• Grazzy

Unga Mödrar (Danmark)

Har följt denna serie ett tag nu och alltid under varje avsnitt är det något som upprör mig!
    Senast igår , vasade dom ett par (21 år gamla, notera!) som hade ett tvilling par under sex månader. Den ena var väldigt sjuk och smittsamt dessutom och skrek våldsamt. Vad gör föräldrarna då? JO, sätter båda barnen framför TVN i vardagsrummet, (båda skikandes), går ut på balkongen stänger dörren och tar varsin cigg??!!
    För det första, barn vid tvn så pass små?!
    För det andra, ingen reagerar på skriken, ciggen MÅSTE ju verkligen gå före!!
    Mamman skyllde på sömnbrist, men va fan ingen sover väl hela nätter när dom är så pass små, iaf inte jag men inte lämnar jag ungen vid TVN och stänger dörren för att göra något för mig själv på det sättet?!

Sen finns ju dom mammor i serien som inte ens vet vem pappan är och skiter fullständigt i att ta reda på det, eller dom som är arebetlösa totalt, lever på SOC eller sina föräldrar och köper snabbmat, cigg och cola för flera tusen i månaden och skiter i att ens leta jobb eller utbildning. 

Vad tycker ni om denna serie?
    Personligen tycker jag den inte tillför något utan snarare upprör. Finns ingen hyllning alls i denna serie ser jag det!         

• Svar på tråden Unga Mödrar (Danmark)
  • Angeliic
    FannyC skrev 2011-10-27 12:23:52 följande:
    Såg det också, fast det var hon Inge med Annabelle.. Hon tyckte inte han visat intresse, vilket kan vara svårt om man inte ens vet om barnet är ens eget!! Väldigt omogen
    Ja just - tog fel! Menade förstås Inge
  • Grazzy
    MattssonE skrev 2011-10-27 12:07:39 följande:
    Ja, du är så duktig så...

Den handlar inte om att hylla unga mödrar, den handlar om att visa en ung moders vardag. Håller dock med om att en del av dem är lite knäppa, sitter och röker i vardagsrummet när barnet klättrar på dem. Men när det gäller allt annat så är det faktiskt deras egen ensak. Vi får helt enkelt hoppas att barnen blir lyckliga.

Och ja, jag tycker faktiskt jag är duktig om jag jämför mig med dessa sorliga människor. För så skulle jag ALDRIG behandla min son! Jag är en riktig hönsmamma av mig, och bara han trillar lite lätt blir jag lätt orolig. Så ja, jag anser mig som en väldigt duktig mamma faktiskt måste jag säga 
  • Grazzy
    FannyC skrev 2011-10-27 12:26:43 följande:
    Japp det hade hon.. Hon var faktiskt den enda vettiga ja!

Ja hon var en vettig människa att följa.
  • bellzan

Meningen med sådana serier är väl att få ungdomar att tänka till innan man blir förälder så pass ung. Men jag tycker att det har gått för långt...... Är det konstigt att MÅNGA (inte alla!) tror att bara för att man är ung förälder så festar man, skiter i barnet, tänker bara på sig själv osv osv?? Nej... för det e just i sådana serier man ser dom där förjävliga föräldrarna man bara undrar varför i helsike dom har barn. Det gör mig förbannad.....(jag e inte själv förälder).

För övrigt visste jag inte ens att unga mödrar - danmark gick fortfarande? jag kollar mest på 16 and pregnant och Teen Mom på MTV.

• FannyC

En annan mamma jag gillar i serien är Melissa som har sonen Joshua, där har vi någon som är hyffsat koll

• Love83

Ja det är ju inte konstigt att det finns fördommar mot unga mammor när de flesta mammorna i unga mödrar visar en ganska puckad sida. Var själv 17 år med våran första men tror alldrig jag höll på sådär Dock tyckte jag väldigt synd om tvillingmamman som fick slita ont med tvillingarna själv pappan verkade vara en riktig skit stövel.

• Grazzy
    FannyC skrev 2011-10-27 12:29:56 följande:
    En annan mamma jag gillar i serien är Melissa som har sonen Joshua, där har vi någon som är hyffsat koll
    Absolut. Det fick jag inte första intrycket av faktiskt att hon var så pass "bra". Men ack så fel jag hade
  • Anonym
    Love83 skrev 2011-10-27 12:31:14 följande:
    Ja det är ju inte konstigt att det finns fördommar mot unga mammor när de flesta mammorna i unga mödrar visar en ganska puckad sida. Var själv 17 år med våran första men tror alldrig jag höll på sådär Dock tyckte jag väldigt synd om tvillingmamman som fick slita ont med tvillingarna själv pappan verkade vara en riktig skit stövel.

Ja vissa pappor i den serien är helt ointresserade nästan. Tråkigt att se att dom inte angagerar sig mer, iaf inte under seriens inspelning.
  • Love83

men sedan finns det en och annan jätte duktiga mammor och pappor inimellan.föressten går det nya avsnitt nu?

• Grazzy
    Love83 skrev 2011-10-27 12:32:56 följande:
     men sedan finns det en och annan jätte duktiga mammor och pappor inimellan.föressten går det nya avsnitt nu?
    Jag tror det fortfarande är repriser från gamla avsnitt på 5an just nu .
Svar på tråden Unga Mödrar (Danmark)