millifjor skrev 2012-11-12 07:48:35 följande:
Nu har våra Libero strl 3 börjat att läcka på natten! Nån som kan tipsa om nån annan bra blöja åt vår tös? Hon är rätt lång o smal och väger 6 kg typ

har testat Willys blöjor men de läckte också, hon kissar vääääldigt mycket! Byter blöja flera gånger på natten redan så det vore ju bra om de kan hålla mellan matningarna iaf

Vi hade också problem med läckage på nätterna när vi använde 3an av libero. Men då vägde vår kille kring 7 kg och är lite knubbig så vi har använt stl 4 på nätterna sedan dess och 3an dagtid fram till nu då han väger över 8 kg!
Vet flera som använder pampers och dem är jättenöjda med dem så prova!
Vi gillade inte pampers då det är ett slags "nät" i dem som fastnade i rumpan när A bajsade så han blev väldigt röd.
enilorac81 skrev 2012-11-12 09:16:27 följande:
Lilla E har fått börja med lite mild havregröt och några kvällar har vi gett ersättning då jag varit borta. Detta har resulterat i att han inte bajsat sen i torsdags...han verkar inte lida av det. Men jag undrar när han ska tömma tarmen...
Jobbigt med vakna nätter, usch och busch, jag har inga tips alls 😔
Oj då.. hoppas de kommer snart då!
Vi köpte risgröt med banan och persikosmak och gav en tesked till vår grabb igår, en riktig höjdare! Allt slank ned! Tänkte köpa havregröt med smak men det fanns inte... Ska kolla på ica idag tänkte jag så kan man varva lite. Vill introducera gluten tidigt medan han ammas mycket fortfarande för att minska risken för glutenintolerans. Har känsliga magar i sambons släkt så det känns viktigt att vara försiktig