Inlägg från: Sladdis |Visa alla inlägg
  • Sladdis

Idag välkomnar jag v. 27 (26+0).

Har redan ångest för glykosbelastningen jag ska göra på valborg. Haha, det är ju flera veckor dit. Jag gjorde det för 15 år sen och då hade mitt graviditetsillamående inte försvunnit än så jag kräkte och tyckte att sockerlösningen var det äckligaste jag smakat. För 10 år sen när jag fick tvåan sa de att man bara gjorde glykosbelastning vid första barnet så då slapp jag. Nu har man ändrat sig och gör även på omföderskor. Nu har jag inget illamående kvar så jag hoppas att jag inte upplever det som så äckligt denna gången.

Ha en trevlig påsk alla!!!Solig

• Sladdis
    snoffsan08 skrev 2012-04-05 11:42:16 följande:
    Mår du fortfarande illa? Stackare. Låter inte kul.
    Nej, illamåendet försvann för ett par veckor sen. Det var vid första graviditeten som jag fortfarande mådde illa i v 28 då jag gjorde glykosbesastningen.
  • Sladdis

Jag tycker Felicia är fint. Hade inte brytt mig om att djuren heter så.

Själv ska jag få en pojke och vi har till 99% bestämt att han ska heta Kian. Vet inte var jag fått namnet ifrån men jag bara föll pladask.

• Sladdis

Snoffsan: vilken kärring!!!:(

Vi hade världens tur när vi var på rul. Vår MVC hade precis köpt in en 3-d maskin och BM frågade om vi hade bråttom för hon skulle gärna vilja träna lite extra. Vi hade inte bråttom så vi var där en hel timme medan hon experimenterade. Det var jättehärligt att se honom så mycket. Dessutom tog hon inte betalt för bilderna för hon tyckte att de blev lite oskarpa. Jag tyckte de blev jättefina iaf.

• Sladdis
    down under skrev 2012-04-18 10:23:40 följande:

Va kul!! Vi har oxå nästan till hundra bestämt att lillkillen ska heta Kian, det är ju inte så vanligt i Sverige!
    Det är ett irlänskt namn och jag kom i kontakt med det när jag jobbade i England och tyckte det var väldigt fint!
    Och sambon gillar det oxå som tur är!

Hihi. Ja, kul. tog reda på att det finns 471 Kian i Sverige varav 75 av dem bor i Skåne där vi bor och bara 1 heter så i Ystad. Mina pojkar heter Rasmus och Oliver och de namnen har ju legat på 10 i top så det har funnits hur många som helst samtidigt på dagis med de namnen. Det blir lite skillnad nu. Skrattande 

Min man gillade inte alls namnet från början men jag bearbetade in det och nu kan han inte heller tänka sig något annat namn. Hihi. Flört 
  • Sladdis
    anjiali skrev 2012-04-27 11:26:05 följande:
    Fru Sandra, hur har det gått ???

Själv är jag på dag två med skallebank och är så törstig, dricker massor men kissar lite. Tycker inte jag borde vara uttorkad men jag kanske kräver litervis av vätska.
    Skall snart till bm för kontroll, skönt !

Har börjat oroa mig för bebisen. Min andra dotter hade höftluxation och låg i frejkakudde i sex veckor. Jätte tråkigt, kändes som jag inte kunde ha henne så nära och det var svårt att amma. Ortopeden sa att om vi får mera barn så kan vi räkna med samma bekymmer om inte mer. Tänk om detta barnet hamnar i gisslens sex månader .... Hur orkar man det ???? Skulle vilja veta nu så man kan mentalt förbereda sig.

Hoppas ni mår fint där ute. Nu skall jag vila lite innan bm
    Åh, jag har inte hört om någon som fått höftledsluxation. Min son hade det när han föddes för 15 år sen. Då låg man i något som kallades Von Rosen-skena. Upplevelsen var samma som din. Barnet kom inte så nära och amningen strulade. Jag kommer dock inte att uppleva det igen. Det är ju ärftligt från pappan och jag har bytt pappa. Flört Det gjorde jag redan till förra sonen som kom för 10 år sen och han slapp luxationen.
Svar på tråden Juli bebis 2012