Inlägg från: EllaBella02 |Visa alla inlägg
  • EllaBella02

Juli bebis 2012

Trolla75 skrev 2012-04-04 10:59:48 följande:
    Man ska väl egentligen ligga ner och vila i 15 minuter innan ett korrekt blodtryck tas... därav skillnaden tror jag.
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ

Aha, ja hoppas det är bättre imorgon i alla fall. Tack för ditt svar. Ska fokusera på det sista resultatet istället. : )
  • EllaBella02
    FruSandra skrev 2012-04-04 14:28:45 följande:
    Ellabella02 Har du också vd 7/7? Har för mej att vi har samtidigt men kan inte hitta dej i list-tråden?

Hej! Jag har 8 Juli. : )
  • EllaBella02
    FruSandra skrev 2012-04-04 21:09:37 följande:
    Åh tack! Ja har ett par stödstrumpor, dom åker på imorn! Vad kostar de på Apoteket?

Jag köpte ett par svarta på Apoteket, kommer inte ihåg vilket apotek dock, och de kostade 129 : -. De hjälpte mig att mäta på plats där.
  • EllaBella02

Idag var jag och tog nytt blodtryck. 130/90 på första, sedan fick jag lugga och vila och då hade jag 110/65. Hade +1 på protein men det var inte farligt sa hon, men ska tillbaka på tisdag för nytt blodtryck och urinprov. Usch, man blir lite nojjig över det här men antar att det bara är att gilla läget. Kram på er!

• EllaBella02
    Trolla75 skrev 2012-04-05 15:38:52 följande:
    Men tog hon blodtrycket på dig igen utan att du hade fått vila?
    Tycker det låter riktigt oprofessionellt, ska man få ett korrekt blodtryck är det vila på 10-15 min minuter innan som gäller!
    Jag vet inte om hon räknade att sitta i väntrummet typ en kvart innan som vila kanske... jag vet faktiskt inte... efter det blodtrycket så fick jag ju lägga mig ner och vila i kanske en kvart - 20 minuter... och då fick jag ju andra värden...

Är det som du säger så har jag ju bra blodtryck.. hi hi hi hi.. : )
  • EllaBella02
    Trolla75 skrev 2012-04-05 18:44:56 följande:
    Man ska ligga ner o vila 15 minuter för bästa resultat, så lita du på det sista! inget att oroa sig för =)
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ

Det låter bra det! Tack för peppen!
  • EllaBella02

Dags för blodtrycksuppdatering igen. Idag hade jag 130/90 på första, efter liggande vila 120/75-80. Ska tillbaka på torsdag för nytt tryck. Däremot hade jag mindre äggvita i urinen idag än sist. Hoppas att det har gått nedåt tills torsdag. Kram på er!

• EllaBella02
    Woogie skrev 2012-04-10 09:04:16 följande:
    Hej på er alla! Pga. sjukdomar, mycket på jobbet och besök hela påsken har jag inte skrivit eller läst på läääänge... Så nu kommer jag med en uppdatering utan att ha någon koll på vad som har avhandlats de senaste två veckorna (ska läsa i kapp vid tillfälle). Lilla E rör sig mer och mer och har hicka oftare nu än innan. Halsbrännan har blivit lite värre, men klart hanterbar och undviker jag stekt mat har jag det nästan inte alls. Jag har också fått något problem med antingen käken eller kindtänderna i överkäken, för de kliar och spänner som f*n. Jag har haft hål förut och det har aldrig känts så här, så jag vet inte vad det är. Fick ringt tandläkaren nu i morse, så jag ska dit i morgon eftermiddag. Hoppas verkligen inte att det är ett hål eftersom jag inte kan ligga på rygg under så lång tid som det tar att laga ett... Idag, om mindre än en timme, ska jag till BM på rutinkoll. Har ätit vitamintabletter och Niferex, men härom veckan och några dagar efter det blev jag jättekass i magen och jag misstänker att det kan vara Niferexen. Ni vet hur det känns som kraftig mensvärk när man är kass i magen? Så, fast riktigt j*vla skitont gjorde det och tarmen tömdes alltså tills det bara var vatten kvar (som också kom ut... ) Ska fråga BM idag om hur ofta jag behöver ta dem och om det kan vara de som gör det, för det var inte kul! Särskilt inte när det kom igen några dagar senare... Sammandragningar har jag haft till och från sedan v. 12 tror jag (fast fler och mer kännbara nu), men inga som gör ont utan magen blir bara hård. Så hade jag det med G och N också, fast det var inte förrän två månader innan med G och runt v. 20 med N.
    Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!

Jag mådde också jätteroligt av Niferexen. Kunde inte fortsätta äta den. Jag käkar Hemofer istället. Funkar mycket bättre.
Svar på tråden Juli bebis 2012