som redan har viss misär, vet inte vem pappan är, pappan träffar barnet 1 gång per halvår, de flesta röker. Men det är ganska underhållande.

• Angeliic
    Makka Pakka skrev 2011-10-27 12:12:13 följande:
    Japp. Pojken fick hjärnskador också. Hon satt i fängelse (kanske sitter kvar fortfarande) i alla fall under 2008!

Fy!  
    Nämen! Usch! Har för mig att jag såg något avsnitt då pojken var född och att hon då hämtade sin flicka på dagis och nämnde att hon hade en förlossningsdepression. 
  • MattssonE

Fy!  
    Det visades inte i TV antar jag?
  • Grazzy

Fy!  

Nej vad hemskt :O
    Hon verkade verkligen vara en bra mamma ju. Men där ser man. Tråkigt att höra  
Svar på tråden Unga Mödrar (Danmark)