Inlägg från: SessanM |Visa alla inlägg
  • SessanM

Juli bebis 2012

Momster: Emilia äter 150-180/gång oftast 3 större mål och 2 mindre. Denna veckan har hon varit lite gnällig vid läggdags och varit uppe lite längre, då har hon fått 90 till... Hon blev 3 månader i tisdags och har precis hoppat upp till normalkurvan med vikten :)

• SessanM

Emilia äter 150 eller 180 5-6 gånger om dagen beroende på om hon vaknar på natten eller inte.

• SessanM

Emilia sover också superdåligt och hon är bara 15 V idag... Tror dock faserna kommer lite tidigare för henne, förra gjorde iaf det så jag hoppas det inte håller i sig för länge. Hon har vaknat varje timme i helgen... I natt fick jag iaf sova 3 timmar ett första pass, man får vara glad för det lilla... Hon verkar ha lite problem med magen också, väldigt pruttig och konstig färg i blöjan.

• SessanM

Vad roligt med smakportioner! Snart dax för min lilla tjej också, det ser vi fram emot.
    Men jag tänkte bara, ni som skrivit att barnen verkar intresserade av er mat, hur märker ni det? :)

• SessanM

Det ska vara en utv. fas v 19, den börjar ofta vid v 14-15 och kan tydligen hålla på upp till 6!!! Veckor. Hoppas dock att vi klarade oss med en. Emilia sov sjukt dåligt en vecka, vaknade ca 10 ggr/natt, men nu verkar det -peppar peppar- lugnt, vågar dock inte heller hoppas på för mkt än.

• SessanM

Det här med att ge smakprov på vuxenmaten, hur gör man med saltet då? Struntar i det, eller är det ok i såpass små doser?

• SessanM

Emilia vaknar också massor på natten. Sover väldigt oroligt och sprattlar massor vilket gör att hon väcker sig själv. Funkar ok ett par timmar om hon sover på oss men då sover vi ju dåligt iaf.. Hon är åtminstone inte hungrig under natten och går upp bra i vikt så är inte det heller. Väldigt tröttsamt, hade hellre vaknat 2-3 ggr för mat än att ha det såhär.....

• SessanM

Hon har hållit på ganska många veckor nu, trodde först på utv. fas men nu vet jag inte. Provade precis att lägga henne på mage och hon somnade pang, nu har hon legat blickstilla sedan dess. MEN vi vågar inte ha henne så i natt, får köpa ett andningslarm om hon nu sover bättre på mage.

• SessanM

Läst lite om detta med magläge och andningslarm och blev väldigt osäker... Någon som har erfarenhet av att låta barnet sova på mage?

• SessanM

Usch, värsta natten hittills. Har inte sovit mer än en timme åt gången tror jag.. Hon sover ju knappt något mer på dagen heller så jag fattar inte att hon inte är trött!!!

Svar på tråden Juli bebis 2012