Inlägg från: SessanM |Visa alla inlägg
  • SessanM

Juli bebis 2012

Eken: Vi kör med rapsolja vid 2 mål/dag (hon får bara ersättning nu) BVC tipsade om det. Hon sa 1/2 tsk/ tillfälle men jag har läst lite olika, själv häller jag bara i en liten skvätt ;)

• SessanM

Milifjor: vi har precis gått över helt till ersättning men hittills äter hon 150/gång med ca 3 timmar mellan. Ibland lite kortare och ibland lite längre.

Himla svårt att veta tycker jag, hur gör ni?

• SessanM

Jag slutade med amningen till störst del för att mjölken sinat speciellt på ena bröstet, där har jag tryckt ut lite en gång bara. Andra spänner fortfarande lite så trycker ut lite då och då. Har inte ammat alls sedan i fredags så har ju gått väldigt lätt och smärtfritt även om det fortfarande finns mjölk kvar.

Väldigt rörigt inlägg men hoppas du förstår ändå...

• SessanM

Emmizen: tycker också det låter normalt! Min tjej vägde 4750 och var 59 cm förra veckan då hon var 9 veckor. Lång och smal är hon också :) Men jag känner igen det dör med att jämföra...

• SessanM

Sajo: såg det ut typ som gyttja? E hade så i flera veckor när hon bara bajsade var 3:e dag. Nu gör hon det varje dag sedan vi började med ersättning på heltid och det ser "normalt" ut igen. Tror det berodde på att hon inte fick i sig tillräckligt med mat från mig. Menar dock inte att det är så för er!!!

• SessanM

Tror jag läst någonstans att det kan se ut så om barnet inte får i sig den feta mjölken som kommer på slutet. Men har också för mig att jag läst att det kan bli så när de varit lite förstoppade? Skriv gärna här vad de säger på BVC :)

• SessanM

Vi har också ganska bra rutiner faktiskt (peppar peppar) E somnar runt 9 och äter oftast en gång under natten. Sedan tycker hon det är morgon 7-8 då äter hon och sover sedan en stund. Äter sedan ca 11,14,17 och sista vid 19.30-20. Sover ofta runt lunch och en stund på eftermiddagen också. Hon får ersättning kan jag ju tillägga.

Gillar också att ha lite rutin, men det är ju på både gott och ont att man planera efter det.
    Nåväl... Vi får väl se hur länge det håller i sig.

• SessanM

Vi hade dop igår, det blev superlyckat! E var så duktigt hela dagen. Vi hade lunch (svärmor och mamma fixade den) och tårtor, hjärtmaränger och mördegshjärtan som jag bakat och fixat med! Sedan tog vi oss dock lite vatten över huvudet och hade middag på kvällen för faddrarna och ett par vänner, vi var trötta men hade väldigt trevligt ändå :) E var helt utmattad efter dop och dopkalas och sov 18-4 med pause för mat 20, duktiga tjejen.

• SessanM

Åh vill också se bebisar :) Finsaker på Instagram!

• SessanM

E vaccinerades i måndags. I dag har hon bajsat en klump två gånger. Liksom gummiaktigt... Någon som vet om det kan ha samband eller vad det annars är? Hon har mått bra i övrigt lite gnällig idag dock.

Svar på tråden Juli bebis 2012