Inlägg från: chess07 |Visa alla inlägg
  • chess07

Juli bebis 2012

Hej Alla!!
    Har surfat runt lite och hittade den här tråden! Tänkte om man fick hänga med er?
    Vi plussade för 5 dagar sen på bim-4! Ingen mens än och testen har blivit starkare så jag hoppas mer på att det ska gå vägen denna gång! Har 2 mf i bagaget, ett i v 6 och ett i v 5.

Det vore roligt att följas åt! Jag tror jag har BF 11/7 2012!! Skrattande

• chess07
    AnnA1985 skrev 2011-11-04 17:39:56 följande:
    Då håller vi tummar och tår för att det ska gå vägen denna gång =)
    Har också BF 11/7 :D ska bli intressant att höra vilket datum det blir hos BM när det är dags för att reda på det... när det nu är? noll koll :p 
    Grattis!!
    Ja verkligen!! Jag tror att jag är ganska rätt ute eftersom jag är rätt säker på när jag hade äl! Men man vet aldrig! Tungan ute
    Jag har fått inskrivningstid i december, men då är min sambo inte hemma så ska försöka ändra det...!
    sthlm12 skrev 2011-11-04 17:28:05 följande:
    Hej!
    Grattis! Vill bara säga att jag vet hur det kan kännas när man blir gravid efter missfall. Har gått igenom tre stycken under det senaste året. Vi har just genomgått en utredning som visade att allt står rätt till med oss, vi har bara haft "maximal otur". Nu äter jag visserligen ändå Trombyl 75 mg (blodförtunnande) då vissa läkare tror att tidiga missfall kan bero på mikroblodproppar i livmodern. Studier har gjorts på detta. Då jag läste om många par som lyckats efter Trombyl så bad jag om det. Nu har vi tid hos bm den 24 november (då är vi i v 9) men jag ska få en remiss för ett tidigt VUL. Lite lättare att glädjas åt graviditeten om man åtminstone kan få se ett hjärta slå. Två av mina missfall har upptäcks så sent som v 12 men fostret hade slutat utvecklats flera veckor innan. Ingen lust att gå igenom det igen, att gå och tro att man är gravid så länge. Men sen förstår jag ju att trots tidigt ultraljud så kan man ju aldrig garantera att det inte händer något senare, men ändå...

Så jag hoppas också att det ska gå bra för mig och min sambo den här gången. Hoppet är ju det sista som överger en :) Det går inte att oroa sig ständigt. Precis som någon skrev i det här forumet tidigare; man väntar ett barn, inte ett missfall. Så för mig ska det betyda ett barn i början av juli! : )

Ha det så bra!
    Grattis!! Ja jag vågar inte lita riktigt på det förrän jag iaf gått över till v 8! Skulle önska att jag fick göra ett VUL i v7 för att få se hjärtat slå iaf... men det får man nog inte...!
    Som du säger, vi väntar liten! inte mf!! Hjärta
  • chess07
    Mysmamma70 skrev 2011-11-05 15:02:13 följande:
    Jädrans foglossning som har kommit redan, går som en anka, bara hoppas att det ger med sig snabbt! Har ju inte haft några större problem med det de senaste två graviditeterna...
    Foglossning var mitt första symtom ca 5-6 dagar innan BIM! Testade också positivt på BIM-4! Tack och lov har jag inte lika ont nu trots att testen blivit starkare så jag hoppas det var hormonomställningen första dagarna Glad
    Känner av det fortfarande men inte alls lika mycket!
  • chess07
    AnnA1985 skrev 2011-11-11 06:09:37 följande:
    Nån mer som har rubbat nattsömn? Jag blir fanimej galen! Vaknat vid 4 hela veckan och inte kunnat somna om... så nu sitter man här och ugglar. La mig inte precis tidigt heller, tänkte ju liksom att jag kanske skulle få sova om jag la mig sent, men neeej då *får ett mindre utbrott*
    Hoppas nästan att rekryteringen ringer in mig om jobb inom den närmsta timman... fast ändå inte, lär ju inte vara människa när jag ska vårda de gamla *mummel mummel* De kommer få utstå en tyst (brukar vara väldigt tyst när jag är trött och irriterad, och tur är väl det :p) Anna...
    jag sover oxå dåligt nu, men jag är helt säker på att det beror på fullmånen som är den här veckan! 
    vet jättemånga som har rubbad nattsömn just nu och jag själv brukar påverkas av fullmåne!
    kanske är så för dig med? 
  • chess07

även om ja visste om det innan så föll tårarna i floder när jag läste repotaget.... jag beundrar deras mod och styrka.... 

• chess07
    Tolle83 skrev 2011-11-19 14:58:24 följande:
    Jag håller nästan på att strypa katterna! Dom hoppar upp och ner på brösten flera gånger.. + att dom ALLTID ligger på magen, precis som att de känner att nåt finns där...
    Djuren känner av när vi är gravida! Vet många där både hundar och katter tenderat till att vilja ligga nära och gärna på magen för att skydda den lilla! Hjärta
  • chess07
    Maho81 skrev 2011-11-20 23:41:19 följande:
    Finns det någon från Dalarna här? =)
    Japp! En här från Dalarna!
  • chess07
    enutavmiljoner skrev 2011-12-20 12:43:20 följande:
    Hej alla! Jag går in i vecka tolv på fredag men har hittills varit så jäkla hungrig HELA tiden!! Spelar ingen roll om jag trycker i mig två stora portioner mat, en hel pizza, eller vad som hellst, en timme senare är jag lika hungrig ändå! Blir galen på detta ätande! Någon som känner igen sig i detta? Sen har jag även fått en konstig smärta i nedre delen av ryggen som liksom strålar ner mot ena skinkan. Känns lite som kramp. Min första tanke var foglossning, men det har man väl inte så tidigt?
    känslan i ryggen låter som foglossning eller ischias. jag går själv in i v12 imorrn och har sen 1 vecka tillbaka ont av foglossning i rumpan som strålar ned i höfterna. har fått tid hos sjukgymnast den 29e för att bla. få övningar som stärker bäckenet. 
    Jag kan tillägga att foglossningssmärta var mitt allra första symtom i v 3+3, då tror jag det var hormonomställningen eftersom det lättade på 1 vecka. Det här är mitt första barn men jag är överrörlig så jag har varit beredd på att få besvär... 
  • chess07

Välkomnar v12 (11+0) idag! Skrattande
    Idag åker jag till nära och kära i Värmland för att fira Jul, önskar er allihopa en underbart God Jul!!

Svar på tråden Juli bebis 2012