Inlägg från: chess07 |Visa alla inlägg
  • chess07

Juli bebis 2012

Tibell skrev 2012-11-20 22:11:33 följande:
    chess : runt 80 när hon är vaken och runt 40-50 när hon sover...

indragningar vid revbenen..både under dem samt där de möter på framsidan på magen.

Men mår bra och är frisk..ingen hosta.

Men snabbt går det när hon andas...

Hur mår hon i övrigt då? Verkar hon andas lättare i upprätt ställning? Kan du se om hon har indragningar i halsgropen? Väser eller piper hon i andningen? 80 känns lite väl mycket, hon är inte exalterad när du räknat då?

Kontakta BVC om du känner dig orolig
  • chess07
    Trolla75 skrev 2012-11-20 23:06:03 följande:
    Anjiali- träffade ortopeden för Vannas ben. Men inte blev vi klokare av det besöket...

Ja ibland undrar man ju... Fick ni inget vettigt med er?
  • chess07
    Tibell skrev 2012-11-21 07:32:13 följande:
    chess : har räknat både när hon ligger själv på golvet men också när hon sitter i famn

Indragningar i halsgropen har hon.

Har två barn med astma så jag borde ju ha koll på det här med andningen

Men hon är pigg och nöjd, ingen hosta...så astma är det ju inte iallafall...

Aja..får ta upp detta med hennes allergiläkare

Om hon även har indragningar i halsgropen tycker jag du ska kontakta läkare eller BVC. Bebisar är experter på att kompensera så länge det bara går. Hon kan ha det jobbigt fast hon inte visar det.
    momster skrev 2012-11-21 07:52:57 följande:
    Måste skriva av mig lite är börjar bli lite smått närvös. I dag ska Denver opereras och 20 i 7 i morse fick han ett nytt andningsuppehåll medans han sov så jag fick ta upp han och skaka om han lite.

Genast kom tanken tänk om han får andningsuppehåll under operaratonen. Men de lär väll veta vad de gör ? Han ska ju opereras för att slippa dom.

Usch va otäckt... Mest troligt intuberar dem honom och då får han hjälp med andningen. Oavsett så är det alltid en narkos sköterska med som har total kontroll över andning och cirkulation ????
  • chess07

Men varför blir det frågetecken efter mina inlägg!! Ser ju jättekonstigt ut. Skriver från mobilen..

Momster det kommer gå toppen för er, så skönt när det är över ?

• chess07
    millifjor skrev 2012-11-21 08:17:56 följande:
    Haha chess, vad undrar du nu då?

Gah.... Ja har skaffat ny mobil, en iPhone 5 och har inte lärt mig allt än men att den skickar ut frågetecken bara sådär verkar skumt!
  • chess07
    millifjor skrev 2012-11-21 08:51:31 följande:
    Chess07: har också en femma men jag skickar inte ut frågetecken ? ? ? ?

Hahaha! Skoja bara
    haha! Nej det är säkert jag som gör något men tyckte de va konstigt bara att de hände 2 ggr efter varandra! Tungan ute
  • chess07
    Gulia84 skrev 2012-11-21 08:48:28 följande:
    Hej på er!
    Får man hoppa in här tro?
    Har en son, Liam, som föddes 20 juli.

Har någon av era fått tänder? Liam har en liten tand på väg upp och jag funderar på den här förkylningen han fått i samband med den. Är den smittsam tror ni?
    Välkommen!

Inga tänder här än!
    Alla förkylningar är smittsamma...
  • chess07
    momster skrev 2012-11-21 14:52:51 följande:
    då var vi på avd igen.
    det blev ingen operation utan bara en undersöning där dom kostaterade att körteln var normal stot, så kollade de efter tumörer och de hittade de inga som tur var, halsmandlarna var normal stora. det ända de kunde konstatera var att han var lite trång i näsan.
    så nu är vi tillbax till ruta ett igen och har ingen aning om varför han gör andningsuppehållen :(

Men... skönt att det inte var tumörer men vad jobbigt att inte få reda på varför han har så...
    säger som skuttare, hoppas dem fortsätter utredningen nu och tar reda på varför. Andningslarm skulle nog vara skönt för er i det här läget! Ni behöver vila för att orka...!

Många kramar!!
  • chess07
    Trolla75 skrev 2012-11-21 16:53:35 följande:
    Usch o fy, måste skriva av mig!

Men vi kom nyss från barnläkaren på BVC och han sa åt oss att åka in direkt i morgon bitti till barn och där skulle vi bli inskrivna!??? Nu snurrar tankarna

Men då! Sa han inget annat?!

Usch vad jobbigt och bara vänta...

Sänder massa stärkande tankar till dig!
Svar på tråden Juli bebis 2012