smulan12 skrev 2012-06-16 17:08:12 följande:
Min sambo har inte heller varit speciellt förstående. Ändå har jag sagt till honom flera gånger men det går inte in. Det är ju egentligen dessa småsaker man blir så sjukt irriterad på. Trots att man talar om det fattar han inte. Vi har haft en del duster hör hemma och humöret är ju sådär just nu. Så jag förstår hur du känner dig. Dumma lata karlar... :p kram på dig!
min man är inte alls så förstående denna gången heller =( förra gången var han hur go och snäll och hjälpsam som helst! har påpekat det några gånger med att tex, han fortfarande var nykär i mig när grabbarna låg i magen (vi hade inte varit ihop så länge då)
Det e ju tillräckligt tufft att gå genom denna graviditeten utan att han ska vara oförstående! förra graviditeten så pluggade jag på humanisten och hade alltså knappt några lektioner i skolan så jag kunde ligga hemma på soffan och ta hand om mig själv.....denna gången jobbar jag heltid (en vecka till) samt har två obstinata (soon to be) 3åringar att ta hand om och en man som jobbar 3skift.....finns ingen tid för mig själv alls.....ett helvete helt enkelt och tycker inte alls det är lika mysigt att vara gravid!
i allla fall har jag med min mors hjälp boat skiten ur mig medans mannen roat sig med svensexa idag, köpte juniorsängar till grabbarna som har byggts ihop med nya täcken/kuddar/påslakan etc....samt byggt ihop en av deras spjälsängar till bebisen i vårt sovrum där jag dessutom fåttt upp nya gardiner och sängkläder och det blir såååå fint! håller desutom på att tvätta bebisens sängkläder och kläder så strax ska jag bädda bebis säng med=) borde nog dra ner på tempot snart......