• SaJo81

Juli bebis 2012

Sommardahlia: samma här:/ förra veckan var mitt på 95 och ferritinet på 8 mot 130 och 41 när jag skrev in mig:( har varit sjukt trött en längre tid, i tisdags hade jag i alla fall ökat järnvärdet till 102 så vi får hoppas det fortsätter uppåt! Hade även lågt med folsyra tydligen :(

• SaJo81

Jag kan med skriva under på det där med att försöka roa barnen och samtidigt vara gravid! Vilket helvete det är vissa dagar! Känner mig dessutom hyfsat ensamstående just nu då mannen håller på med svensexeplanering som tydligen tar en jävla tid! Han är inne i stan och grejar nu och det har han varit sen en stund innan jag kom hem, imon ska han med in på eftermiddagen och rigga ordning och sen är det ju svensexa på lördag! Jag e så jävla less!
    Sitter just nu i köket med en son som matvägrar....fantastisk! Trotsåldern är ljuvlig....eller inte:(

• SaJo81

Min förra förlossning startade med vattenavgång VÄLDIGT mycket för tidigt ("v29+3) och det var mitt i natten och kostade oss en ny bäddmadrass så det hoppas jag inte på denna gången! Annars vet jag ju inget om hur en riktig förlossning går till så jag är nyfiken samt skitskraj!

• SaJo81

Min karl har ju planerat svensexa i x antal veckor och imon är det dags för den, för att jag ska slippa köra dit honom på morran och släpa upp grabbarna i ottan sover han hos en kompis, vilket betyder att jag inte sett honom alls idag, ser honom inte imon heller utan på söndag och då har jag ju praktiskt taget vart ensamstående i dryga veckan! Beundrar verkligen ensamstående föräldrar, det e faaaan inte lätt alltså! Jag är hyfsat trött på det redan och vill ha min man tillbaka!

• SaJo81
    smulan12 skrev 2012-06-16 17:08:12 följande:
    Min sambo har inte heller varit speciellt förstående. Ändå har jag sagt till honom flera gånger men det går inte in. Det är ju egentligen dessa småsaker man blir så sjukt irriterad på. Trots att man talar om det fattar han inte. Vi har haft en del duster hör hemma och humöret är ju sådär just nu. Så jag förstår hur du känner dig. Dumma lata karlar... :p kram på dig!
    min man är inte alls så förstående denna gången heller =( förra gången var han hur go och snäll och hjälpsam som helst! har påpekat det några gånger med att tex, han fortfarande var nykär i mig när grabbarna låg i magen (vi hade inte varit ihop så länge då)

Det e ju tillräckligt tufft att gå genom denna graviditeten utan att han ska vara oförstående! förra graviditeten så pluggade jag på humanisten och hade alltså knappt några lektioner i skolan så jag kunde ligga hemma på soffan och ta hand om mig själv.....denna gången jobbar jag heltid (en vecka till) samt har två obstinata (soon to be) 3åringar att ta hand om och en man som jobbar 3skift.....finns ingen tid för mig själv alls.....ett helvete helt enkelt och tycker inte alls det är lika mysigt att vara gravid!

i allla fall har jag med min mors hjälp boat skiten ur mig medans mannen roat sig med svensexa idag, köpte juniorsängar till grabbarna som har byggts ihop med nya täcken/kuddar/påslakan etc....samt byggt ihop en av deras spjälsängar till bebisen i vårt sovrum där jag dessutom fåttt upp nya gardiner och sängkläder och det blir såååå fint! håller desutom på att tvätta bebisens sängkläder och kläder så strax ska jag bädda bebis säng med=) borde nog dra ner på tempot snart...... 
  • SaJo81

min karl brukar iofs vara bra, svartmålar nog honom lite mycket just nu men är så jävla trött! vet att han har haft jävligt mycket att stå i sista veckan och på det har han jobbat hela förra helgen samt natt mån/tis/ons och jobbet kan man inte göra nåt åt så där kan jag faktiskt inte få nån hjälp med grabbarna på kvällen för han faktiskt inte är hemma.....han har i alla fall lovat att det ska bli bättre efter denna helgen nu när svensexan är över....

Just nu sitter jag och oroar mig i soffan över hur full han är och vad som händer.... *suck* blir aldrig av med den oron och det är synd eftersom han inte skapat den, har kvar "skadan" från ett gammalt förhållande då jag bodde ihop med en kille som hade alkoholproblem och drogproblem, han kunde komma hem i vilket skick som helst och var oftast hotfull och aggressiv vilket min man ALDRIG skulle vara....men oron kommer jag la ha kvar hela livet =( sista halvåret med exet sov jag med mobilen i ena handen och plånboken i andra för att inte bli av med grejerna....... 

• SaJo81

med oron som jag har inbyggd så vet min karl att jag inte kan sova på nätterna när han väl är ute! det är VÄLDIGT sällan han är ute, senast innan igår var hans egen svensexa förra sommaren så en gång per år får man la unna honom :P men däremot brukar han se till att inte komma hem, mest för min skull! på något sätt känns det tryggare att han sover hos en kompis än att jag ska ligga oc vänta och oroa mig så han är alltså inte hemma än!

Vi ska dock åka på dop om några timmar så jag hoppas han hinner fräscha till sig och få bort alkoholstanken som brukar osa runt en sån karatefylla som det antagligen var igår!
    träffade honom och min bror mitt isvensexan igår för syster skulle ta brors bilnycklar och köra hem hans bil då var fortfarande båda väldigt städade faktiskt så det var ju skönt....då var ändå klockan 18 och dom hade hållt på sen 9 på morran! förhoppningsvis blev det inte så sent heller.....

anyhow, boae ju som sagt HELA dagen igår och nu känns det verkligen i ryggen, ischias är i helkläm och kommer knappt upp ur soffan/sängen när jag väl kommit ner... =( ajajaj.... 

• SaJo81
    anjiali skrev 2012-06-17 09:07:51 följande:
    Sajo: hoppas han kommer hem i gott skick . Tänkte på filmerna baksmällan .
    haha ah fy det hade inte varit så trevligt.! har faktiskt redan pratat med honom, han är uppe och faktiskt förvånansvärt pigg.....än så länge...ska hämta honom på vägen till dopet sen så då får man la se hur han ser ut=)
    Nu är det bara en dag med alkohol kvar för honom innan det är dags att bli pappa igen....han har fått dispens till denna svensexan och deras bröllop eftersom det är hans absolut närmsta vän sen är det spiknykter som gäller (ingen öl till fotbollen ens) 
  • SaJo81
    Ålder: 30 (31 i december)
    Tillsammans med pappan till barnet? vi har haft fullt upp sen vi blev tillsammans så 4år då vi hunnit skaffa våra två pojkar och gift oss och nu nr 3 :P
    Jobbar med/ pluggar till/ arbetslös: Jobbar med materialhantering på Volvo Lastvagnar (tidigare montör på samma ställe...)
    Bor: i Kungsbacka utanför Göteborg i en lägenhet centralt =)
    Barn sedan tidigare: Jajamen tvillingpojkar som fyller 3 i september
    Drömmer om: HUS!!! och ekonomin som tillåter att jag kan studera färdigt istället för att jobba!
    Intressen: Förutom familjen och vännerna läser jag gärna mycket böcker, (historia, religion etc...) titta på sport och teckna (vilket man aldrig har tid till som tvåbarnsförälder och antagligen verkligen inte som 3barnsförälder :P)
  • SaJo81

Ångrar stort mitt tilltag att åka till jobbet idag :( efter en hel helgs boande har jag nu ont som faaaan i ischias på båda sidorna! Kanske inte helt smart att åka till jobbet och lyfta massa tunga saker hela dagen och sen åka hem och ta hand om barnen!

Helgen med svensexa min man planerade är äntligen över och jag tänkte att nu blir det vila för mig, kollade mannens schema och tydligen jobbar han kväll idag, imon och på onsdag vilket betyder att jag är själv ned barn och hushåll tre dagar till.....

Bläää och fy för det här nu! Jag orkar inte mer :(

Svar på tråden Juli bebis 2012