• Grazzy

Unga Mödrar (Danmark)

Har följt denna serie ett tag nu och alltid under varje avsnitt är det något som upprör mig!
    Senast igår , vasade dom ett par (21 år gamla, notera!) som hade ett tvilling par under sex månader. Den ena var väldigt sjuk och smittsamt dessutom och skrek våldsamt. Vad gör föräldrarna då? JO, sätter båda barnen framför TVN i vardagsrummet, (båda skikandes), går ut på balkongen stänger dörren och tar varsin cigg??!!
    För det första, barn vid tvn så pass små?!
    För det andra, ingen reagerar på skriken, ciggen MÅSTE ju verkligen gå före!!
    Mamman skyllde på sömnbrist, men va fan ingen sover väl hela nätter när dom är så pass små, iaf inte jag men inte lämnar jag ungen vid TVN och stänger dörren för att göra något för mig själv på det sättet?!

Sen finns ju dom mammor i serien som inte ens vet vem pappan är och skiter fullständigt i att ta reda på det, eller dom som är arebetlösa totalt, lever på SOC eller sina föräldrar och köper snabbmat, cigg och cola för flera tusen i månaden och skiter i att ens leta jobb eller utbildning. 

Vad tycker ni om denna serie?
    Personligen tycker jag den inte tillför något utan snarare upprör. Finns ingen hyllning alls i denna serie ser jag det!         

• Svar på tråden Unga Mödrar (Danmark)
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-10-27 12:17:59 följande:
    Jag tycker serien är bra. För då kanske alla barnlängtande 15-åringar får sig en tankeställare. Det är inte jäkla enkelt som man tror att få ekonomin att gå ihop och att ta hand om barn.
    Fast tragiskt att dom bygger sin barn dröm på rosa moln och sen när dom verkligen är där visar en sån här sida istället för att verkligen visa samhället att dom visst kan.
  • Kaosmamma

Nej vad hemskt :( haft tre svåra kolikbarn men skulle aldrig skaka. Aldrig!! Visst man har haft knäppa tankar med har ju en spärr i kroppen!! Bättre att säga några fula ord vid sidan om och lägga ner barnet.. Stackars liten!

• Grazzy
    Kaosmamma skrev 2011-10-27 12:20:47 följande:
    Nej vad hemskt :( haft tre svåra kolikbarn men skulle aldrig skaka. Aldrig!! Visst man har haft knäppa tankar med har ju en spärr i kroppen!! Bättre att säga några fula ord vid sidan om och lägga ner barnet.. Stackars liten!
  • Angeliic
    Tealhawk skrev 2011-10-27 12:15:24 följande:
    Brukar undvika att kolla på reality-serier av alla slag, de har ju bara samlat ihop de värsta våpen inom valfri kategori. Har dock sett brottsstycken av de flesta minst en gång.

Tycker många mammor i de här serierna är klara socfall som inte borde ha barn överhuvudtaget. Det är uppenbart att de går med för kändisskapets skull och inte för att faktiskt upplysa folk hur det är att vara ung förälder. Media gör självklart sin del i det hela och vinklar det åt det allra värsta hållet, men det går ju inte filma något som inte hänt. Finns någon vettig människa per serie, men i slutändan är det ändå aldrig h*n man minns.

Håller med TS om att serier som denna inte tillför något vettigt alls. Möjligtvis bildas fördomar mot unga föräldrar och skapar bilden att ALLA under 25 som skaffar barn minsann inte har ett jota innanför pannbenet. Tyvärr finns det ju tjejer (och killar) här ute i Sverige som lever upp till fördomarna, men långt ifrån alla.
    Ja hon som har den flicka Cicelya (stavning? Tungan ute) tycker jag är så otroligt omogen! Senast igår tror jag hon sa att hon inte alls ville ha reda på vem som var pappan till hennes barn för hon vill ha flickan för sig själv. Och hennes egna pappa tyckte att det är bra om barnet vet vem dess far är men hon höll inte med alls. Hon tyckte att "det skulle man bara acceptera" - alltså när barnet blev äldre och inte visste vem som var dess far. Helt otroligt
  • Grazzy
    Angeliic skrev 2011-10-27 12:22:05 följande:
    Ja hon som har den flicka Cicelya (stavning? Tungan ute) tycker jag är så otroligt omogen! Senast igår tror jag hon sa att hon inte alls ville ha reda på vem som var pappan till hennes barn för hon vill ha flickan för sig själv. Och hennes egna pappa tyckte att det är bra om barnet vet vem dess far är men hon höll inte med alls. Hon tyckte att "det skulle man bara acceptera" - alltså när barnet blev äldre och inte visste vem som var dess far. Helt otroligt
    Tycker pappan har rätt få veta han ÄR pappan, sen själv bestämma utifrån det om han vill vara delaktig eller ej. Då har man iallfall gett sitt barn en chans att få kontakt med sin egna pappa istället för att gå ovetandes och pappan å andra sidan inte fick ens en chans att veta om det är hans barn.
  • FannyC
    Angeliic skrev 2011-10-27 12:22:05 följande:
    Såg det också, fast det var hon Inge med Annabelle.. Hon tyckte inte han visat intresse, vilket kan vara svårt om man inte ens vet om barnet är ens eget!! Väldigt omogen
  • Anonym (A)

Den enda vettig mamma som jag har sett under hela serien är Nadja.. Hon har sonen Sebastian sen tidigare och hon har barn nr 2 med fästmannen Rene.. 

• Grazzy
    Anonym (A) skrev 2011-10-27 12:24:28 följande:
    Den enda vettig mamma som jag har sett under hela serien är Nadja.. Hon har sonen Sebastian sen tidigare och hon har barn nr 2 med fästmannen Rene.. 
    Var det hon som hade leukemi?
  • Anonym (A)
    Grazzy skrev 2011-10-27 12:25:05 följande:
    Ja, det är hon..
  • FannyC
    Grazzy skrev 2011-10-27 12:25:05 följande:
    Japp det hade hon.. Hon var faktiskt den enda vettiga ja!
Svar på tråden Unga Mödrar (Danmark)