• SaJo81

Juli bebis 2012

Just nu suckar jag djupt över att vara gravid! Har precis skickat iväg man, svägerska med man, syster, bror och ett gäng sköna ut i skogen på paintballkrig! Icke för gravida tyvärr så jag får vara med på middagen ikväll istället :/ svägerskan och hennes Karl firar 2x25 idag!

• SaJo81

Tekla78: ja visst är det tråkigt! Vi har ovanligt mycket på schemat denna sommaren med som jag inte kan va med på eller bara vara med halvt liksom, detta denna helgen då, sen är det två möhippor i rad med poledancing och sånt på ena, sen är det ju midsommar som blir lugnt visserligen och sen ska vi på bröllop sista helgen i juni, sen fyller båda mina syskon 20 första helgen i juli och pappa fyller direkt efter etc...vi har ett bröllop till strax efter jag fött. Får se om man kan gå på det :S

• SaJo81

Herre Gud vad duktiga alla är att fixa ordning! Jag har inte ens ork till allt det roliga tyvärr :/ vagn och babyskydd har vi, kläder och sängkläder med men det är inte tvättat än! Ska köpa nytt skötbord plus juniorsängar till grabbarna så en av spjälsängarna blir ledig!

Imorgon ska i alla fall min Karl och min pappa tapetsera i sovrummet så jag kan fixa färdigt där inne (äntligen) ska köpa en vit malmbyrå dit med så vi kan ha våra underkläder samt bebis grejer där i!

Mycket kvar att stå i och jag e bara trött :( fyyyyyy för lågt järnvärde!

• SaJo81

Gnälldag för mig idag! Jag ORKAR verkligen inte mer nu! Med mina järnvärden som senast var nere på 95 och i väntan på svar på blodproverna jag tog i torsdags så försökte jag i veckan äta järnrik mat (tex åt jag blodpudding tre gånger) vilket direkt resulterade i att jag inte gjort nummer två på fem dagar! Gjorde det idag på jobbet och självklart så "spräckte" jag en hemorrojd direkt! Ber om ursäkt för "äckelhetsgraden" men F*N vad ont det gjorde! Det kan ju omöjligt vara så här jag ska behöva ha det i sju veckor till? Jag orkar inget och kan inte skita! Fy faaaan! Försöker dra i mig laktulos men vill inte pimpla det hela dagarna heller! Vad fasen kan man göra?

• SaJo81

Tack för alla Goa tips:) köpte ett gäng kiwis igår men hann inte äta något, får trycka i mig ikväll med då för i se om det hjälper! Får iofs munsår av kiwi men det kan det ju kanske vara värt för att få till ett normalt toabesök:)

• SaJo81

Smulan12: åååh jag gillar verkligen lejonfilten med (måste köpa) hade dom alla dom labangrejerna på Gekås? Jag älskar Laban! Får nog ta en trip till Gekås snart:)

• SaJo81

tröttnade på tröttheten :p och tryckte i mig två hemofer för en timme sen! det kommer visa sig om ett par dagar hur smart det var men jag orkar faktiskt inte med mig själv så trött är jag! och med två killar på 2,5år hemma och en karl som jobbar skift så behöver jag energin!!!

går inte ens att förklara hur trött jag är hela tiden, det e tungt att ta ETT steg till och med! 

• SaJo81

FroggyL: jo jag vet! Har både niferex och hemofer hemma! Hade niferex först men det gick verkligen inte så jag blev tipsad om hemofer istället! Problemet för mig är väl egentligen att det inte spelar någon roll, jag kan helt skippa järntabletter och försöka äta järnrik mat men magen blir lika kassa ändå! Igår tog jag två hemofer på kvällen i ren desperation, tog en i morse med så om en vecka sitter jag och gråter på toan igen :S

• SaJo81

Fick domen per telefon alldeles nyss, mina järndepåer/feritinvärden var tydligen inte alls bra så nu MÅSTE jag ta niferex, inte ens hemofer skulle hjälpa tydligen! Frågade vad jag ska göra till hjälp för toabesöken då eftersom jag tar lactulos varje morgon redan, fick till svar att jag ska äta torkade aprikoser/katrinplommon och linfrön SAMT lactulos!

Vad man får utstå! Allt det smakar skit enligt mig:(

• SaJo81

Jag får väl hinka vatten tills jag skvalpar :p haha! Ok kiwi har jag hemma och det e ju i alla fall gott så det kanske kan hjälpa:) ah fan jag har kass mage från början men med graviditeten så är det helt stopp alltså!

Svar på tråden Juli bebis 2012