Juli bebis 2012
Igår blev Matteo fyra veckor. Fattar inte var tiden tagit vägen. Nu börjar jag dock känna mig lite sliten. Han ammar varannan timme dygnet runt och det har han gjort sen i lördags. Även innan sov han inte längre än tre timmar i sträck på natten. Dessutom har han mycket luft i magen som till störst del vill komma ut på natten och då ligger han och ålar sig och knorrar i sängen. Själv sover han hela tiden men jag ligger vaken. Han får både Minifom och Semperdroppar och det har hjälpt. Vi slipper ju gå med honom skrikande halva natten. Hoppas han börjar sova bättre snart för mannen börjar jobba på måndag om en och en halv vecka och då kan han inte hjälpa till med nätter och morgnar så mycket som han gör nu.
Idag var vi på BVC. Senaste veckan har han gått upp 440 g från 4380 till 4820 och han ökade i längd från 55 cm till 56,5. Undrar vart det ska sluta om han fortsätter att gå upp 400 g i veckan? I och för sig inte så konstigt att han ökar så mycket med tanke på hur ofta han äter men han får napp och den accepterar han ibland men annars är han hungrig och äter med glupsk aptit trots att det ofta bara gått ett par timmar sen han åt. Håller tummarna för att han vänder snart!