Inlägg från: froggyL |Visa alla inlägg
  • froggyL

Juli bebis 2012

Väldigt konstiga!

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • froggyL

Imorgon jobbar jag min sista dag! Hurra! Sen går jag på gravidpenning!! Och imorgon går jag dessutom in i vecka 32! Shit vad tiden gått fort nu. Flytten gick bra, men e ju såklart en hel del å fixa med, även på gamla stället....blä! Ska till IKEA i helgen å köpa nån byrå till bebisens rum och annat till andra rum...blir dyrt, men bra :) sen ska jag packa upp :) ska bli så skönt å kul.

• froggyL

Oj oj vad du hade varit med om. Skönt ändå att det inte var nåt farligt. Vi har shoppat till vårt nya radhus igår. 11000 fattigare men mer möbelrik :) nästa projekt efter våra byråer i sovrummet blir bebisens byrå. Puh, men bebisen vill inte att jag monterar mer just nu :( Men det vill jag! Hoppas på å kunna fortsätta strax igen. Vill ju plocka upp bebiskläder mm :)

• froggyL

Har nu haft min första egentid hemma efter att ha gått på gravidpenning denna vecka. Igår och förrgår blev det flyttgrejande och tippen, men idag stensomnade jag. Välbehövligt. Skulle kunna sova mer, men måste vakna till nu och äta nåt och hämta L på förskolan. Aaaah ser fram emot imorgon. Hoppas kunna greja lite då också men vi får se. Jag e rätt slut fortfarande... Ha en bra fortsatt dag tjejer!

• froggyL

V33 och 55 dagar kvar. Nu känns det galet nära. Så sakta tiden gick med barn nr 1 men nu...den rusar iväg. Jag hinner knappt med! Igår och idag har det känts som om den fixerat sig. Och jag har börjat få ont, så jag måste lugna mig, men det e ju så svårt nu när man flyttat och har 1000 grejer att packa upp och göra. Idag monterade jag två gardinskenor själv. Upp och ner på soffan/stolen och i taket och borra och skruva...hur jag mår nu? Får skylla mig själv. Ligger iaf och vilar nu, annars kommer bebisen ut snart...

• froggyL

Hi hi, jo jag borde det. Jag e dock den händige som normalt borrar och fixar, och älskar detta, men jag får lugna mig, helt klart. Buhuuuuuu :(

snoffsan08 skrev 2012-05-10 16:17:57 följande:
    Ja, för sjutton gubbar ta det lugnt. Kan du inte vänta med "såna" grejer tills gubben är hemma från jobbet? Så tar du dom grejerna som inte har med att klättra på stolar och grejer att göra när han jobbar

Läkaren ringde precis. Efter tredje utvecklade kollen av järnbristen, ämnesomsättningen och hur det nu var, så ville hon ta nya och mer prover på mig.jag hade tydligen B12 brist också, och det var nåt fel där. Ska dit den 21:e först dock, men det har ju inte med graviditeten att göra detta fick jag uppfattningen om,utan nåt som alltid funnits där, bara att det hittades nu. Jag har alltid varit trött...onormalt enligt mig, men de har bara skyllt på att det berott på mina depressioner jag haft. Morr!
  • froggyL

Usch då, fru Sandra, inget kul. Gissar att mina magproblem å depression kan va del av symptomen. Jag har fått glasögon i år, undra om det kan va samband också. Hmmm. Läste en del om det och vissa saker kan ju bli bestående... Dumma läkare som ville vänta så länge. 21 juni! Evigheter!!

• froggyL

Förstår precis.... Har tusen saker å göra efter flytten....kram!

FruSandra skrev 2012-05-11 14:26:31 följande:
    Jag började med lillemans rum igår.. Rev tapeter.. Men idag känner ja att gråten inte är långt borta då jag verkligen inte har nån ork.. Men vill ju samtidigt så gärna bli klar...

• froggyL

Jämförde magbilder och jag e lika stor nu som jag var när jag var i v.36 med Linnea. Ojojoj...

• froggyL

Jag känner nästan i stort sett hela tiden.

EllaBella02 skrev 2012-05-12 21:31:13 följande:
    Idag har bebisen varit lugnare, haft hicka bara en gång. Jag blir alltid lite orolig när den har haft en aktiv dag och så kommer en lugnare sedan. Hur många gånger om dagen känner ni er bebis?

Svar på tråden Juli bebis 2012