Juli bebis 2012
Grattis juliaannaeva :)
Grattis juliaannaeva :)
SaJo81: jag såg en bild på två söta pojkar jag tyckte jag kände igen i en tråd på bröllopstorget. Kollade på nicket och då var det du :D Lustigt!!
Det brukar vara så :) Vi ska gifta oss om ett år så kikar in där lite då och då.
Men grattis!! :D
Emilia går längs möbler och står själv korta stunder men är inte direkt super intresserad av att gå när vi håller henne i händerna.
Vi har köpt fisher price hunden i huset. Köpte lite olika leksaker i Ullared sist och ville inte ge alla på en gång så vi har sparat den. Sedan hade det kanske varit kul med någon mer minnes grej? En fotobok kanske? Vi tänker nog inte ge så mkt, det gör de andra i familjen så bra ändå ;)
Grattis sladdis, det måste kännas helt underbart!!
Emilia vaknar fortfarande en hel del.. Vissa kvällar och nätter är ok och det är mkt bättre än det har varit men absolut inte bra. En stor del av problemet är att hon sätter sig upp i sömnen (tror jag) sedan börjar hon gnälla eller skrika tills vi kommer in och lägger henne ner, då sommar hon direkt. Ibland har hon dock fixat det själv och ibland hör vi hur hon gnäller till men sedan själv sommar om. Jag förstår inte varför hon gör så och vad som gör att hon somnar om själv ibland och ibland inte?
Hon somnar oftast i sängen på kvällen, men först efter att vi lag henne ner 20000 ggr.. Till slut ger hon upp, ligger still och somnar in själv, men det är vägen fram till att slappna av helt som är jobbig på kvällarna. Nätterna somnar hon oftast om så fort vi lagt henne ner (eller i vår säng). Annars ligger vi bredvid i vår säng och håller handen tills hon somnar själv, men även då får man lägga ner henne några ggr. Ibland har hon somnat helt själv men då har hon varit suuuper trött vid läggning och då har vi inte märkt någon skillnad. Dessa barn!
Jobbigt.. Emilia har slutat nu i dagarna (tror jag iaf..) men vaknar lite tidigare istället.
Låter som en bra idé med mindre och mindre. Vatten gick inte hem här heller, hon blev riktigt arg!
Förresten! På tal om "ätning". När äter era barn sista målet för dagen och sedan frukost? Om de äter på natten får ni gärna ta med det :)