Inlägg från: chess07 |Visa alla inlägg
  • chess07

Juli bebis 2012

cattiwik skrev 2013-01-16 13:57:06 följande:
    Hur många av er ammar fortfarande?

Här ammas de fortfarande till största del.

Ammar vid 5-6 Han äter lite gröt kring 8-9, ammar en stund efter de, ammar innan lunch då han får smakportioner (vilket han älskar!) ammar kanske 2 ggr på em och sen äter han gröt kl 18 och ammas innan han somnar vid 19 och en gång vid 00 ca
  • chess07
    Gulia84 skrev 2013-01-17 08:53:12 följande:
    Nu är Liam förkyld. Igen. Tar de aldrig slut de där eländiga förkylningarna?!

Irriterande med folk som är förkylda som ska va på honom!!!!

Detta är hans 5:e i raden.

Usch va jobbigt för er... Hoppas verkligen lillen får va frisk sen!
  • chess07

Jag lider verkligen med er som sliter med nätterna och samtidigt har syskon och andra sysslor att göra på dagen...!
    Här har vi provat "Tassmetoden" en vecka nu och det går över förväntan!
    Från att ha vaknat 1 gång/h till varannan timme så ser en natt ut ungefär såhär: Somnar vid 19, vaknar kring 00 och ammas, sover till ca 5-6 då han får äta igen och sover sen till ca 8!
    Han har tills ikväll protesterat på kvällarna när man lägger honom så då har vi fått sitta och hålla handen på honom tills han är lugn och kan somna själv. Han skriker Aldrig utan protesterar!
    MEN!! Ikväll lade jag ned honom pussade och sa godnatt och lade mig i sängen bredvid så han inte såg mig, han låg och snackade lite och började småprotestera men inte så ja kände att jag ville lägga handen på honom och efter kanske 1-2 min så blev det tyst! Då kikade jag på honom och han SOV!!
    Jag känner mig alldeles upprymd! Han har ALDRIG somnat själv!! Hoppas detta inte var en engångsförteelse!

• chess07
    SessanM skrev 2013-01-17 19:54:46 följande:
    Chess: åh vad härligt! Håller tummarna att det fortsätter så!

Vi har också varit lite inne på tassmetoden men inte tagit tag i det på riktigt. Kör väl någon lightversion i nuläget, men ska nog ge det en chans. Har börjat läsa "somna utan skrik" men det känns som att vi redan gör mycket av det som står, har gjort några mindre förändringar i kväll dock :)
    Huvudsaken tror jag är att när man för något så man gör likadant hela tiden och inte "viker" sig från det. För då förvirrar man bara mer än man gör nytta.
    Arvid har skrikit men med tassmetoden tar man upp dem om dem skriker och är ledsna, för det mesta har det mest varit "protestskriket" (skrik å skrik vet jag inte heller, snarare protest endast) och då har vi bara låtit honom ligga kvar i sängen med handen på honom.
    Jag vill inte heller att dem ska skrika sig till sömns och känna sig otrygga. Han är en alltid glad och pigg kille som är trygg i sig själv och detta har absolut inte förändrats sista veckan.
    Libe skrev 2013-01-17 19:50:26 följande:
    Måste fråga er, var Ich gjorde cellprov idag, gjorde ju inte ont, och nu har jag som gräslig mensvärk. Tänkte inte ens på att fråga om det är något som är vanligt. Hur har ni upplevt det?
    Har aldrig haft ont efter cellprov... inte mensen som är på g då?
    SessanM skrev 2013-01-17 20:10:50 följande:
    Måste bara höra med er. Emilia "vaknar" ju väldigt ofta, men grejen är att hon nog sover vid dessa tillfällen. Hon sprattlar och gnyr/gnäller mer och mer och låter tillslut ledsen. Vi går in och ger nappen och "stoppar om", lägger henne på sidan med snutten mellan händerna och hon "somnar" då oftast direkt. Borde vi göra på något annat sätt? Ta bort nappen? Har ni något förslag? Vi har pratat om att "vänta ut henne" och se om hon somnar om själv men hon låter bara mer och mer och tillslut kanske hon inte somnar om lika lätt..? Och vi vill inte låta henne skrika.
    Jag kan ju bara förespråka Tassmetoden då jag i nuläget ser att den fungerar.
    Arvid har aldrig använt napp men har en snutte som han tycker de är mysigt att stoppa näsan i ibland ;)

Hon behöver kanske hjälpen att komma till ro igen när hon kommer upp i ytlig sömn? Så var det med Arvid iaf...

• chess07
    HannaVirrpanna skrev 2013-01-18 18:20:19 följande:
    Ikväll ska jag på lokal och dansa, nån jag ska dansa för? Svänga mina (sjukt) lurviga. Ha en fin kväll alla!

Å va roligt! Jag är påväg på after work med massa kollegor!

Så skönt att komma ut lite!!
  • chess07
    grahnkotten skrev 2013-01-18 20:17:54 följande:
    Hej fina ni! Nu är vi hemma igen, var på barnakuten och träffade en super mysig och duktig barnläkare! Melvin mår bra och allt såg bra ut! Så skönt! En stor klump släppte fr mitt hjärta! Usch, dagen har varit hemsk. Martin som aldrig är borta, var iväg m jobbet och kunde inte ta sig hem! Men som tur var var Martins mamma hemma så hon kunde följa m och köra..jag är helt mörbultad och kan inte bära Melvin pga smärta i ryggen. Fick en rejäl smäll där..nu ska vi sova, helt slut både han och jag. Tack för allt stöd, det var guld värt!

Vilken pers ni gått igenom! Men va skönt att ni mår bra trots att du har ont!
    juliaannaeva skrev 2013-01-18 20:01:56 följande:
    Hoppas ni mår bra!

Själv provade jag o lägga Tyra i sin säng innan hon somnat, hon låg där och greja lite o sen börja hon gny lite då la jag handen på hennes mage och vips så Stensov hon! :o o jag är helt i chock :o

Va skönt!!!

Vår grabb somnade själv i sängen ikväll igen när hans pappa skulle natta honom när jag åkt iväg!
  • chess07
    anjiali skrev 2013-01-19 11:09:51 följande:
    Skönt att höra grahnkotten :-/. Fy så läskigt !!!

Hanna : kan jag beställa en dans i efterhand ?

Hur lång tid/nätter har det tagit innan det börjat funka med tass metoden ?

Vår grabb började sova längre perioder på 3e natten tror ja de va. Dem första nätterna va de bara att lägga handen på honom så tystna han å somna igen. Han somnade själv första gången i förrgår och de va 8e kvällen tror ja. Han sover ca 4-5 h i sträck nu på natten och jag hoppas att det ska bli ännu längre när vi håller på ett tag... Men jag känner mig "utvilad" nu när ja får sova " så länge" ;)
  • chess07

Vår kille somnar runt 19 och sover fram till 7-8 ( äter 00 och 05 ca).

Jag tycker personligen att det är skönt att han somnar då för att då får vi vuxna egentid på kvällen. Den tiden är för oss väldigt värdefull!

• chess07

Vi ser på lilleman att han får torra fläckar oxå. Jag tror mest de beror på kylan och den torra luften... Vi har börjat bada honom oftare och de torkar ju ut trots att vi har i olja i vattnet och smörjer honom efteråt.

• chess07

Vi blev flyttade från 11e till 12e juli och fick en kille den 22a ;) så stämde inte på oss heller! :)

Svar på tråden Juli bebis 2012