Inlägg från: froggyL |Visa alla inlägg
  • froggyL

Juli bebis 2012

Sladdis, vad underbart :)

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • froggyL

Nej då, jag har börjat spy flera ggr i veckan nu. Igår hade jag en tugga kvar på min middag och pang, dr kom allt upp igen. Buhuuu, var urhungrig sen... Ofta som det bara smäller till med magknip vid mattillfällen och sen e det kört. På morgonen e illa också, speciellt om jag e slemmig i halsen vilket jag ofta är när jag går upp tidigt av någon konstig anledning. Men så lite som jag har spytt denna graviditet, eller ja...många skulle tycka att det är mkt men allt e relativt... Jag e nöjd så länge det inte är en daglig vana...som sist.

• froggyL
    vermilion skrev 2012-05-14 11:12:08 följande:
    Men guuud. Var på TUL idag, vecka 30+0. Och dom hittade en snopp på flickan i magen. Överraskning! Nu sitter man med två påsar flickkläder.
    ♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥

Hi hi vilken överraskning. Trist med kläderna, men nu får du köpa nya pojkkläder istället :) själv har jag ingen aningen vad jag har i magen. Just av den anledningen att det är så osäkert vill vi inte veta. Klart, nu skulle de ju se, men alla UL e ju lite risk. Får bli en överraskning sen! Har köpt en del kläder ändå, som passar både ock, och resten kan man ju sälja. Har tjejkläder sen innan så jag har köpt tex en icakasse full med bebiskläder för 30kr av en gammal kompis. Perfekt :)
  • froggyL

Min bm ringde mig idag, ska dit imorgon. Hon berättade vad läkaren typ sagt till mig, och ville jag skulle hämta ut medicin också. Det hade inte läkaren sagt nåt om. Idiot. Jag fick sköldkörtel-medicin, för ämnesomsättningen. Och b12 och Dvitamin brist hade jag ju också. Nu hoppas jag på att bli piggare! Ska iaf till bm imorgon och få lite mer utförligt förklarat för mig. Och det vanliga, mätning mm. Upp tidigt imorgon så natti natti!!

• froggyL

Dag 230 av 280. 50 dagar kvar :) Rapport från bm: sf 31, hb fortfarande lågt 109 men det håller sig där iaf, blodsocker 6,1. Blodtryck 110/60. Vikt 72. Inte långt kvar nu. Idag ska jag viiiiila! Innan hämtning på förskolan vid 14. Ha det gött!

• froggyL

Det löser sig ;) med lavemang. Behövs det så fixar de det på förlossningen. Sist fick jag sitta på hinken... Jämte sängen. Brukar alltid va hård så det lär behövas denna gång med. Inget å skämmas för. De e vana.... Hur många äter inte järn tex....och blir hårda...!?

• froggyL

Bröstvårtsskydd e ju också en bra grej å ha hemma. Blev min räddning när bröstvårtan gick sönder ibörjan.

• froggyL

Ordnar gör de, men frågan e vad det är för språk läkarna talar... Bara de kan svenska, så man kan förstå vad som händer bara... Vill inte ha nån brytande på kass svenska när jag ligger där å kvider å e borta. Men jag åker till Borås i vilket fall. Deras nya patienthotell ska ju va suveränt. Eget rum för alla :)

• froggyL

Har bara lämnat urinprov första gången med. Omföderskor får ju inte gå lika ofta...men tätare på slutet. Nu ska jag dit om två veckor, dvs ett hopp på tre veckor, sen e det varannan har jag för mig.

Svar på tråden Juli bebis 2012