Juli bebis 2012

Owner: Vet inte om det finns nya rön men för 15 år sen sa de att männen är bärare av genen och att det var i stort sett 100% att barnet får luxation. Min sons pappa hade det när han var liten och sonens barn i sin tur kommer då med största sannolikhet få samma problem. Flickor kan få luxationen men "smittar" inte vidare till sina barn. Men denna infon är som sagt 15 år gammal.
Hoppas verkligen ditt barn slipper.
Var på glykosbelastning idag. Blä!!! Värdet blev 7,5. Har ingen aning vad det betyder men det blev godkänt iaf!:) HB var 123 så det var också godkänt och jag kan fortsätta att bara ta en Niferex varannan dag. Sf-måttet ligger fortfarande på mittlinjen och hjärtljuden var ua. Har bara ett problem nu och det är sömnen. Jag vaknar vid tre varje natt och kan inte somna om. :(
I Ystad "måste" ALLA göra det. Glöm för guds skull inte en citron. Den gör det lite mer uthärdligt. Hoppas dina värden är ok!:)
Maryveken: I Ystad kollar de inte ferritinvärdet så jag har ingen aning om vad jag har. Däremot kollar de HB varje gång. De kollade ferritinet när de tog alla andra prover i samband med inskrivningen men inte sen.
Välkomnar v 32 idag. Jobbar maj ut sen är det semester fram till BF. Vet inte riktigt hur jag ska klara av tre veckor till med foglossningen. Den kommer ju inte att bli bättre ju. Jag har kontorsjobb så när jag väl är där och inte rör mig så mycket så är det ganska ok. Det värsta är att ta sig till och från jobbet. Varje steg känns som om en kniv skär in i höften. Gnäll, gnäll. Annars känns allt bra och jag är i stort sett färdigshoppad. Plastad frotté och underlakan till sängen är allt som är kvar nu. Imorgon är det äntligen fredag så jag säger redan nu: trevlig helg på er tjejer. :)
Snoffsan08: Åh, vad avundsjuk jag blir. Underbart att åka på spa. Hoppas ni får det riktigt härligt. :)
EllaBella02: Jag har också tänkt på det på sista tiden att han hickar mycket mer än tidigare.
Tycker mest jag skriver när jag har något att gnälla över, men idag är jag jättelycklig och måste bara dela med mig.
För åtta år sen när mina pojkar var tre och åtta år gamla och jag precis separerat kände jag att jag var färdig med att skaffa barn. Mina bröst var riktiga taxöron efter två amningar och viktupp och -nedgång så jag bestämde mig för att operera dem. Inget överdrivet utan jag fick en fin lagom c-kupa. Nu när jag har en ny man och vi efter åtta år bestämt oss för att skaffa ett gemensamt barn har jag varit jätteorolig att jag inte skulle kunna amma denna gången. Sättet som användes vid operationen var nämligen att man skar av bröstvårtorna och tryckte i inläggen det hållet och sen sydde fast bröstvårtorna igen. Det betyder ju att alla mjölkgångar varit kapade och jag tvekade på att de skulle hitta rätt igen. Nu är jag i vecka 32 och igår kom det ut "mjölk" ur brösten. Jag blev så lycklig att jag började gråta och sprang ut ur toaletten naken för att visa mannen. Som tur var var barnen inte nere. Haha.
Moncen80: Håller tummarna för dig också.:)