Inlägg från: chess07 |Visa alla inlägg
  • chess07

Juli bebis 2012

hej tjejer!
    jag behöver lite råd!
    min slempropp gick rejält i onsd och torsdags och sen dess har jag väldigt vattniga flytningar. de jag undrar på om det är normalt är att jag vid flera tillfällen haft rosa flytningar. Varje tillfälle har bara varit under ett toa besök typ så det är inte mycket men tillräckligt för att fastna som fläckar i trosskydd och när ja torkar mig.
    har haft så nu igen efter en promenad och undrar om det är normalt? är rejält blött i trosskyddet i samband med det också och lite efter.

• chess07

hej tjejer!
    jag behöver lite råd!
    min slempropp gick rejält i onsd och torsdags och sen dess har jag väldigt vattniga flytningar. de jag undrar på om det är normalt är att jag vid flera tillfällen haft rosa flytningar. Varje tillfälle har bara varit under ett toa besök typ så det är inte mycket men tillräckligt för att fastna som fläckar i trosskydd och när ja torkar mig.
    har haft så nu igen efter en promenad och undrar om det är normalt? är rejält blött i trosskyddet i samband med det också och lite efter.

• chess07

hej tjejer!
    jag behöver lite råd!

• chess07
    millifjor skrev 2012-07-18 09:02:46 följande:
    Känner igen mig! trodde att det var på G för mig igår med, BF idag men nu verkar allt vara lugnt igen, har lite molvärk o så men inga direkt kännbara värkar, får se om man kan skaka liv i kroppen så något händer, idag ska jag vara aktiv!
    Ja nu tycker jag att våra små kan anse sig redo att komma ut! Tungan ute
    har pratat med bm idag om rosa flytningar och det skall vara helt normalt och inget att oroa sig för. Hon trodde det berodde på känsliga blodkärl i tappen och att det är någon slags aktivitet där! Hoppas det sätter igång snart!
    Det rinner en del nu istället efter att jag pratat med henne, så frågan är om ändå inte vattnet börjat rinna...?! Har en binda några timmar nu för att kunna tala om ifall jag ringer till fl senare.

Jag vill träffa bebis!! Hjärta
  • chess07

äntligen känns det som något är på G!  massa slemmiga blodblandade flytningar och milda värkar som varierar mellan 5 och 10 min! inte så ont än men vissa måste jag andas mig igenom. Bebis kom igen nu tryck på! :)

• chess07

Herregud så drygt!
    Har haft värkar i snart 2 dygn nu.... först var 8e minut och idag ligger dem på ca va 5e minut, glesar ut emellanåt. Det händer ju ingenting!! Värkarna gör ont men dem flesta är hanterbara... hur länge ska man behöva gå såhär...?! Orkar ju inte hur länge som helst...
    Pratade med fl och hon sa att jag skulle stanna hemma så länge det kändes ok för mig. Gärna till 2-3 min mellan värkarna.

• chess07

idag på bf+10 kl 9.45 tittade äntligen en liten grabb ut! allt gick väldigt bra! vi vilar och myser och han tuttar som bara den redan! ;)

• chess07

Hej Allihopa!
    Har inte varit aktiv här på ett tag då vi haft en massa annat för oss!
    Njuter av livet som mamma till lille Arvid!
    Ser att ni snackar om sex! Är intressant att se hur olika syn vi har Glad
    Vi hade sex så fort avslaget gett sig, efter ca 3 veckor (fick nästan inga bristningar). Under graviditeten hade vi sex minst 1 gång i veckan iaf! Nu har det bara varit några ggr sen han föddes, men för mig är sex en viktig del i vårt förhållande!

• chess07
    EllaBella02 skrev 2012-10-21 08:25:47 följande:
    Alltså msn blir lite trött på att alla tjatar om att man ska amma när alltsom ger ersättning verkar ha gladare bebisar, som sover längre och äter bättre. Varför ska msn då amma?
    Du ska amma för att det är det bästa ditt barn kan få första 6 månaderna. I bröstmjölk finns allt ditt barn behöver i början på livet. Man vet att barn som ammas löper mycket mindre risk att drabbas av bla. allergi av alla dess slag. Dessutom hjälper man dem att bygga upp sitt immunförsvar.
Svar på tråden Juli bebis 2012