Inlägg från: Sladdis |Visa alla inlägg
  • Sladdis

Juli bebis 2012

Igår blev Matteo fyra veckor. Fattar inte var tiden tagit vägen. Nu börjar jag dock känna mig lite sliten. Han ammar varannan timme dygnet runt och det har han gjort sen i lördags. Även innan sov han inte längre än tre timmar i sträck på natten. Dessutom har han mycket luft i magen som till störst del vill komma ut på natten och då ligger han och ålar sig och knorrar i sängen. Själv sover han hela tiden men jag ligger vaken. Han får både Minifom och Semperdroppar och det har hjälpt. Vi slipper ju gå med honom skrikande halva natten. Hoppas han börjar sova bättre snart för mannen börjar jobba på måndag om en och en halv vecka och då kan han inte hjälpa till med nätter och morgnar så mycket som han gör nu.

Idag var vi på BVC. Senaste veckan har han gått upp 440 g från 4380 till 4820 och han ökade i längd från 55 cm till 56,5. Undrar vart det ska sluta om han fortsätter att gå upp 400 g i veckan? I och för sig inte så konstigt att han ökar så mycket med tanke på hur ofta han äter men han får napp och den accepterar han ibland men annars är han hungrig och äter med glupsk aptit trots att det ofta bara gått ett par timmar sen han åt. Håller tummarna för att han vänder snart!

• Sladdis

EllaBella02: tråkigt att du också har det så men ändå skönt att känna att man inte är ensam. Jag vet inte hur länge det är hållbart att bara sova typ fem timmar per dygn. Känner mig som en zombie. Funderar på att ge ersättning på kvällen för att han kanske ska sova fler timmar i sträck innan första amningen. Fast egentligen vill jag inte.

Juliaannaeva: Båda dropparna köper du på Apoteket. Tråkigt att din flicka också får ont i magen.

• Sladdis

EllaBella02: Ojdå, råkade visst skicka.

Då har jag också fått svar på min fråga. Matteo har gått upp 840 g på två veckor så han lider heller

• Sladdis

EllaBella02: nej, inte en gång till!

...ingen brist. Drygt ändå att de vill ära så ofta. Fast jag känner hopp för nu sov M tre timmar och det har han typ aldrig gjort.

• Sladdis

Min BM sa att man inte måste vänta till avslaget är borta. Man måste dock tänka på att infektionsrisken är något större och hon rekommenderade därför kondom. Jag och gubben sexade när Matteo var 2,5 vecka. Nu fick ju jag KS så jag har ju inga vaginala skador med stygn som många av er andra har. Kan inte påstå att det var speciellt njutningsfullt. Jag gjorde det mest för att få debuten gjord och för att se om det kändes annorlunda. Det gjorde det. Jag var lite öm längst in och ganska torr vilket jag aldrig är annars. Tvärtom. Vi provade igen en vecka senare med glidmedel och då gick det bättre. Har hört att slemhinnorna kan bli sköra under amningen och att man kan behöva glidmedel. Har inte behövt det efter de andra barnen men det kanske har med åldern att göra. Idag ytterligare en vecka senare gjorde vi det igen och det var ännu lite bättre. Eftersom jag bara sover 4-5 timmar per dygn så är jag konstant trött och därför är lusten inte lika stor och det dröjer nog lite tills man är inne i de vanliga rullorna. Har en snäll man som förstår och han nämner aldrig sex utan låter mig ta alla initiativ nu tills det blir mer som vanligt.

• Sladdis

EllaBella02: Jag tror att alla känner så. Alla jag har pratat med iaf. Till och med min man kan känna så så det är inte enbart kvinnligt heller.

• Sladdis

Smulan12: Grattis till leendet! Jag håller på att längta ihjäl mig efter Matteos första leende. Jag har ju sett hur gulligt det är någon gång när magen spökat. Plötsligt har han fyrat av ett jätteleende och hela jag blev varm och lycklig. Sen kom världens fis.... Hahaha. Får nog vänta lite till.

Svar på tråden Juli bebis 2012