Inlägg från: chess07 |Visa alla inlägg
  • chess07

Juli bebis 2012

momster skrev 2012-11-05 17:34:32 följande:
    Härligt det låter med spa.
    Själv funderar jag på om man ska fixa barnvakt och ta med mannen på bio.

Här har nätterna blivit lite bättre sen vi började med att han får sova i baby skyddet.
    Fast hoppas de blir ännu bättre efter operationen.
    Ringde och kollade hur lång väntetid det var och fick då till svar att som det ser ut nu ska vi ha fått hem en tid senast 3 december men vi ska även sätta upp han på att vi kan komma på avboknings tider.
    Men hur gör man med fasta på så här små ? Ska man bara låta de skrika eller vad kan man göra ? Nån som vet ?
    Vad skönt då borde de inte dröja för länge innan ni får komma in...!
    Angående fastan så TROR jag att det är så att man ger mat tills man kommer in och sen får dem fasta. Alltså att dem får dropp och fastar någon timme på sjukhus innan operationen.
  • chess07
    momster skrev 2012-11-05 22:29:07 följande:
    Chess: tack men vi borde ju få mer info innan själva operationen oxå tycker jag.
    Ja det får vi verkligen hoppas att ni får :) 
    skönt att han sover gott i babyskyddet, hoppas de fortsätter så ni får lite lugnt :)
  • chess07
    momster skrev 2012-11-08 22:38:08 följande:
    Haven : välkommen Då har vi varit till Falun ännu en gång :( Som vanligt var de bara körteln som ställde till det och gjorde grabben blå. Att han varit slö hela dagen fick vi oxå troligtvis svaret på medans vi satt i akut rummet. Denver fick en prick som blev två som blev tre. Tror de är iallafall 10 st nu så troligtvis har han fått vattkoppor nu oxå. Så såg han ju till att barn rummet han varit inne på blev riktigt sanerat med då det inte var ett infektions rum.

Men era stackare har ni varit in igen... Mina kollegor du träffar på akuten i Falun. Det är lite rörigt nu i ombyggnationerna... Jobbigt med vattnoppor nu mitt i detta. Tycker de räcker för de nu! Hoppas det blir lindrigt..
  • chess07
    millifjor skrev 2012-11-12 07:48:35 följande:
    Nu har våra Libero strl 3 börjat att läcka på natten! Nån som kan tipsa om nån annan bra blöja åt vår tös? Hon är rätt lång o smal och väger 6 kg typ har testat Willys blöjor men de läckte också, hon kissar vääääldigt mycket! Byter blöja flera gånger på natten redan så det vore ju bra om de kan hålla mellan matningarna iaf
    Vi hade också problem med läckage på nätterna när vi använde 3an av libero. Men då vägde vår kille kring 7 kg och är lite knubbig så vi har använt stl 4 på nätterna sedan dess och 3an dagtid fram till nu då han väger över 8 kg! Flört
    Vet flera som använder pampers och dem är jättenöjda med dem så prova!
    Vi gillade inte pampers då det är ett slags "nät" i dem som fastnade i rumpan när A bajsade så han blev väldigt röd.
    enilorac81 skrev 2012-11-12 09:16:27 följande:
    Lilla E har fått börja med lite mild havregröt och några kvällar har vi gett ersättning då jag varit borta. Detta har resulterat i att han inte bajsat sen i torsdags...han verkar inte lida av det. Men jag undrar när han ska tömma tarmen...

Jobbigt med vakna nätter, usch och busch, jag har inga tips alls 😔
    Oj då.. hoppas de kommer snart då!
    Vi köpte risgröt med banan och persikosmak och gav en tesked till vår grabb igår, en riktig höjdare! Allt slank ned! Tänkte köpa havregröt med smak men det fanns inte... Ska kolla på ica idag tänkte jag så kan man varva lite. Vill introducera gluten tidigt medan han ammas mycket fortfarande för att minska risken för glutenintolerans. Har känsliga magar i sambons släkt så det känns viktigt att vara försiktig

• chess07
    Sladdis skrev 2012-11-12 22:40:02 följande:
    FruSandra: Så sant. Om det är för att inte störa amningen kan det kanske kvitta. Jag fick intrycket av att det var för att minska risken för att barnet skulle få allergier.
    Vi börjar med gröt för att jag lästa att man minskar risken för glutenintolerans om man börjar med det medan man helammar. Jag har tänkt att helamma fram till 6 månader och endast ge gröt på kvällen i liten portion och sedan amma efter för att se om lilleman håller sig mätt längre på natten. Så för vår del handlar det inte om att byta ut mål förrän efter 6 månader.
    Dessutom kommer vi nog ge gröt istället för välling. Han tar inte flaskan och jag själv var ett barn som inte tog flaskan och aldrig fick välling och jag har inte lidit av det Flört
  • chess07
    smulan12 skrev 2012-11-13 13:51:42 följande:
    Idag har vi varit på BVC. Lilleman är 4,5mån om en några dagar. 8835g och 68,5cm!! Var ska det här sluta. :p "lille" klumpen. :) Noah får lite gröt på morgon/ förmiddagen en stund efter amning och äter ung en tsk innan han börjar leka ist. :p mellan 12-14 någon gång får han lite potatis/palsternack puré som jag gjort själv och han bara älskar. Skulle kunna äta betydligt mycket mer än jag ger honom, ung 1,5tsk. :)

Härligt med lite vikt på dem. Vägde A när han var 3,5 månad och då vägde han ca 8200 :) vet inte hur lång men var 65 cm vid 3 månader.
  • chess07

intressant att ni testar mjölkfritt! Min mamma gav upp både gluten och laktos för ett år sedan och rasade i vikt! Ja har själv slutat med laktos i våras och min mage mår bättre! Finns väldigt mycket laktosfria produkter! Har läst att en stor del av vuxna befolkningen har en känslighet mot laktos, man går och har lite halvskruttig mage utan att fundera på varför tror jag. Inget land äter så mycket mejeriprodukter som vi! Trolla: du behöver ju inte överge grädden om det är laktosen du vill undvika. Dem laktosfria produkterna är väldigt goda, grädden är nästan godare än vanliga!

• chess07
    Trolla75 skrev 2012-11-15 11:38:21 följande:
    chess07- ska bara köra fram till lucia... :)

Och grejen verkar vara att just uteslutandet får igång viktminskningen... Och vågen visar redan på -1,3kg på 2 dagar... Så det ger mig hopp och motivation...

Jag är inte laktosintolerant, däremot glutenintolerant...

Vad jag förstått är de laktosfria produkterna söta och goda, så då måste laktoset vara ersatt av annat socker och det är det jag undviker i min kost...
    Hejja på! Härligt med så snabba resultat!
    Ska bli spännande att se hur det går för dig!

• chess07

Ellabella: har du provat att Amma henne upprätt, så hontyp sitter i ditt knä när ammar. Stackars liten ... Hoppas hon kryar på sig snart! Dr kanske vore idé..

Läst att det var stora vändardagen igår! A vände sig från rygg till mage första gången igår! Har inte vänt från mage till rygg än.

• chess07
    Emmizen80 skrev 2012-11-16 11:43:31 följande:
    Vad är feber och vad är inte feber egentligen, och vad är en normalkroppstemperstur??? Jag, maken och dotter har en normaltemp på 36,4-36,5 när vi är friska. Jag har tyckt att lilleman är barm ibland och därför tempot honom. Han har bi de tillfällena aldrig legat under 37,5, snarare närmare 38. Han temp på bb låg mellan 36,3-36,6 hela tiden. Jag bestämde mig för att kolla vad hans normaltemp är. Har tempot honom morgon och kväll i 7 dagar han ligger aldrig under 37,5 och som högst 38,2. Mest trampade graden är 37,8. Är det normalt att ha en så hög grundtemperatur??? Eller är det något vi bör kolla upp???
    Dem små kan ha hög kroppstemp utan att det är feber. Man kan säga att ända upp till 38,5 kan vara normalt för dem beroende på när man tar tempen. Har dem hållit igång ett tag innan så stiger tempen rätt mycket.
    Så inget att oroa sig för tror jag Glad
Svar på tråden Juli bebis 2012