Inlägg från: EllaBella02 |Visa alla inlägg
  • EllaBella02

Juli bebis 2012

Ja, eftersom jag inte kan somna om, så kan jag ju lika gärna passa på att välkomna v 30 29+0 idag! Känns sim ännu en milstolpe att passera 30 strecket! Man får hitta lite olika små mål på vägen. Kram på er brudar!

• EllaBella02
    minnamarie skrev 2012-04-22 02:18:32 följande:
    Hej, min julibebis blev en aprilbebis efter att jag fått den allvarligaste, akuta sortens havandeskapsförgiftning i v 25+1 den 8 april. Aprilbebisen heter Ian och vägde endast 555g vid födseln, idag två veckor senare har han ökat 200g ❤

Grattis till den lilla kämpen! Håller tummarna att allt går bra för er och att han växer så det knakar! Massa kramar
  • EllaBella02
    chess07 skrev 2012-04-22 05:52:20 följande:
    Feah - haha låter som pyssel och köpnojan slagit på dig! kan inte påstå att jag har några aktiviteter för mig ännu. helst skulle jag vilja fixa klart allt som hör till bebis på en gång! dock är min sambo duktig på att hejda mig, vi har ju tid på oss och det är ju roligt och inte göra ALLT på en gång! ;)   EllaBella - grattis till v 30! längtar till fredag då jag själv är där! är en speciell milstolpe att passera den veckan känns de som :) 

Tack! : )
  • EllaBella02

Idag slog vi till! En ny BRIO Happy, skötväska, mygg och regnskydd, kudde, påslakanset och en filt tull vagnen. De säljer ut 2011 års modeller och de hade bara någon kvar. : ) Men vad jag har fattat i tråden så har de flesta av er fixat vagn redan jue. : )

• EllaBella02
    SaJo81 skrev 2012-04-23 05:14:29 följande:
    Usch då! Ska strax åka till jobbet nu och känner att jag nog "boade" lite för hårt igår...städa, tvätta, rensa och byta sängkläder var visst mer än min kropp ville vara med på för nu är jag verkligen trött och dessutom har jag riktigt ont i ischias:( Är det förresten någon mer än jag som får helt galna svettningar? Känner mig som en "klimakteriekossa" varje natt och flera gånger per dag så färjat svettattacker....fy vad det inte är trevligt....

Jag svettas också mycket tycker jag, och framför allt känner jag mig väldigt varm, speciellt på nätterna. Sover gärna med fönstret öppet redan. : )
  • EllaBella02

Hello brudar! Ny rapport från BM-besök. Blodtryck 125/80, jättenöjd med det. Sf mått 31, hade gått från 26 förra gången till 31 nu vilket gör att jag ligger på den övre kurvan. Hon sa att de inte gör någonting åt det nu, utan väntar tills nästa mätning. HB 108, skulle ta 4 hemofer istället för 1 som jag tar nu. Hjärtljudet på bebis låg på 150. 10 mer än förra gången. Socker på 5,7. Det var väl allt tror jag. Just det, odlingen de gjorde visade ingenting och jag fick reda på min blodgrupp och jag hade inga antikroppar. Kram på er brudar!

• EllaBella02
    FruSandra skrev 2012-04-26 13:07:20 följande:
    Igårkväll fick jag akutblixt ont i bakhuvudet.. De gjorde så ont så jag började storböla. Dessutom blev jag livrädd :S Jag har sovit som en kratta trots alvedon o idag på morgonen va de fortfaradne kvar... Min första tanke var havenskapsförgifning.. (Eftersom man kan få ont i bakuvudet av för högt blodtryck) Men sen kom ja på att mitt blodtryck va så bra förra veckan, och att ja inte tror de ändras så snabbt..  Fast vad vet jag? Nån mer som fått så sjukt ont i bakhuvudet?    

Det är säkert ingen fara, men till mig sa dom att HF kan komma snabbt, så ring och be att du får komma och kolla blodtrycket. Lycka till
  • EllaBella02

Välkomnar v 31 idag!  V 30+0.
    Bara 70 dagar kvar nu, och 75% av graviditeten gjord... : )

Det rör sig ganska mycket i magen till och från, men vissa dagar är lugnare och andra lite mer fart på. Ska och kolla blodtrycket igen imorgon för att se om det håller sig nere, sen ska vi träffa en läkare på fredag för att se om han vill att jag ska gå på extra kontroller pga blodtrycket som har varit lite upp och ner.. : )

Ha en bra valborg tjejer! : )

• EllaBella02

Vissa appar tar inte hänsyn till att det är en extra dag i feb i år. Tror det är därför. : ) Men jag orkar inte räkna efter exakt vilken som stämmer : ) Mina två appar byter vecka idag så då får det bli så : )

• EllaBella02

Jag känner också av mer och mer smärta, men hos mig känns det allra mest i ljumskarna faktiskt. När jag har suttit på jobbet då kan jag nästan inte gå alltså. Idag har det även känts lite mer i blygdbenet så att säga. Inte skönt alls : ) Jag tycker också att det börjar bli lite jobbigt med att magen växer så mycket uppåt så att säga. Känns som magsäcken är helt tillplattad snart och halsbrännan har också ökat tycker jag. Men det är bara att bita ihop : )

Svar på tråden Juli bebis 2012