Inlägg från: Angeliic |Visa alla inlägg
  • Angeliic

Juli bebis 2012

Hej allesammans! Hoppar in här jag med

Gravid med andra barnet, med BF runt 15:e juli. Än känner jag inte av så mycket av den lille faktiskt. Mår lite illa då och då, humör som en jojjo och lite mer behov att kissa men annars så

Kan inte påminna mig hur jag mådde i början när jag väntade lillan - hehe, konstigt att man glömmer det där. Vet iallafall att jag kräktes ett par gånger men tror det var efter vecka 8-9 nångång

• Angeliic
    Hera78 skrev 2011-11-20 17:43:47 följande:
    Men hej, här platsar jag in  

Plussade i fredags efter vårt första IVF-försök, vi har försökt få barn till och från i 4 år och nu verkar det som att vår tur äntligen kommit. Vi håller tummarna för att det ska gå vägen, det är ju så himla tidigt än, är bara i vecka 4+4!

Kort om mig/oss, jag är 33 och min man 36, vi bor i Sörmland med en galen katt (min avatar) men alltså inga barn än. Nu fullkomligt dränker jag mig i allt som har med graviditet och barn att göra, det ska bli så fruktansvärt fantastiskt underbart att äntligen få bli föräldrar  
    Men oh grattis!! Ska hålla alla tummar för er! {#emotions_dlg.flower}
  • Angeliic

Har också två tidiga missfall innan jag fick min dotter så vågar inte riktigt skriva in på BF listan Tungan ute Avvaktar till nästa vecka då jag ska på vul

Angående hur jag mår, mår faktiskt bra än så länge. Svaga illamåenden då och då. Humöret är det värre med  

• Angeliic

Ringde idag till vårt gyn och frågade om jag inte kunde få komma in på vul men fick svaret "vi kan inte ta emot alla som ringer och vill göra tidiga ultraljud" Riktigt otrevlig ton. Känns lite som om en del tar sitt jobb givet.

Ringer faktiskt inte för att "oh, kul att smygkika på bebben" utan för att jag faktiskt är genuint orolig men flera tidiga missfall i bagaget.

Ska iallafall ringa min BM jag hade med min första graviditet - hon kanske kan hjälpa mig!  

• Angeliic
    vädursflicka skrev 2011-11-21 21:23:34 följande:
    Angeliic - kan du inte vända dig till privat gyn?? Det har jag gjort. Behövde bara säga att jag var orolig så fick jag en tid. Man får ju iofs betala själv - men det kostar som ett vanligt läkarbesök.
    Jo, funderar på att göra det faktiskt. Tycker det är helt tokigt att man inte kan få gå till sitt vanliga gyn. Får ju ändå betala samma avgift. Fast ja - de har kanske många många som ringer - men ett trevligare svar kan man nog kosta på sig tycker jag
  • Angeliic

Har idag ringt och bokat in på inskrivning nu, ska dit den 15:e december  
    Kommer då vara runt 10. Hoppas jag hinner med mitt kubtest innan jul!

• Angeliic
    Angeliic skrev 2011-11-22 10:09:44 följande:
    Har idag ringt och bokat in på inskrivning nu, ska dit den 15:e december  
    Kommer då vara runt 10. Hoppas jag hinner med mitt kubtest innan jul!
    runt vecka 10*
  • Angeliic
    Tolle83 skrev 2011-11-22 12:20:13 följande:
    Angelllic
    Jag har också inskrivning den 15 de.. Ska göra mitt andra vul den 5... De första var ja i vecka 5+3 o då såg dom bara hinnesäcken..
    Skulle så otroligt gärna vilja göra ett vul - men närmsta privata klinik ligger 50 minuter hemifrån och utan körkort är det inte så lätt att matcha in med makens jobb. Vet inte om jag ska försöka pussla ihop en tid iallafall. Skulle vara en lättnad att se att allt är bra innan jul- och nyårsfirande
  • Angeliic
    Johanna8206 skrev 2011-11-22 18:51:40 följande:
    Jag har precis köpt mina första gravidkläder! Är i v 7+1 idag och lovade mig själv att inte köpa ett enda plagg förrän efter v 12, men jag står inte ut! Magen är så uppsvälld, kan bara ha ett par jeans. Mina tights sitter illa och spänner över magen så det har varit väldigt begränsat med byxor kan jag säga.. Köpte ett par gravidleggings på polarn o pyret och det är hur skönt som helst! Hoppas svullnaden på magen lägger sig snart så jag kan använda mima vanliga kläder i några veckor till. Är det någon mer som köpt några mammakläder redan?
    Har mina sen första graviditeten liggandes men än behöver jag dem inte Fast magen är lite småsvullen men har sköna leggings som funkar än så länge
  • Angeliic
    vädursflicka skrev 2011-11-22 20:12:01 följande:
    Var på VUL idag! Fick veta att jag hade räknat rätt från början, så jag är idag i v. 7+1 istället för 7+6, så BF är för tillfället 8 juli :) men det känns bra ändå då allt såg bra ut, såg en liten böna där inne och ett hjärta som pickade för fullt! :D Fan vad häftigt det var! Fick dessutom två bilder, trodde inte jag skulle få det, så det var kul :)

Vi bokade tid för ett till UL (antar VUL? måste ringa och kolla ...) den 19 dec, då jag är i 11+0, för att fastställa mer säkert :)  känns skönt också att få se den lille en gång till då! Känns som att ser allt bra ut då så borde det inte vara några problem för den lille att växa o frodas till en fullgången bäbis :)
    Härligt att allt såg bra ut! Solig
Svar på tråden Juli bebis 2012