Inlägg från: Sladdis |Visa alla inlägg
  • Sladdis

Juli bebis 2012

Bragdoll: Matteo har lite torsk. Vad händer med bröstvårtorna?

• Sladdis

Anjiali: På BVC rekommenderar de att man penslar/droppar vischyvatten på tungan.

• Sladdis

Bragdoll: Usch din stackare.:( Hoppas det ger med sig fort. Själv ska jag åka och köpa vischyvatten så fort mannen kommer hem. Vill inte få ont i brösten.

• Sladdis

Har fått ett problem. Matteo är fem veckor och vill bara sova på magen. Rekommendationen är att bebisar SKA sova på rygg och de har mina båda andra gjort men M vill inte. När Matteo sover på dagen har jag låtit honom sova på magen i soffan medan jag sitter sidan om och han sover så gott. Han sover längre och lugnare. Min mamma tycker att jag är dum som inte låter honom sova på magen när han så tydligt vill det. När jag var bebis fick bebisar absolut inte sova på rygg utan skulle sova på magen. Vad hade ni gjort?

• Sladdis

Tack för alla synpunkter ang att sova på magen. Tror han sover bättre på magen eftersom han ofta har ont i magen. Det verkar kännas mindre på magläget. Dessutom verkar ev luft komma ut lättare. Får se hur jag gör.

• Sladdis

Jag kör både Semper och 20 droppar Minifom. Sen jag ökade Minifomen har han blivit otroligt mycket bättre.

• Sladdis

Jag har varit på mitt jobb två gånger med Matteo som är fem veckor. Jobbar på bank och kom dit innan de öppnat och då var det kanske 30 personer nere. Första gången vi var där hade de köpt jättesöta kläder till honom. Gulligt!

• Sladdis

Idag var vi på BVC och Matteo har gått upp 590 g sen vi var där för två veckor sen. Nu är han sex veckor och väger 5410 g och är 57 lång. Hans viktkurva pekar rakt upp istället för att följa linjerna på skärmen. Fast sköterskan tyckte att det var ok ändå.

Angående vikten så har jag tagit tag i den idag. Skrev in mig på viktväktarnas onlinetjänst för då kan man sköta allt via deras app. Jag helammar men de tar hänsyn till det och jag får äta sjukt många points. Jag gick upp 15 kg under graviditeten och gick ner 10 av dem på två veckor men sen dess har det stått stilla så jag har 5 kg kvar. Nu är det ju så att jag hade ca 20 kg övervikt redan när jag blev gravid så jag ska gå ner 25 kg totalt. Efter de båda andra barnen för 11 och 16 år sen gick jag också på VV och gick ner 30 kg båda gångerna så jag vet att konceptet fungerar för mig.

• Sladdis

Emmizen: Låter som de är liknande. Behöver verkligen någon sådan hjälp. Är inte en sån person som bara kan lägga om och äta "rätt" och sen hålla det själv. Jag går också omkring i mammakläderna fast Matteo är sex veckor. Det känns hemskt! Vi får peppa varandra här i tråden. Vi skriver ju ofta hur det gått med barnens vikt på BVC så vi kan ju redovisa vår också. De ska upp och vi ska ner. Haha.

• Sladdis

SaJo81: 700 kr är för tre månader. Det kostar 360 i engångsavgift och 170 kr per månad. Om man tar erbjudandet för tre månader bjuder de på en månad. Det blir: 360+170+170+170-170

Svar på tråden Juli bebis 2012