Inlägg från: Sladdis |Visa alla inlägg
  • Sladdis

Juli bebis 2012

Matteo sover i en vagga sidanom min säng. Varje gång han ska amma (ca var tredje timme) sätter jag mig i soffan med honom. Önskar jag kunde göra som de flesta av er andra men jag har aldrig lyckats få till liggamning och jag kan inte sova om jag har barn i sängen.

• Sladdis

EllaBella: Matteo har alltid ammat på två bröst. Halva måltiden finns i ena bröstet och andra halvan i andra bröstet. Om man har en hel måltid i ett bröst är det bara att köra på.

• Sladdis

Anjiali: jag har windy men personligen tycker jag inte att de är bättre än termometern. Det är ok att hjälpa dem när de har det jobbigt men inte för ofta då de kan "glömma" hur man gör själv. Någonstans hade någon skrivit max tre gånger per dygn men jag vet inte vart den informationen kom från.

• Sladdis

FruSandra: Skulle aldrig sätta på ett barn en mössa när det är sommar. Matteo ligger i bara blöja eller med en body nu när det är så varmt.

• Sladdis

Jamtlandstaus: Matteo har inte fått skorv ÄN! Fast med mina två tidigare har jag tagit på olja på kvällen och på morgonen har jag skrapat försiktigt med en kam. Man kan ta på en tunn mössa om man är orolig att det ska kladda i sängen.

• Sladdis

Anjiali: Ja det är bra att amma på det mycket. När jag känner att en mjölkstockning är på gång börjar jag på det bröstet varje gång tills knölen börjar försvinna.

• Sladdis

Jag känner också sug efter en till trots att Matteo är ganska krävande. Gissar att det också beror på att han är det sista barnet. Mina andra är 11 och 16 år så han är min efterlängtade sladdis! Känns sorgligt för det är ju så underbart. Men jag är 39 år och jag skulle inte vilja ha barn för tätt och ska jag vänta några år hinner jag bli för gammal.

• Sladdis

Heja Millifjor!!!:) Ja du har verkligen kämpat. Många skulle gett upp för längesedan.

• Sladdis

FruSandra: Usch ja vad rädd man blir. Om du har tur så blir det som för oss. Matteo åt varannan/var tredje timme hela natten men plötsligt sov han fem timmar första perioden och nu har han gjort det i ca en vecka. Underbart att få ett längre sovpass. Sen vaknar han varannan timme resten av natten men det är jag ju van vid.

• Sladdis

Anjiali: Usch stackars M. Håller tummarna för att det är penicillinet som spökar och för att hon snart får längre sovpass.

Svar på tråden Juli bebis 2012