• SaJo81

Juli bebis 2012

jag hade en gratisförsäkring förra gången men som sagt här innan så täcker den INGET! borde haft en riktig eftersom mina killar kom redan i vecka 30 och efter vad jag förstått hade vi kunnat få en god ersättning för tiden på neonatal!
    Har dock ännu inte skaffat mig någon till denna graviditeten så det kanske jag borde göra! 

• SaJo81

Asså är det ännu värre om man är gravid? Jag är 30 och har fortfarande inte haft vattkoppor. Är hyfsat rädd för när grabbarna tar med sig det hem! Kommer ju bli dundersjuk

• SaJo81

jag är rätt orolig för vattkoppor i största allmänhet och brukar ändå hålla mig borta :P så ingen fara för skrämsel=) 
    Kommer fortfarande ihåg hur mamma flängde runt till alla vänner o bekanta med mig föratt jag skulle få det som barn men icke, inte ens när mina syskon fick det (dom var väl 4-5 och jag 15-16) fick jag det så MÖJLIGEN har jag haft det som barn men extremt lindrigt.! 

• SaJo81
    FruSandra skrev 2012-03-21 18:29:22 följande:
    Mitt järnvärde låg i måndags på 111 de tyckte hon va lågt.. Hade 134 på inskrivningen. Blev rekommenderad hemmofer, men ska endast ta 1 tablett om dagen då jag blir stenhård!!! O kan endast göra 2an varannan var 3 r vecka!! O få med 50% blod :S ursäkta de äckliga detaljerna ;)
    då är vi två =( fy faaaaan! jag har ännu inte börjat med några järntabletter och hoppas jag ska slippa men jag rä sjukt trött så risken är att mina värden e låga nu =( ska till BM på fredag så då får vi se, jag mår dessutom så jävla illa om jag inte får bajsa när jag känner att jag borde....men stenhård = blod och hemorojder =( BLÄÄÄÄÄ!
  • SaJo81

asså hemorojder e typ blåsor i rumpan,  eller såhär säger 1177:

Allmänt

Hemorrojder innebär att analkuddarna, som är små kuddar av bindväv och blodkärl i analkanalen, blir förstorade.

Hemorrojder är ett vanligt besvär. Minst hälften av alla personer, män som kvinnor, får hemorrojder någon gång i livet. Det är dock något vanligare hos gravida. Det är ofarligt men kan göra mycket ont eller klia.

Det är inte helt klarlagt vad som gör att man får hemorrojder.

Symtom

Om man har hemorrojder är det vanligt att:

man blöder från ändtarmen, oftast upptäcker man det genom att pappret blir rött när man torkar sig efter toalettbesök det kliar och svider runt ändtarmsöppningen lite avföring eller slem läcker ut man känner något som buktar ut vid ändtarmsöppningen.
  • SaJo81

min text föll bort.....
    Fick hemorrojder direkt nästan min förra/första graviditet och hade problem med det i omgångar....har klarat mig lite bättre denna gången men tror mest det beror på att jag faktiskt hittills struntat i niferex och sån skit 

• SaJo81

Oj idag är det torsdag va? haha jag e helt dagvill denna graviditeten=) betyder att jag går in i ny vecka då, v24 nu (23+0) härligt att det börjar hända grejer...

I helgen ska vi hem till ett par kompisar som fick en pojk för 3 veckor sedan! mysigt att gosa med en liten en, det var längesen nu=) 

• SaJo81
    snoffsan08 skrev 2012-03-22 09:29:56 följande:
    Läste en tråd här förresten om en tjej som ville ta ricinolja i v:28-30 för att hon inte orkade vara gravid längre. Hur smart är det då?  
    Men herregud! visst är det inte alltid speciellt skoj men hua....det är INTE kul att få barn så tidigt heller....våra killar kom i v30+1 efter att mitt vatten gick redan v29...inget att rekommendera! allt gick ju bra och så men jag låg en vecka på sjukhus innan dom föddes sen var vi på sjukhus i fyra veckor till samt tre veckor med hemsjukvård....och den oron som följer med, nej usch!

Håller tummar och tår för att den lill* i magen ska hålla sig inne till v36 i alla fall=) 
  • SaJo81
    En liten skrev 2012-03-22 09:42:10 följande:
    Kan inte vara roligt för er att gå med den här oron. Vad säger barnmorskan nu då? Får du gå på extra kontroller?
    jag väljer väl egentligen själv hur många kontroller jag vill ha framöver! men annars är det inget speciellt, alla förutsätter bara att det var "vanligt" för att grabbarna är tvillingar och visst är det vanligare att tvillingar kommer tidigare men då snackar man ungefär v36-37 istället för 40....inte 30 och under....
    Tror ingen annan tänker på oron mer än jag, men jag kommer vara så glad när jag gått förbi vecka 30=) 
  • SaJo81

Tekla78 och momster: ta det ändå lugnt tjejer om kroppen säger ifrån :/  man vet aldrig, det kan löna sig! har sådan fruktansvärd skräck för en prematurförlossning så det är inte klokt, var hos BM igår och då passade jag på att berätta om det vilket hon förstod eftersom mitt vatten gick v29+3 förra gången så den 8maj ska jag ändå på UL för att kolla att moderkakan flyttat på sig och då ska vi även göra ett vaginalt för att se att livmodertappen är som den ska och så....

Vaknade igår av en dröm att jag födde barn nu i v24, födde min ena son (igen) men när jag vaknade hade jag så ont i livmodern så jag blev jätteorolig för att det skulle vara nåt.....antagligen var det bara bebis som låg lite knasigt till och rörde sig lite för mycket men usch det var inte kul! 

Svar på tråden Juli bebis 2012