Inlägg från: froggyL |Visa alla inlägg
  • froggyL

Juli bebis 2012

Köpte en Emmaljunga Nito city på blocket. Årsmodell 10. Skitfin. Så nöjd! Hade en Knorrvagn till vårt första barn, men är sån skillnad med svängbara hjul. Vilket gör att Linnea lätt kan köra vagnen också. Sån skillnad att gå i affärer med en sån. Köpte till en liggkorg, ny i affär, fast utgående färg. Ingick visserligen en mjuklift, men gjorde ett sånt kap, så jag kan få sålt den för samma pris sen.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • froggyL

Hallonmusen: varför? Pga utseende? Det enda jag kan tänka mig är väl att den inte är lika terränggående som en med stora hjul, men vi kommer inte hålla oss i terrängen nåt vidare. Annars e de ju underbara. Slippa trycka ner vagnen för att svänga! Men det e ju min åsikt det.

• froggyL

FK har jag inget förtroende för alls. Våga inte hoppas på något, utan räkna med att kämpa, säger jag. Jag har slagits många ggr mot FK och de är inte lätta att ha att göra med. Denna gång vågar jag hoppas lite mera då mitt fall var lite prejudicerande i mitt område antar jag sist. För efter att jag efter mycket skrivelser och avstängning från arbetsgivare, tillslut fick beviljad HP (nu gravidpenning) så fick kollegor till mig, det bara så lätt. Så nåde FK om de bråkar med mig. Ska lämna in papprena snarast så det inte blir ett orosmoment. Har nämligen inget tungt arbete, utan farligt och svårt gravidjobb. Tänk er själva med höggravid mage, en elev som lägger i fel växel tex ettan i 40km/h...jag lovar, det händer och det e inte trevligt, inte ens ogravid. Eller i och ur bilen ofta, vända sig vid backningsövningar, faran att vistas ute i trafiken osv. Det gäller vara övertydlig i sitt brev man kan skriva med en utförlig beskrivning för idioter. Förlåt, men FKs handläggare jag fått har varit idioter.... RUL imorgon!!! Kuuuuuul! Är såååå trött och orkeslös nu. Dessutom hostar jag och har sprängande huvudvärk. Både man och barn har haft/har rester av influensan.... Så jag vill verkligen inte bli sämre nu. Borde egentligen sjukskriva mig, men en trafiklärare har många elever som blir besvikna...så, så länge jag inte kräks, så, bara att jobba!

• froggyL

Usch, jobbigt. Hoppas tiden går fort tills du kan komma hem till ditt stöd och tröst. Styrkekramar!

• froggyL

Har varit på RUL idag och fen lille parveln sprattlade hej vilt. Vi tyckte oss båda se en snopp, och barnmorskan, sa han två ggr... Hade hoppats på en tjej, av praktiska skäl, men också kul med en av varje.men vi kanske såg fel. Inget säkert! Allt såg bra ut. Alla delar som hon skulle se, såg hon, och rätt proportioner och allt. Lycka! Så nu har jag fått ett vettigt datum också, blev flyttad en dag närmre i tiden. Så nu är jag beräknad den 4:e juli!

• froggyL

Hi hi, håller med!

Hallonmusen83 skrev 2012-02-12 18:13:45 följande:
    Bästa ställningen gravid om ickegravid
    Ett leende är värt ett tusental ord ♥

• froggyL

FruSandra: köpte? Fick du inte låna. Här i Alingsås får man låna stödbälten gratis och lämna tillbaks efter graviditeten igen....

• froggyL

V.21 idag :) känns så skönt. Fast samtidigt lite stressigt. Mycket som väntar för min del. Flytt och annat. Och graviditetspenningansökanspapprena bara ligger och väntar på att fyllas i....får inte tummen ur. Måste ordnas snarast!

• froggyL

Jag är inne på FB jätteofta, men så har jag också rensat bland mina vänner och har nu bara mina närmsta där. De jag vill och kan tänka mig, få reda på vad jag skriver/gör. Fattar inte hur folk kan ha vänner hur som helst och skriva om allt bara man känner till namnet typ. Nä, usch. Privatliv vill man ju ha. Rensa är ju ett hett tips... Jag känner bebis varje dag, och gjort sen en månad tillbaks. Rejäla knuffar ibland :) och när jag nu skrev om det så blev det brottningsmatch i magen.... Hi hi. FL e bra. Men jag var mer inne här under första graviditeten för då fanns det så mycket man undrade, som man kunde läsa och fråga om. Nu följer jag några enstaka trådar. Läser här varje dag men skriver lite dåligt...

Svar på tråden Juli bebis 2012