Inlägg från: chess07 |Visa alla inlägg
  • chess07

Juli bebis 2012

anjiali: jag trodde också att vattnet börjat sippra igår då ja hade väldigt vattniga flytningar, vilket jag aldrig haft.
    men googlade på det en del och kom fram till att när tappen mognat och blivit framåtlutad så ökar flytningarna och kan bli väldigt vattniga. så jag antar att det är så!
    det är väl ett tecken på att förlossningen närmar sig kanske ;) 

• chess07
    down under skrev 2012-07-14 12:52:51 följande:
    Det blev ingen promenad, jag började dammsuga lite ist och värkarna kom med 10min mellanrum ett tag..
    Efter ett tag så blev det tätare och kommer nu med 4-5 min mellanrum och gör skitont!
    Har inte ringt fl än, har ju rätt nära in.. och är hellre hemma än där så länge jag kan!
    Nu får dom fan inte avta! Vill ha bebis idag!!! 
    Hoppas hoppas!
    Här har jag försökt med dammsugning, sex, promenader men liten verkar ha det för gott där inne än så länge...! Bf+2 idag....!!
  • chess07

anjiali: det tycker jag inte är fel att göra så! du behöver träffa någon som lyssnar till din oro och kan hjälpa dig! 

• chess07
    EllaBella02 skrev 2012-07-15 11:40:57 följande:
    Lycka till ni som är på G! Här hemma kämpar vi med liten bebis med magknip till och från. Det gör så himla ont i en själv när man ser att de har ont. : (
    tråkigt med magont... när mamman äter jordgubbar, lök och mjölkprotein brukar ge dem små magont... prova nån dag utan...
  • chess07

Eken: En stor kram till dig nu när du har de jobbigt!

anjiali: hoppas det inte bara är fejk nu!!

Här börjar jag tro att jag läcker fostervatten sen i em....! Trosskyddet var genomblött och har testat att ha papper i trosorna som direkt får en liten pöl i sig! Ringde fl och pratade med en jättemysig barnmorska som sa att jag ska prova med en binda i några timmar och blir det väldigt blöt så ska jag kontakta dem igen alt om värkarna kommer igång komma in när det är dags!
    Känns skönt att ha delat oron med någon som vet hur man ska bete sig Flört

• chess07
    ToKar skrev 2012-07-15 19:23:55 följande:
    När bebisen rör sig rinner det mellan benen? Känns tydligt. tänkte lukta men har bindor som luktar kamomill, haha. Har lagt i papper ist. är det så man ska göra? Senast gick allt vatten på en gång så är inte van vid analyserande av fostervatten... Har mkt flytningar mem det här känns mer vattnigt. precis som att jag småkissar hela tiden och det kommer som sagt mer när bebis rör sig... Åhh... vad ska jag göra? Tänk om jag bara inbillar mig... :-/
    Ring fl och rådgör! Men prova med papper, mest troligt kommer de be dig göra som jag. En binda några timmar och är den rejält blöt då ska ja kontakta igen.
  • chess07

anjiali: hur går det med värkarna?

här är det stiltje, bf+4 idag....  var nog bara rejält vattnig flytning igår...!
    vi får glatt masa oss till bm besöket i em! kanske hon kan tänka sig en hinnsvepning...
    är så tacksam att jag har min sambo, varenda gång har han varit med till bm och han försöker verkligen hålla mitt humör uppe nu.  

• chess07
    anjiali skrev 2012-07-16 06:26:15 följande:
    Klockan fem föddes våran tredje dotter . Vi mår bra! Skriver meta sen.
    Grattis!!! Njut av myset nu! Hjärta
  • chess07

har varit hos bm idag bf+4 och värdena var oförskämt bra!
    bltr 120/70
    sf 38
    hb 121
    vikt 16 kg +

fick ingen hinnsvepning dock.... skit och blä!
    har det inte satt igång på fred får vi en tid till spec på månd för koll.

• chess07
    Charlottetott skrev 2012-07-17 00:07:11 följande:
    22.30 kom vår lille tös!! Väntar på att få åka mer till bb!

Gick snabbt i slutet, (fast jag tyckte inte de kändes så;)) så de blev lite halvdramatisk för hon andades inte så bm började ruska och larm trycka och när läkarn kom skrek hon bara
    Du måste ta ut henne nu!'
    Men då började hon få lite harklingar
    Jag såg och hörde paniken i bm så tittade bort o trodde hon va död:(
    Grattis till flickan! Förstår att de var dramatiskt först men vilken tur att det gick bra!!
Svar på tråden Juli bebis 2012