Inlägg från: Angeliic |Visa alla inlägg
  • Angeliic

Juli bebis 2012

Har fortfarande inte alls mycket graviditetssymptom så ibland undrar jag om jag verkligen är det Obestämd Visserligen har jag fått 5 positiva tester , men märker inte alls av det. Hm. Om man ändå hade fått gå på ett vul. 

• Angeliic
    Angeliic skrev 2011-11-24 08:39:04 följande:
    Har fortfarande inte alls mycket graviditetssymptom så ibland undrar jag om jag verkligen är det Obestämd Visserligen har jag fått 5 positiva tester , men märker inte alls av det. Hm. Om man ändå hade fått gå på ett vul. 
    Såklart börjar jag må jätteilla nu. Man ska aldrig ropa hej för tidigt
  • Angeliic
    mommytobe again skrev 2011-11-24 12:29:18 följande:
    Tack!!!

Är det era andras första eller andra......barn? Jag är redan  lite gravid-stor, vore kul att veta om andra också blir stora tidigt?

Blev stor tidigt i mina tidigare grav. med......
    Välkommen!  

Detta blir mitt andra barn om allt går bra. Känner att jag redan börjar få en liten svullen mage. Har hört dock att man gärna blir lite större när man väntar tvåan och uppåt. Så får väl se. Ska det växa i den här takten lär jag ju vara gigantiskt i slutet  
  • Angeliic
    Bees knees skrev 2011-11-24 15:13:40 följande:
    Mina byxor började kännas obehagliga i midjan så nu har jag införskaffat mammabyxor , herregud vad sköna de är! Kändes lite konstigt att handla dem dock... Jag kommer nog inte göra kub test, känns onödigt när jag inte är i riskzonen och det visar väl ändå bara vissa avvikelser? Eller har jag fattar fel? De flesta föder ju friska barn. Kan hända att jag ändrar mig men tror inte det.
    Tror många vill göra kubtestet för att få se den lille också Annars får man väl vänta ända till vecka 17-18? 
  • Angeliic

Tvåbarnsmamman78: ett par jag känner fick siffrorna 1 på 100. Mamman var 30 år gammal och de hade försökt länge , flera år, att bli gravida. Iallafall, de valde att inte göra fvp och de fick en helt kärnfrisk liten flicka

• Angeliic
    Engla80 skrev 2011-11-26 08:20:28 följande:
    Va på inskrivning igår och tog alla prover. Ska dit det 27 och få svar samt hämta min journal för att ha den med mig när jag ska på UL i typ februari. Så that is it... inga möten inga kontroller eller nått förän efter rutin UL i v 18 Förvånad Känner mig lite övergiven... Någon VUL erbjuder dom inte längre heller så vill man ha det får man boka privat och det kostar 1000,- Känns inte lägligt att bekosta det nu till jul Rynkar på näsan

Så nu är det väl bara till att vänta och hoppas... Är i v 8 så det är ju "bara" 10 veckor till UL men det känns som en evighet att vänta för att få reda på att allt är ok!! 

Ja det är helt galet vad länge man får vänta tycker jag. Lite därför jag gör ett kubtest Dels för att få veta att allt är bra, men också såklart att få en den lille lite tidigare Så antar att jag ska på UL första veckan i januari - är du runt vecka 12. Var i vecka 12+5 med min flicka. 
  • Angeliic
    Angeliic skrev 2011-11-26 17:51:09 följande:
    Ja det är helt galet vad länge man får vänta tycker jag. Lite därför jag gör ett kubtest Dels för att få veta att allt är bra, men också såklart att få en den lille lite tidigare Så antar att jag ska på UL första veckan i januari - är du runt vecka 12. Var i vecka 12+5 med min flicka. 
    Är ju runt vecka 12 då*
  • Angeliic
    Tvåbarnsmamman78 skrev 2011-11-26 19:18:09 följande:
    Kub testet ska ju göras i v.11-14 eller något sånt menar de då 10+ något eller ska man ha gått 11 fulla veckor (alltså då v12)??? Förstod ni vas jag menade??
    Till mig sa de att jag helst skulle gått 12 fulla veckor när man gör ultraljudet. Blodprovet ska ju tas ett par veckor innan det. 

Jag var i vecka 12+5 när jag gjorde ultraljudet  
  • Angeliic
    storebrorM skrev 2011-11-26 19:26:27 följande:
    Jag hoppas som sagt att de gör ett tidigt ul iaf, märkte knappt av mitt mf bara små rosa blödningar en gång sen inget mer så är rädd att hjrtat inte slår denna gången.. men inte kan mf drabba mig två gånger. S måste jag tänka för att kunn leva nrmalt inkteksn man gå och vöbtap ett mf hela tiden. Jobbigaste äratt inte känna något alls, varken illamående eller onti brösten
    Känner mer än väl igen oron då jag själv gått igenom 2 tidiga missfall. Är också jättenervös inför denna gång, men försöker uppehålla mig med annat och hoppas tiden går någorlunda fort. Går ju liksom ändå inte göra något för att förhindra tidiga missfall - jag försöker bara ösa på och hoppas allt är väl denna gång!
Svar på tråden Juli bebis 2012