Juli bebis 2012
Hej tjejer! Jag fick en liten Emilia den 23/7 och är gärna med i denna tråden om det går bra :) Det är vårt första barn så hade varit skönt att ha andra med lika gamla barn att bolla tankar med!
Hej tjejer! Jag fick en liten Emilia den 23/7 och är gärna med i denna tråden om det går bra :) Det är vårt första barn så hade varit skönt att ha andra med lika gamla barn att bolla tankar med!
Tack! Får lägga till mig där när jag sitter vid datorn, använder mest telefonen annars :)
Jag behöver hjälp! Lilla tjejen blir helt galen vissa gånger när hon är hungrig och ska äta. Bara skriker när jag lägger henne vid bröstet. Till slut orkar jag inte mer och då ger vi ersättning som hon äter med god aptit. Kan det vara så att hon blir bekväm för att flaskan är lättare? Hon får ändå bara ersättning några gånger i veckan i övrigt...
Tack för svaret :) Så kan det ju vara, och det lär ju inte bli bättre av att vi använder amningsnapp.. Vissa gånger försöker hon inte ens att ta tag och de känns ju ännu värre..
Skriver inte direkt ofta här men följer på lite avstånd :)
Eken: min lilla tjej är likadan, jag har fått truga och "lura" henne att äta de senaste dagarna. Hon är 2 mån på söndag. Tror det kan ha att göra med utv. fasen som ska vara typ nu. Hoppas dock det snart går över...
Eken: känner igen det där. Man stressar upp sig och oroar sig och det känner väl bebis av och så blir det en ond cirkel. Jag ger ersättning när det är som värst och hon har fått några försök på sig.
Sedan använder jag amningsnapp (har gjort sedan start) så jag brukar trycka ut lite mjölk i den så att hon känner smaken och då funkar det iaf ibland!
Ellabella: min tjej är likadan och har varit några veckor nu. Först blev vi oroliga då hon både ammas och får ersättning, men hon verkar inte direkt störd av det så vi är lite lugnare nu :)
Behöver råd! Verkar som att mjölken minskat på höger bröst, tjejen äter lite där innan hon bara verkar snutta eller somnar. Byter jag bröst klunkar hon dock som bara den. Är detta vanligt? Har också märkt när jag pumpar att det kommer lite vattnig mjölk i början på höger och sedan går över mer till "skum". Vänster kommer det mkt mer ur. Känner ju hur det ilar lika mkt i båda och de känns ungefär lika spända.
Kan tillägga också att jag alltid kör varannan så det är inte så att jag ammar mer på vänster än höger.
Sladdis: Väldigt konstigt att det kan bli så utan anledning.. Men nu när du nämner det så tycker jag nog att det verkar vara mer i vänster!
Grahnkotten: hihi vad rolig du är :)