• SaJo81

Juli bebis 2012

Woogie: kvalitén är faktiskt bättre än man tror på Ullared:) alla grejer vi köpt typ till pojkarna har hållt jätte bra:)

• SaJo81

Nu har jag äntligen känt av bebis där inne.....några härliga puffar i soffan alldeles nyss :) v17 nu....förra graviditeten kände jag inget fören i v22..... Har en sån där underbar dag idag, min man jobbar natt... 18.30-06.30 så han har sovit hela dagen och nu åkt till jobbet medan jag passar på att försöka tvätta....det e ett himla meck när man har tvättstuga på gården och det är 15 minus ute och man ska släpa två 2,5åringar upp o ner hela tiden......än är vi inte färdiga heller.....*suck* Appropå cravings så funkar allt som är salt men helst oliver just nu...dessutom är allt med kolsyra BIG NO NO då min mage blir helknas av det.....

• SaJo81

Vet inte om vi varit inne på det här innan men vad har ni tänkt för vagn till tillskottet? Jag är så förvirrad, vet vilka funktioner vi vill ha men vill inte alls betala 10.000 för nån sån vagn och har än inte hittat nnnbra på blocket!

• SaJo81
    down under skrev 2012-02-04 19:00:12 följande:
    Jag tror att det är en pojke för denna graviditet är lik den jag hade med sonen, mår hur bra som helst! Med dottern mådde jag sämre.. Men det kan ju oxå vara så att kroppen är "van" att vara gravid denna gång eftersom dottern bara är 8 månader..så det kanske är därför jag inte reagerar lika mycket nu?!? Det var 2 år mellan dom första graviditeterna och 5 månader mellan andra o tredje. Det är såklart att jag blir glad vilket som men jag hoppas lite mer på en tjej då det bara kommer att vara 14 månader emellan dom.. känns som dom skulle ha roligare så plus att sonen har en annan pappa och tror det skulle bli mindre konkurrens för honom om han e ensam kille. Ang. vagn så har jag en Bugaboo Cameleon som jag älskar!! Men eftersom lilltjejen är så liten så kommer hon ju fortfarande att behöva åka vagn så nu funderar vi på att köpa Bugaboos syskonvagn Donkey istället men det är så jäkla dyr!! Så vi får se!

Åååh vi var och tittade på Donkeyn med, grymt bra vagn....vi har ju tvillingar hemma så vi tänkte ha en sittdel plus en ståbräda på i så fall men som sagt den e DYYYYYR!
  • SaJo81
    Hallonmusen83 skrev 2012-02-05 09:19:35 följande:
    Njaa de små hjulen fram , gilla 4 fasta hjul jag är sån inrutad haha men ska aldrig säga aldrig haha att jag kommer ha en !! Jag bor i en liten by , åker massa tåg/buss , går massa från väg till skog till grusväg m.m
    Ett leende är värt ett tusental ord ♥

Det är obetalbart med svängbara hjul ska du veta :) hade jag inte haft det på tvillingvagnen hade jag avlidit av att gå promenader redan för ett och ett halvt år sedan:) haha.....det blir väldigt tungt att bhlva lyfta vagnen varje gång man ska svänga....lyx att slippa!
  • SaJo81
    Hallonmusen83 skrev 2012-02-05 09:36:46 följande:
    tvillingvagn kankse jag kan förstå men haft ett barn åt gången och går såå mkt , tycker de inte är jobbigt med 4 fast hjul , haft brio o emmaljunga edge duo combi då de små sen övergått till emmaljunga scooter , brio race , emmaljunga softy!
    Ett leende är värt ett tusental ord ♥

Jo det e klart....det blir ju mycket tyngre med två:) jag har aldrig haft en o har sldrig haft en vagn utan svängbara hjul o man använder ju gärna sån man e van vid :p
  • SaJo81

Hahaha....såg länken nu.....graviditeten har tagit mina hjärnceller!

• SaJo81

Ser uT o bli många pojkar! :) själv är jag nu i v17+1 och vi har RUL om 8 dagar :) Min man vill inte alls kolla kön tyvärr medans jag verkligen vill....vi har ju tvillingpojkar hemma så jo jag hoppas ju lite på en flicka för här blir det definitivt inga fler barn sen!

• SaJo81

Jag är övernojig denna graviditet...för det första så säger ju alla att man ska känna fosterrörelser mycket tidigare om man varit gravid innan vilket jag inte gör, dessutom var jag inte ett dugg orolig förra graviditeten och då gick vattnet och jag åkte in till östra redan v29 o v30 kom mina kottar! Det enda jag vet är att enligt UL i v10+3 så är det bara en denna gången:) Har RUL nästa torsdag så 6 dagar kvar!

Svar på tråden Juli bebis 2012