Inlägg från: froggyL |Visa alla inlägg
  • froggyL

Juli bebis 2012

Sf-mått 33, precis på kurvan. Hjärtljud 146. Vikt 72,3. Tog inga prover denna gång, men skulle öka min sköldkörtelmedicin, så nu blir jag nog ännu piggare, hoppas iaf på det.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • froggyL

Aj aj aj vad jag får skylla mig själv. Har grejat alldeles för mkt men tog ju chansen när dottern sov över hos svärmor igår natt och kom hem vid 16 idag. Skönt å få saker gjorda nu när jag hade ork, men jag sitter inte ihop längre. Kan knappt förflytta mig i sängen nu. Imorgon blir det ett sista röj i gamla radhuset, tömma de sista sakerna, men då tänker jag inte göra mkt. Föräldrarna kommer å hjälper och maken får sköta resten. Städningen har vi köpt. Lyxigt men såååå skönt. Hade inte orkat...inte värt det slitet.

• froggyL

Håller förresten på att bli misshandlad. Får fötter upp i revbenen så det riktigt knakar (?). Känns skitläskigt och ont! Snacka om å vilja ut, men huvudet var fullt rörligt sa bm igår....

• froggyL

Smulan12: kollade in din sida. Såg att du också köpte den underbara lejonfilten och kobäddsetet på gekås :) jag har bäddat vaggan med mitt :) Skötbordet har inte kommit upp än, mest för att det ligger flyttgrejs på den platsen just nu, men det tar inte lång tid att fixa i ordning. Det är väl den där bb-väskan man snart borde slänga ihop å ha i bilen. Får ta och plocka fram min gamla lista på vad jag vill ha med å som inte behövdes sist. Om jag hittar den.

• froggyL

Min åsikt e att amningskudde e totalt onödigt. Ang svårigheter att bajsa....försök äta en massa päron och helst mogna kiwi!! Kiwi är super... Jag lyckades gå på toa idag också, inte gjortpå flera dagar. Brukar ha problem annars också, men nu är det ju värre än värst. Laktulos e ju bara skit...hjälper inte. Idag e det 30 dagar kvar :)

• froggyL

Sajo...hemofer är inte lika "bra" (mycket) järn som Niferex och duroferon, så du vet... Jag åt 4st hemofer, men det e bättre med en st av Niferex el duroferon. Så du inte missat det....hur det är. Jag äter ju två duroferon, en morgon och en kväll, mer kan man inte ta upp i kroppen samtidigt, sen äter jag 2st B12, D-droppar 15st och Levaxin för sköldkörteln 50mg. Känner mig piggare, absolut. Ska bli intressant om 1,5 v med de nya proverna vad de visar. Nu e jag nog bara vanligt höggravid-trött.

• froggyL

Tänkte precis skriva det, men du hann före bragdoll. Duroferon e snällare mot magen. Jag klarade inte Niferex alls, men Durofeon går. Dyrt, å köpa nytt märke, men välbehövligt. De funkade!

• froggyL

FruSandra: Hemofer e detbästa för magen om det funkar tillräckligt, men det innehåller en annan sorts järn och ger inte alls de höga nivåer som vi med ordentlig järnbrist behöver.

• froggyL

Maryveken: Shit vad dyrt. Förstår att de inte ger det i första hand. Då e jag nog hellre trött en period å ligger på gränsen...

Svar på tråden Juli bebis 2012