Inlägg från: Angeliic |Visa alla inlägg
  • Angeliic

Juli bebis 2012

Usch, vaknade idag med världens migrän. Så himla ont i huvudet. Var till och med tvungen att spy. Usch. Påminner om första graviditeten, var då tvungen att börja käka järntabletter. Misstänker att det blir samma visa nu igen. Min man fick till och med komma hem från jobbet och ta lillan. USCH för migrän!!

Håller tummarna för er Madlin och vädursflicka

• Angeliic
    AnnA1985 skrev 2011-12-05 21:55:42 följande:
    Va?! Ska man behöva kräkas när man föder också?! :S
    Har äntligen fått se bild på min brorsdotter... Jag började lipa för att hon va så otroligt söt. Och nästa vecka får jag mysa med lilla Amanda <3 
    Ja jag kräktes 4 gånger under förlossningen iallafall
    Men då hade man så mycket annat att tänka på så det gick mest av bara farten  
  • Angeliic

Ingen mer som börjat få lite mage? Satt och jämförde dagens bild från första graviditeten - magen är ungefär lika stor som när jag var i vecka 14 haha! (var dock inte alls stor i början)

Skulle vara kul att se lite magar i bildtråden  

• Angeliic
    Sladdis skrev 2011-12-07 10:12:11 följande:
    Jag har mage. Började med mammabyxor för två veckor sen.Förvånad Ok, jag vet att livmodern är som en apelsin och att det inte är orsaken till babybulan. Min BM sa dock att på många gravida sväller tarmarna. Det gör ju att magen ser stor ut i förväg. Ganska mysigt tycker jag!Solig
    Jaa jag tycker det jag också! Mysigt med en liten mage att klappa på hihi Glad
  • Angeliic

Har lagt upp en bild nu. Tycker den syns väldigt mycket med tanke på att jag bara är i vecka 9. Bilden är tagen nu på morgonen också - på kvällarna när den svullnat så är den nästan dubbelt stor! Förvånad  Hur ska jag kunna dölja den kulan på julafton sen?! Tungan ute

• Angeliic
    Engla80 skrev 2011-12-07 15:03:58 följande:
    Jag har också en Angel Sound men på den står det att den inte går att använda förän v 12... Att innan dess är det mer eller mindre omöjligt att komma så att man hör hjärtljuden... hm... Men har ni andra lyckats så ska jag nog allt prova!!! Har dock lånat ut den så jag får inte hem den förän nästa helg och kommer då va i v 10 så kanske kanske Glad

Min mage har också svullnat... Nu har jag lite extra "vaddering" på magen men många som känner mig säger att det börjar synas! Känns konstigt att det redan ska synas då jag inte alls tyckte det syntes förän efter v 20 sist Förvånad Men vad jag hört så blir man tydligen större fortare med andra, tredje osv barnet. Kanske ska beställa hem ett eller två par mamma byxor...

Jag lider så med er som mår så illa! Själv har jag också ett lite diffust bakom liggande illamående "bara". Mest när jag blir hungrig, när jag äter och precis efter jag ätit. Ändå så vill jag äta hela tiden... Obestämd 

Denna helgen ska vi bort både fredag, lördag och söndag... vet inte riktigt hur jag ska klara mig. Är ju sååååå trött... *suck* och sen nästa helg blir det jul bak på lördagen och sen ska vi ha kalas för vår lilla tjej som blir 3 år på söndagen Skrattande Kan inte fatta att hon redan är 3 år!! Va ju typ förra veckan jag skrev i en sån här tråd om att jag väntade henne... Tungan ute
    Känner igen det där med att vilja äta hela tiden.
    Har också ett molande illamående i bakgrunden men som trappas upp när jag blir hungrig, när jag äter och efteråt - precis som du skrev. Men ändå har jag alltid ett sug efter nått. Oooh kommer vandra upp många kilon om jag fortsätter i den här takten  
  • Angeliic
    PlurkOchLinda skrev 2011-12-08 09:42:24 följande:
    Jag mår okej på kvällarna, men mår väldigt illa fram till elva, svårt att ta mig ur sängen! Brukar försöka äta något två timmar innan jag kliver upp Glad Har väldigt svårt för lukter oxå... Men håller med Höstlilja, blir jättelättad varje dag jag vaknar och mår dåligt, är ju ett tecken på att allt är bra!
    Fast allt kan ju vara bra med bebben trots att man inte har några symptom alls också
  • Angeliic
    mommytobe again skrev 2011-12-07 15:20:09 följande:
    Jag fick gravidmage snabbt med lilla tjejen och nu även också med denna,jag är vanligtvis lite mullig men folk säger att det nu syns att det e gravidmage....är i v10, jag ska lägga upp bild på magen samt om jag har kvar en nild av magen med tjejen....blev gigantisk då och värre lär det väl bli denna gång:)

är ganska kort så det ser väldans osymatriskt ut när jag e hög gravid!

BARBAMAMMA SLÄNG DIG I VÄGGEN;)
    Haha  

Men det blir ju så - ju fler barn ju lättare få man den där gravidmagen  
  • Angeliic

Usch, nu har mitt illamående börjat smyga sig på allt mer och mer. Inte så att jag behöver kräkas men går runt och mår illa mest hela tiden. Har väldigt lätt att få huvudvärk också (precis som när jag väntade lillan) så på inskrivningen nästa vecka lär jag säkert bli rådd till att börja med järntabletter lite tidigare även denna gång.

Fick sådan himla migrän häromdagen att jag var tvungen att kräkas och fick ringa hem maken så han fick passa dottern. Huva. Illamående och huvudvärk var för sig kan jag ta - men när de slås ihop - uff! Kräks 

• Angeliic
    MLT skrev 2011-12-08 10:39:32 följande:
    Angeliic, har huvudvärken att göra med järnbrist? Har också väldigt ont i huvudet nämligen, kanske ska börja med järntabletter då, fick börja tidigt även med sonen..
    Det kan vara en av orsakerna  

För mig hjälpte det med järntabletter. Men som BM sa "under graviditeten är det många hormoner i kroppen som härjar som man inte kan göra något åt" En fin tröst när jag hade migrän nästan varje dag i 2 veckor
    Men tack och lov så hjälpte ju som sagt järntabletter för mig  
Svar på tråden Juli bebis 2012