Inlägg från: juliaannaeva |Visa alla inlägg
  • juliaannaeva

Juli bebis 2012

Tyra har haft blåmärken på alla sina 3 tänder. BVC sa att det var vanligt! Dock har det aldrig kommit blod, eller i alla fall aldrig som jag sett. Tyra har också börjat sova bättre, inte alls så många uppvak och förut ville hon alltid komma över vid 02. Nu lyfter jag oftast inte över henne förens 05
    Hon har också börjat ställa sig upp där hon kan ta sig upp med hjälp av att dra sig upp! men lite farlig för hon har ju inte riktigt balansen än! ;)

• juliaannaeva

Vaknar inte era små på natten? Tyra sover hos oss fortfarande fast har flyttat sängen till fotändan ist för bredvid
    Just de måste fråga är de någon av era små
    Här som är känsliga mot lök? Jag lagar all mat till Tyra o två dagar i rad har hon fått lök i maten och nätterna har hon varit jätte gasig och ledsen på. Hon har hu krånglat på nätterna men innan dessa två så hade hon sovit bra i en vecka undrar om löken kan ha påverkan...

• juliaannaeva

Ja jag har provat idag för att se om dag kanske blir bättre men ska inte ge lök imorgon heller! Hoppas på bättre natt inatt! .

• juliaannaeva

Tyra äter väldigt mycket mjölkprodukter tror jag men BVC sa att det var okej. Till frukost får hon yoghurt med jordgubbar. O smörgås med messmör eller Philadelphia ost. Och leverpastej stavar.
    Till lunch någon lagad mat. Idag makaronilåda med frukt till efterrätt. Sen frukt till mellis.
    Kvällsmat ungspannkaka. O sen gröt innan läggdags med katrinplommon o jag gör egen gröt så den görs på havregryn,vatten och en skvätt grädde. Hon får lite extra grädde för att hon inte riktigt gått upp i vikt så bra :-/
    BVC sa bara att det var viktigt att hon fick i sig järn tex via leverpastejen och c-vitamin!

• juliaannaeva

Jag ska vara hemma tills februari 2014 i alla fall ska ha en kompis son som är funktionshindrad ett par timmar i veckan bara vet inte om jag ska kalla de jobb direkt men han ska följa med mig till stallet och när jag storhandlar och lite så ska bli skönt att komma ifrån ett par timmar på eftermiddagen då och då!

• juliaannaeva

Jag ger bara mat.. Hon dricker enbart vatten ut flaska!
    Frukost mellan 07-08
    Lunch mellan 11-12
    Frukt vid 14
    Kvällsmat mellan 16-17
    Gröt vid läggdags runt 19

• juliaannaeva

Tyra är också lite gnällig men på BVC S dem att det är vanligt mellan 7-8 månader så jag tänker att det snart blir bättre! Jon verkar drömma på nätterna med för då vaknar hon och är ledsen!
    Nu ska vi snart åka ca 25 mil till Nyköping och hälsa på släkt! Tyra sover innan för jag vill att hon helst ska vara vaken när du åker så hon sover inatt har laddat upp med massor leksaker och prassel böcker
    Hoppas alla får en fin helg och att det blir lite värme och sol!

• juliaannaeva

Det kommer nog gå bra! :) försök slappna av och njuta av att sova en hel natt. Kan också säga att för oss har det hjälpt att lämna bort Tyra när hon krånglat på nätterna. Farmor har brutit mönstret många gånger! Kanske har ni tur att hon upptäcker att det är skönt att det är skönt o sova en hel natt

• juliaannaeva

Det har Tyra också varit men utan att det brutit ut, inatt bröt det ut och nu rinner näsan i ett. Och idag är det dags för att åka hem igen... Men bilstolen är ju bra på Det sättet att dem sitter uppåt!

• juliaannaeva

Tyra är jättesnorig och svullen runt ena ögat, var på barn i morse för att dem var oroliga. Jag var rätt säker på att det bara var förkylning men dem ville ta en titt! Men jag hade rätt :)
    Skulle bara hålla rent ögat lite extra! Fick ta en vikt på henne med och hon har gått upp 260 g på en vecka! Nu väger hon 8960 g och 72 lång! För mindre än en månad sen vägde hon 7910 :P snacka om bra vikt uppgång!

Svar på tråden Juli bebis 2012