Juli bebis 2012
Tror min flyttar runt fortfarande, men jag tror den ligger mest på högersidan, men fötterna inåt och huvudet nedåt. Men jag känner lite sparkar lite här och där.
Jahopp, då var det dags för blodtrycksrapport igen.. :)
Grattis förresten till alla tvåsiffriga!! :) Jag har själv 87 dagar kvar till BF... : )
Idag hade jag i alla fall min stadiga 140/90 på första, och då satt jag i väntrummet kanske 5 min. Efter liggande vila hade jag 120/75, så det var de nöjda det.
Idag har jag 0 protein / äggvita i urinen också, så den är helt borta...
Tillbaka på måndag och ta nytt blodtryck! :)
Kram på er!
Välkomnar v 29 28+0 idag! Inne i sista trimetern och 84 dagar kvar till BF. Kram på er brudar!
Sannerligen börjar det bli svårare att sova på nätterna! Vaknar och vänder på mig flera gånger per natt, får ont i höfterna om jag ligger för länge på dom. Jag har även fått ont i ljumskarna när jag rör mig, känns nästan som någon form av träningsvärk. Ömmar också i tuttarna rejält igen. : ) Tycker det händer saker varje vecka nu. Vi köpte Malm-byrån som visades i bildtråden till bebisens rum. Blev jättebra och jag tycker den är jättefin. Kram på er brudar!
Då var det dags för blodtryckrapportering igen! : )
140/90 på första som vanligt. Efter liggande vila 110/70.
+1 på urinprovet, så de skickade iväg det på odling idag, det har de inte gjort innan då det har varit nere på 0 och vänt. Får svar på det om det är någonting.. annars hör de inte av sig.
Fick även en tid till läkaren den 4 Maj för utredning av blodtrycket. De säger nu att det också kan vara ett medicinskt högt blodtryck som då egentligen inte har med graviditeten att göra... De sätter möjligen en sådant där 24 timmars prov, när man går med en blodtrycksmätare på sig hela tiden.
Nu tillbaka på torsdag igen för nytt blodtryck och urinprov.
Ha en bra dag, tjejer! : )
Ni får stå ut med mina blodtrycksrapporter. Idag var det 120/80 innan vila, så det var ju super! Bara spår av protein idag också. Ni får hålla tummarna att det håller i sig. Kram på er!
Jag har ett nytt besök på tisdag inbokat. Då är det vanlig kontroll av barnmorskan igen också. Får hoppas att det håller sig nere framöver : ) Kanske ska börja tro på vitlökstricket. En vän sa till mig att vitlök sänker blodtrycket, så igår och i förrgår satte jag i mig en halv burk marinerade vitlöksklyftor. : )