Inlägg från: froggyL |Visa alla inlägg
  • froggyL

Juli bebis 2012

anjiali skrev 2012-06-10 22:01:39 följande:
    Jag skriver gärna upp mig på datumet när det är fullmåne. Då är jag 38 fulla veckor :D Mitt boande har gått över styr. Har så mycket idéer och planer. Min stackars man ser smått uppgiven ut. Idag engagerade jag hela familjen som var här och fikade. Dom fick bära och släpa möbler. Borde finnas skyltar att sätta på dörren. Istället för varning för hunden borde det stå, varning för boande gravid kvinna . Ingen går härifrån utan att fått hugga i och göra något. Vi får visserligen gjort mycket mer än vi gjort på år och dar. Men måste nog spara på mannen lite. Ps: imorgon skall jag köpa spackel och målarfärg :p

Herregud. Förlåt. Men jag skrattade så tårarna sprutade. Långt efter jag läst klart. Mannen undrade vad det var och fick läsa. Jag känner igen mig så. Dock har jag inte engagerat andra i mitt boande, men hej kom å hjälp mig vad här boas. Mkt har ju med flytten att göra också, men inte bara. Men så fint å bra det blir när det blir klart. Vill ju få gjort så mycket det bara går innan man blir låst. P.s imorgon ska jag köpa krokar, lägga upp gardiner och annat smått å gott :)
    Mamma till Linnea 2008-01-04
  • froggyL

Anjiali, får man komma in på ditt konto förresten å ta en kik?

• froggyL

Anjiali, står att jag e oinbjuden. Min presentation e urgammal. Blir inte att jag ändrar den heller när jag bara e inne med ipaden. FB tar all tid :)

• froggyL

Usch beklagar down under. Måste va riktigt jobbigt. Kanske skönt å försöka fokusera på nåt annat också i det jobbiga. En ljusglimt i mörkret. Graviditeten/bebis alltså. Jag kräks mer å mer nu. Frukosten brukar det vara. Inget annat. Idag e det flyttstädning i vårt gamla radhus, ska bli av med det på fredag. Sååå skönt. Vi städar inte själva, hade aldrig orkat. Ska till bm på fredag också, och kolla mina värden. Har ni skrivit förlossningsbrev allihop? Min bm har inte ens nämnt det, men det borde man kanske skriva...

• froggyL

Vad skönt, då skiter jag i det. Mannen vet vad jag vill om jag inte är i stånd att berätta själv.

• froggyL

För några dagar sen hade jag massa vatten i kroppen. Fick inte på mig skorna och vristerna var hur tjocka som helst, men det gick skönt nog över igen. Nu känner jag av halsbränna. Känns som om jag har magsäcken i halsen precis.

• froggyL

Min bm skickade med mig det för att hon brukar det. Men som Anjiali skrev. Det behövs inte längre för allt finns på datorn... Idag gick jag in i v.38 :) och igår kväll hade jag såna sammandragningar att jag började fundera på om det var dags, men det lugnade ner sig tillslut.

• froggyL

Anjiali, det där e ett problem för mig med just nu, men hänger lite snett mot handfatet åt sidan och då e det lättare....

• froggyL

Funderar också över hur det ska bli å bli tvåbarnsmamma. Orkar ju knappt med en. Däremot har jag en hjälpsam underbar tjej som ser fram emot å bli storasyster. Jag hoppas det håller i sig bara.... Ska inte klaga för mkt för jag får en hel del stöttning från min mamma som e pensionär och låter mig vila på dagarna nu, medan hon leker med dottern. Som nån tidigare skrev så är det skönt å ha ett äldre barn som man kan prata med och som förstår att jag behöver vila och varför osv.

Svar på tråden Juli bebis 2012