Inlägg från: Angeliic |Visa alla inlägg
  • Angeliic

Juli bebis 2012

Engla80 skrev 2011-12-08 14:36:05 följande:
    Så tänkte jag med tills jag stälde mig på vågen härom dagen och såg att jag tappat ett halvt kg... Tror att nu driker jag mycke och äter mer regelbundet (små portioner ofta) så därför går det bra! så länge jag kan hålla mig borta från godsaker så är jag nöjd. Har dock lite svagheter för kakor och bakelser... mmm.... Så frysen är rensad och det är strängt förbjudet att köpa hem sånt!! hahaha...
    Oh om jag hade den självdisciplinen! Gottar i mig alldeles för mycket. Nu senast smörgåsrån med räkost på. Rån i sig är ju ganska fettsnål men rökosten - ojoj
  • Angeliic
    Älskadelillaliv skrev 2011-12-09 09:15:03 följande:
    Hej. Hoppar ur denna tråd då jag fick missfall igår i vecka 10. Lycka till alla kram
    Beklagar verkligen Många styrkekramar!

• Angeliic

Har fått migrän - igen. Hatar hatar hatar detta! Sen har mvc så otroligt dumma telefontider så missade det såklart. Har ju fullt upp med en liten också så när jag väl hade tid att ringa så var deras telefontid slut. Skrikandes Andra migränanfallet nu på samma vecka. Skulle vilja komma in tidigare så de kan kolla upp mitt järnvärde. Nu får jag vackert vänta tills iallafall på måndag innan jag kan ringa. 

Ursäkta mitt gnällinlägg haha, men blir såååå frustrerad på att jämt ha huvudvärk!  

• Angeliic
    SommarDahlia skrev 2011-12-09 09:57:59 följande:
    Här är en till som vill gnälla!
    Har ju äntligen börjat på bättre! Tror ni inte karlskrället spyr?? nu har han spytt två ggr denna morgonen och jag väntar bara på att sonen oxå ska börja, själv brukar jag klara mig men som gravid är man väl inte så motståndskraftig så jag åker väl oxå på skiten.... FAAAAN va sur jag är!
    Det är ju inte så att det är nåns fel men inte fasen vill jag börja spy av vinterkräksjukan när jag precis börjar må bättre! Hur ska man orka ta hand om sonen när man själv inte är hundra å mannen själv spyr. Just nu vill jag gå i ide. Sa jag att jag har stor inlämning i skolan på måndag som jag redan ligger efter med eftersom jag mått piss?
    GNÄLLLLLLLLL
    Usch för magsjuka! Hoppas du slipper det iallafall! 
    MLT skrev 2011-12-09 10:07:18 följande:
    Du kan prova ta extra järn oavsett redan nu, det kroppen inte tar upp kissar du ut. Hoppas migränen ger med sig!
     Jo iofs, men kan vara skönt att veta vad man ligger på innan man börjar med dem, så man har lite koll
  • Angeliic

Tack alla som gav mig tips om min migrän! Ska verkligen kolla upp dessa mer noggrant! Gör nästan vad som helst för att slippa detta. Så tack! {#emotions_dlg.flower}

• Angeliic

Här kom det också lite blod nu när jag var på toa. Blir ju såklart supernervös. Inte så att det rinner men det kom lite på pappret. Har inte ont eller så - men har ändå ringt till gyn som ringer tillbaka om 1 timme drygt sen blir det vul. 

Hade ju "mens" 6:e november men reagerade då på att det var så lite osv och testade positivt så vet inte om det är något sådant nu också. Men nu ska jag in på vul - vad de än säger. Bröt ihop totalt härhemma. Jävla skit  

• Angeliic

Ska in på vul klockan 14:00. Pratade med en sån snäll BM som var väldigt förstående. Så nu håller jag bara tummarna!

• Angeliic

Hej alla.

Vet inte riktigt vad jag ska tro om ultraljudet. Visade sig att jag inte alls var så långt gången som testen visat på. Var i vecka 6+4 någonstans. Det var ett foster i livmodern och det såg bra det med man såg, men då det var så pass litet kunde man inte se hjärtaktivitet så ska tillbaka om 2 veckor igen.

Dock såg de också att det var lite blod runtom själva hinnsäcken men de kunde inte säga att det var ett begynnande missfall heller. Så nu ska jag kort och gott gå hemma i 2 veckor och bara vänta. Tror bara det värsta. Känner att om det är missfall så vill jag att det ska ske nu - inte hålla mig på halster och sen när jag kommer tillbaka till ultraljudet och se att det är dött men att kroppen inte stött ut det. (skett en gång tidigare för mig)

Förlåt - detta är väl absolut ingen rolig läsning för er som är oroliga. Själv håller jag tummarna.

Många lycka till och kramar till er andra! 

• Angeliic
    TiLo skrev 2011-12-13 09:22:21 följande:
    Ursh så tungt för dig!
    Varför vänta så länge som 2 veckor? En vecka hade väl räckt kan man tycka.
    Håller iaf tummarna för dig och hoppas på det bästa!
    Kram!
    Ja, tycker också det känns jobbigt att vänta så länge. Plus att om 2 veckor så hamnar man ju på mellandagarna och då är vi bortresta 90 mil hemifrån så egentligen kan jag inte gå på nästa ul förränn om 3 veckor. 

Tack! {#emotions_dlg.flower} 
  • Angeliic
    AnnA1985 skrev 2011-12-13 09:45:07 följande:

Uscha, är verkligen jätte ledsamt att se alla som blödid, jag blir så ledsen själv för eran skull =(
    Angeliic:  Hoppas verkligen att allt står rätt till med pyret, att det bara vart nån ofarlig blödning *kram*

Själv ska jag på inskrivning nu kl 10, tur man har nära till MVC, tar max 2 min att gå dit :p Gubben har jobbat natt, så jag sa åt honom att vara hemma och sova istället, är ju ändå inget speciellt som kommer ske idag.
    Även fast vi går in i vecka 11 idag, så kan jag ändå inte glädjas ordentligt med tanke på att man läst här om missfall runt vecka 11-12 :S Min BM sa förra gången att ajg INTE skulle läsa bloggar eller vara med i forum där det finns andra gravida, just för att slippa oro... meeen, sen är man så jäkla dum och är det ändå :p  

Försök tänka positivt! Visst - missfall sker - men det föds många små bebisar också!
    Det kommer säkert gå superfint för dig!  
  • Angeliic
    mommytobe again skrev 2011-12-13 21:03:59 följande:
    jag hade samma skit, fostret va så litet så att de kunde inte se hjärtaktivitet.......så fick göra ny koll efterr en vecka, men det visade sig att det va et foster men det växte inte så att det stämde med mina veckor bara....blev flyttad en månad.......

så jag vet nog hur du känner just nu, men allt man kan göra är att försöka tänka på annat
    gå ut o gå, fika med vänner,julpynta,baka....
    det kommer ordna sig!
    Hoppas det är samma sak för mig! Blir mer och mer förhoppningsfull när jag läser så många inlägg.

Det behöver ju faktiskt inte bli missfall för mig - även om mitt huvud är inställt på det. 

Förövrigt så kommer det inte mer blod. Visserligen har jag lite småont då och då och det kommer någon enstaka gång lite brunaktiga flytningar - och bara efter toalettbesök. 

Nu hoppas jag att dessa veckor går fort - fram till 2 januari då jag har mitt ultraljud.  
  • Angeliic
    Johanna8206 skrev 2011-12-15 16:21:01 följande:
    Jag hoppar ur tråden. Var på VUL idag och det konstaterades att graviditeten stannat av för ungefär 3 veckor sen, i v 7. Väntar på remiss till sjukhuset så jag kan få ut det, känns lite jobbigt att bara vänta.
    Oh vad tråkigt Vet mer än väl vad du menar med att behöva vänta. Går ju också bara och väntar. Känner att om det är ett missfall här också vill jag inte gå hela 3 veckor med att få reda på det.

Många styrkekramar till dig! 
  • Angeliic
    storebrorM skrev 2011-12-16 10:53:56 följande:
    Puuuh! Nu är de gjort, läkaren hittade de hela direkt och allt stämde. Hjärtat slog på och vi såg de jätte tydligt och jag va så långt gången som jag räknat.

Det va inte som när de tittade förra gången där de fick "leta" efter grav.

Nu kan man andas lite :)) Nästa UL blir i januari. Ser redan fram emot de :D
    Härligt!! Solig
  • Angeliic
    kulliz80 skrev 2011-12-16 14:33:51 följande:
    Nån som vet om får använda nässpray när man gravid? Är sååå förkyld så jag känner jag skulle behöva nässpray nu .
    Det är helt okej, fast inte i mer än 2 veckor åt gången.
    michelodeon skrev 2011-12-16 15:59:03 följande:
    Min BM säger att man inte får det. Du får använda den nosoil eller vad den nu heter. 
     Det är ingen fara att använda nässpray.  
    (det står till och med bakom förpackningarna att det är okej men inte i mer än 2 veckor)

Tezzan - fråga på apoteket om du känner dig osäker. Jag använde det själv under graviditeten  
Svar på tråden Juli bebis 2012