Inlägg från: Angeliic |Visa alla inlägg
  • Angeliic

Juli bebis 2012

Usch vad jag mår illa just nu. Har inte så mycket på morgonarna, men under dagen och framförallt på kvällen! Uff. Kräks

• Angeliic
    Sladdis skrev 2011-11-26 21:16:50 följande:
    Har själv undrat varför det på engelska kallas "morningsickness"??? Mitt blir också värre och värre ju längre dagen går. Jag har fått Lergigan Comp utskrivet, men de hjälper inte så mycket så jag får väl be om något annat nästa vecka. Vi får väl bita ihop och vänta på bättre tider!Flört
    Haha ja det är konstigt det där. Blir riktigt illa på kvällarna och kan till och med vakna på nätterna av det ibland. Sen på morgonen är det borta. Tungan ute

Tycker det är skönt dock att inte ha det just på morgonen då jag har en liten att ta hand om. Så då hinner mitt illamående sätta igång lagom till maken slutar jobbet och kommer hem
  • Angeliic

Vecka 8 idag! So far so good. 

Börjar dagen med världens gnälligaste dotter som spyr ner mig. Haha! Inte så farligt som det låter - men känns lite extra jobbigt när man är lite illamående som det är  

• Angeliic
    Skorpan89 skrev 2011-11-29 14:04:10 följande:
    Någon mer än jag som inte tänker göra VUL?? :)
    Jag kommer inte göra ett VUL. Hade gärna velat dock - men nää, ska försöka tänka positivt och hoppas att allt är bra därinne till det är dags för KUB
  • Angeliic
    Tolle83 skrev 2011-11-29 19:50:55 följande:
    Liinapiina:
    Vad härligt! O vad härligt att bli framflyttad o inte bakflyttad :)
    Fast om man blir framflyttad så betyder väl att man inte är så långt gången som man trodde man var? Eller tänker jag helt fel nu? Skrattande
  • Angeliic
    Bellatrixx skrev 2011-11-29 20:12:33 följande:
    Tvärtom tror jag, då är man nog längre gånget :) Bakåtflyttad borde innebära att det är längre tills den lille ska komma ut och framåt närmre  Drömmer
    Ja så är det nog haha! Oh, jag tänker helt konstigt ibland  
  • Angeliic

Är det inte roligt - helt plötsligt frågar ALLA mig när vi ska börja skaffa syskon, haha! Får dra vita lögner både här och där Vill inte riktigt berätta förränn jag vet att allt är bra därinne

• Angeliic
    Sladdis skrev 2011-12-01 17:36:37 följande:
    Går in i 9:e veckan (8+0) idag. Den har varit lite för händelserik för min smak. Gick på toa på lunchen och då var det blod på pappret. Sen kom mensvärk. Jag lämnade genast jobbet och gick upp på gynakuten. Läkaren gjorde ett VUL och jag fick se det pickande hjärtat.Hjärta Det var iaf inte ett dött foster som skulle stötas ut, men jag kan inte vara lugn. Jag hade precis börjat glädja mig, men nu känns det bara som om jag väntar på missfallet.Rynkar på näsan Blod och mensvärk när man är gravid känns inte helt ok.
    Det kan faktiskt vara nidblödningar som är helt ofarliga! Hade en väninnan som fick sin "mens" varje månad trots att hon var gravid och det var inga fel alls på vare sig henne eller barnet

Sen är det ju klart man kan känna som lite mensvärk för livmodern växer ju för att göra plats för den lille. Tycker du ska försöka vara lugn och tänka positivt. Hjärtat slog ju och allt såg ju bra ut  
  • Angeliic
    Ntme skrev 2011-12-02 08:04:36 följande:
    Kan man få ont i magen efter ett vul? har ont ungefär som mensvärk idag. Blir tokstressad! tagit Alvedon utan hjälp... Allt såg ju bra ut igår
    Kan ju bara vara växtvärk. Livmodern växer ju och förändras massa nu så är ju inte konstigt om det känns lite
    Du har ingen sån där vetekudde du kan värma och ha på magen? 
  • Angeliic

Håller med, var väl ganska snabbt

Hade värkar från 10:00 (vattnet gick 05:10) till 03:11. Krystvärkarna startade vid 00:00.

Svar på tråden Juli bebis 2012