Inlägg från: SessanM |Visa alla inlägg
  • SessanM

Juli bebis 2012

Vi vet inte riktigt hur vi ska göra med föräldraledigheten då mitt jobb gick i konkurs i samma veva som Emilia föddes. Planen är iaf att hon ska börja dagis jan/feb 2014, sedan beror det ju på om jag får jobb hur vi delar upp det.. Synd, men vi har ju inte så mkt att välja på i nuläget.

Här har vi haft en lite jobbig helg då Emilia varit relativt ointresserad av att äta och sambon har magsjuka. Jag ock Emilia bor därför hos mina föräldrar för tillfället, verkar ha funkat då vi (iaf än så länge) är friska.

• SessanM

Emilia som ätit superbra tidigare äter också bara hipp nu... Typiskt att hon vill ha den dyraste av alla!! Frukostgröten äts dock fortfarande med GOD aptit. Igår åkte vi upp till Sthlm (från Gbg) och det gick över förväntan. Hon sov i princip hela vägen. Sedan toppade hon det med att bara vakna 3 gånger i natt :)

• SessanM

Här trycks det också bara bakåt och runt. Hon har börjat ställa sig på alla fyra men att sitta är bäst :)

• SessanM

Bara för att jag skrev imorse att Emilia bara tar sig bakåt så har hon idag börjat dra sig framåt :)

• SessanM

Emilia säger också mest dada, något papa har hon väl fått till och i morse nana, med lite god vilja "hörde" jag dock mama istället ;)

• SessanM

Nu är jag riktigt trött på denna jäkla foglossning. Är det någon mer som hade problem med detta som fortfarande har det? Har ni fått någon hjälp och i så fall vad?

• SessanM

Tack Tekla! Ska testa detta :) Det hade blivit såå mkt bättre men nu har det kommit tillbaka rätt illa igen. Inte alls kul att få ont så fort man ska bära sitt barn eller något annat heller för den delen.

• SessanM

Sladdis: jag hoppas verkligen att ni kan få hjälp nu, sådär ska ni inte behöva ha det. Stackars liten :(

Vi var på 8 månaderskontroll i fredags och dockan väger nu 8860 och är 72 lång. Ingen extrem uppgång sedan sist men med matvägran och sjukdom i bagaget är jag mer än nöjd!

• SessanM

Emilia har pruttat massor i ett par veckor nu. Vissa dagar verkar hon inte ha ont av det men andra vaknar hon av det på natten. Jag hade bytt gröt till en vetebaserad i ungefär samma veva men nu bytt till havre igen och tycker det blivit bättre men ändå inte som tidigare. Kan hon vara känslig mot gluten? Det enda hon får utöver gröten i glutenväg är ett rån här och där och pasta i maten.

Svar på tråden Juli bebis 2012