Inlägg från: Tekla78 |Visa alla inlägg
  • Tekla78

Juli bebis 2012

Ellabella02, visst blir man helt galen när de skriker. Man vill trösta och blir så frustrerad när inget hjälper. Vi har det jättejobbigt. Inte kolik dock utan såret på Sigges rumpa är ett "ulcererat hemangiom" dvs ett smultronmärke som är ett sår. Tar mellan några månader upp till år?! att läka. Det sitter precis vid öppningen så det är svårt att lägga om. När det kommer bajs i såret ser man hur han verkligen vrider sig av smärta ;-( Då måste vi dra bort (skavsårs-) plåstret och börja om igen. Ibland blir plåsterpåsättningen inte bra o då får jag lägga om igen redan efter någon timme. Annars kanske det sitter i en halv dag. Tyvärr bajsar han fortfarande typ 20ggr i timmen så plåstret blöts upp hela tiden. Vi får träffa en professor på området på tisdag och har fått remiss till gastro inom 2 veckor för magen... Stackars min lille kille. Store killen blir också frustrerad och vill trösta när lillebror skriker.

• Tekla78

Ja, det är verkligen inte kul. Men klaga får man alltid, även om andra verkar ha det "jobbigare". Man refererar ju alltid till sin egen normal liksom. Vi tycker att det ser ut som om det kommer ett märke på andra skinkan också, men det är bara att vänta och se och hoppas på att det inte är sår också i så fall. Jag tror att jag fått en liten antydan till leende i alla fall

• Tekla78

Kramar till er med strulande amning! Min strulade i 2mån till och från sist och det är fruktansvärt pressande! Hade så ont emellanåt och var frustrerad för att vi inte fick till greppet ordentligt. Efter det lossnade det (han blev en 5-min-ammare, dvs inte så stor påfrestning på vårtorna). Därefter gick det smidigt till 8 mån då han valde att sluta själv. Det rullade många tårar nerför mina kinder innan det funkade bra så jag känner verkligen med er som kämpar och förstår er som slutar för en bättre tillvaro.

• Tekla78
    millifjor skrev 2012-08-08 10:39:27 följande:
    Tips mottages för sårig bröstvårta!

Purelan eller bepanthen kräm. Finns medela bröstvårtsluftare som är grymma! Kan man ha under bh:n hemma om man inte vill gå med tuttarna i vädret. Skönt att avlasta och slippa att vårtorna fastnar i inläggen.
  • Tekla78

SaJo81, stackare (och även Ellabella02, eller?). Tycker det är jobbigt bara då han hade gaser ikväll i ca 45-60min. Visserligen kan vi inte bära i bärsjal/sele pga hans rumpa, men man vill ju bara trösta och göra det onda bättre...

• Tekla78

Millifjor, det finns en nässpray på recept med något ämne i som oftast gör att mjölkstocknibgen släpper (kan det vara oxitycin?). Prata med BVC om det! Lider verkligen med dig! kram Hanna, haha!!!

• Tekla78

Vi är inne på sista och 5:e veckan ledigt tillsammans. Idag tar vi en tripp till lådbilslandet. Det ska bli skönt att slippa "vad ska vi göra idag då?" för att aktivera 3-åringen. Gör man inget blir det ett evigt tjat om film och spel (redan nu?! Var ska det sluta?!) och massa ilska om han inte får. Man orkar/har inte lust att leka lekar hela tiden heller. Så... dagis och kompisarna får sköta en del av aktiveringen På måndag ska vi till onkologen/Astrid Lindgrens sjh. Även om det inte är cancer som lilleman har går behandlingen under den avd. De ska bedöma och ev. sätta in behandling då. Det är blodtryckssänkande medicin som har visat sig ha positiv effekt på hemangiom. Såret har läkt på vissa ställen, men blir större på andra så kanske kommer de att vilja avvakta med behandlingen. Vi får se. Det är så skönt att vi fått prata med rätt personer på en gång i alla fall och läser man om andra föräldrar som haft kontakt med samma sjh har alla varmt rekommenderat personalen.

• Tekla78
    FruSandra skrev 2012-08-11 15:02:58 följande:
    Tekla78 E de lådbilslandet i Nykvarn? Isåfall är vi nära varandra nu :) Ja är på taxinge kakslott :?

Ja, vi är i Nykvarn :) Kan verkligen rekommendera detta ställe för 3-4-åringar, säkert ända upp till ca 6år. Vår son har haft det fantastiskt kul hela dagen!
Svar på tråden Juli bebis 2012