-
oooh jaaaa vi har tittat på den, helt fantastisk vagn! hade våra gossar kommit nu hade vi investerat i en sån oavsett vad den kostar, tror den ligger på ca16.000 om man ska ha den som tvillingvagn med dubbelt av allt....enilorac81 skrev 2012-03-04 09:05:45 följande:Sajo81, min kompis köpte just en bugaboo donkey, dyr men verkar ju supersmart om man väntar tvillingar!
-
jag förstår verkligen=) vi körde på billigast förra gången, har en Carena Double Swing till grabbbarna och den kostade 5000 med liggdelar och sittdelar och man slapp ta av liggdelarna för att fälla ihop den etc...har funkat jättebra för oss, dock är den ju inte jätteliten när man fäller ihop den! men den är smal så man kommer genom alla dörrar och så, babytravels är ju i princip likadan fast den kostar några hundra till och efter vad jag har förståt måste man ta av liggdelarna för att fälla ihop den och det orkade vi inte med...Hallonmusen83 skrev 2012-03-04 09:36:13 följande:Nee ska ej va för för lång ihop fälld , vår enda problem , litet bagage men nyss bytt bil så vi gör de ej igen , men ngn ska jag nog hitta
Ej för dyr i heller !
För ska ha dubbelt av de mesta som man annars ska ha med till bebis !
Ett tips i övrigt för att inte allt ska bli dubbelt direkt sp kan dom mycket väl dela spjälsäng i början! våra delade spjälsäng i 8månader innan vi bytte och då bytte vi för att det började bli lite trångt med två i en=) -
har varit helt anti Brio men nu efter att ha scoutat runt efter vagnar i ett par månader så undrar jag inte om vi ska ha en Brio Sing i alla fall, om inte annat så är den ju prisvärd och fin och dessutom har svängbara hjul, är det någon som kan nåt om denna vagnen?
Mitt största problem med den har egentligen varit att den är bred mellan bakhjulen, alltså kanske lite svår att komma fram med men jag har ju kommit fram med tvillingvagn i 2,5år nu! =)
Såg nämligen att dom har kampanj på Happyland i Göteborg på den nu, 5590 för sitt/ligg plus brio primo med bas! mycket bra pris=) -
aha ah okej, det e ju klart smidigt när man ska plocka ur om ur vagnen=)Hallonmusen83 skrev 2012-03-04 11:17:39 följande:Ja jag kollat på den double swing!
men vill helst ha mjukliftar.
-
jag skulle aldrig överleva utan svängbara hjul fram och till skillnad från många andra (bugaboo etc) så har ju singen nästan stora hjul fram:p jaa jag hittade ett erbjudande på sittdel7liggdel samt babyskydd med bas till singen för 5,5tusen och det är ju fantastiskt=)MissMurrig skrev 2012-03-04 14:41:04 följande:Har 3 olika vänner som haft den. De har varit ganska nöjda med dem. Men... De tyckte inte att den gick att ha så länge, för sittdelen var så liten, och deras kunde man inte ha i fullt liggläge, det kanske är ändrat nu, vet ej. De små hjulen fram är lite knöliga när det är snö, jag hade en Crescent M500 med typ likadana framhjul, och jag ska absolut inte ha små framhjul igen. Men som sagt, de har varit ganska nöjda, fast iaf ett par sa att de skulle inte köpa den om de visste vad de visste idag.
Det bästa med singen tycker jag är att om man skaffar babyskydd som hö ihop så behöver man inte väcka barnet om den somnar i bilen. Bara klicka ur babyskyddet ur bilen och ner i vagnen, så kan ungen ligga kvar i babyskyddet.
Själv har jag fastnat för Brio Happy, just för att den har stora hjul, har testat att köra med stora hjul som inte svänger, och det är minst lika smidigt som med svängbara. Tänkte bara köpa sittvagnen, då den kan ligga i fullt ligglge med en mjuk/hårdlift i. Min mamma fick för sig att köpa en Graco Trekko till oss för en vecka sedan, och i den ingick en mjuklift (med delar så den blir som en hårdlift). Gillar dock inte Trekkon till en 5-7 månaders som vill sitta, då måste den sitta från mig. Så jag tänkte att den kan vi ha till sonen så länge (om vi ska gå riktigt långt kanske vi tar 2 vagnar), så kan man variera lite. -
Jag har fått såna jäkla problem med ischias nu =( hade inte alls det under förra graviditeten men har jobbat 10 år i industrin så har haft problem med ischias fårn jobbet tidigare...nu blev jag ju arbetslös för två veckor sen (jäkla skit, vem f*n vill anställa en gravid kvinna?) och förra veckan och denna har jag vart på svärmors restaurang och hjälpt till då hon vart ute o rest och att stå upp i x antal timmar några dagar har verkligen satt sina spår....stel som en pinne är jag och har sjukt ont i "rumpan" och benet.....kul....om jag mot förmodan skulle få ett nytt job innan BF så lär jag få sjukskriva mig från det nästan direkt...=( bläää
-
ja vi var 190 pers som fick gå=( sög ju rätt hårt och jag trivs inte alls med att vara arbetslös (vem gör det...) har ju dessutom varit skonad från sånt hittills i mitt liv så nu har jag för första gången fått skriva in mig på arbetsför"nedringen"snoffsan08 skrev 2012-03-06 21:38:38 följande:Åh, vad jobbigt!! Var det mass uppsägning? Kan ju bli svårt att få en nyanställning nu då du dessutom måste bli sjukskriven direkt. Om du inte får nåt nytt jobb, hur blir det med mamma pengen då?
Vet hur du har det med det onda och lider med dig, inge kul alls!!
hur det funkar med SGIn vet jag inte, ska ringa Försäkringskassan imon och fråga, förr var det ju nåt om att man behöll sin SGI i 220dagar efter man blivit arbetslös men hittar inget på hemsidan om det nu, det enda som står är att man kan behålla sin SGI om man är aktivt arbetsökande och inskriven på Arbetsförmedlingen....hoppas det stämmer för då har jag ju rätt till ersättning efter min lön! -
ja asså jag är inskriven på arbetsförmedlingen och det har jag varit sedan första arbetslösa dag så det är inget problem, står som aktivt arbetssökande där! jag hade fått för mig det där om 6månader med så vi hoppas det stämmer för i så fall har jag ju kvar min sgi fram till BF också....
-
Visserligen var det inte planerat men våra tvillinggrabbar kom med akut snitt i v30+1 (efter tidigt vattenavgång v29+3) förutom oron för barnen med tanke på vecka och så så har jag bara positivt att säga om snittet. nu har jag ju ingen vanlig förlossning att jämföra med dock.Hallonmusen83 skrev 2012-03-09 13:42:32 följande:Jag haft lustgas me båda mina barn men nu ska jag snittas vecka 32/33 är såå NERVÖS !!! Ngn som kan berätta hur de går till??!Både bra och dåliga saker !
fick ryggmärgsbedövning som satt i från tuttarna till tårna så det var egentligen inte obehagligt alls, plötsligt hade dom bara plockat ut nr1 och en halv minut senare var nr2 också ute, tyvärr fick jag inte se dem förens efter uppvaket eftersom dom var så små och skulle tas om hand av läkare.
Låg på uppvaket knappt en timma sen kunde jag lyfta benen igen! enda som jag tyckte var lite jobbigt var återhämtningen efteråt, i ett helt dygn lite drygt fick jag ta mig runt i rullstol och det var svårt att ta sig upp i nästan två veckor för mig (men det har jag pratat med andra om och det är tydligen jätteolika)
"fördelen" var väl att eftersom barnen var prematura då så låg dom på neonatal under hela min återhämtningstid så jag fick ju hjälp med allt jag behövde hjälp med av snälla BM´s och sköterskor! -
Bra att veta hur man klär en liten i sommarvärmen (om det nu blir någon, man vet aldrig i sverige:p) våra killar föddes i september och vi fick inte komma hem fören 4veckor senare och då var det ju oktober!