• SaJo81

Juli bebis 2012

Hallonmusen83 skrev 2012-03-13 19:19:46 följande:
    Varit på vårt tredje ul idag !!! Tvilling 1 är mera lugnare än tvilling 2 MEN de såg ingen skiljevägg ännu. Jag ska läkaren på fredag kolla tappen och lite annat. Sen ul igen 27e med läkartid efteråt. Tvilling 2 är i Normal storlek men Tvilling 2 ligger 4 dagar bak. Alltså Tvilling 2 är vecka 20+1 men Tvilling 1 är 19+4 !!! Jag är 20+1 idag ( vecka 21 ). Båda ligger med huvudena LÅNGT ner mot öppningen( Vulva typ om man ska se de utanpå min kropp ) så att säga och fötterna uppåt därav onda revben!
    det skillde 3 dagar när dom mätte våra två killar och då fick jag nytt BF mittemellan, var beräknad till 9 november med tv1 och 12 nov med tv2 fick nytt bf 10/11nov!
    alla barn är ju lite olika i storleken utan att det behöver va så farligt...sen förstår jag iofs om det inte finns någon skiljevägg att det är en viss oro! 
  • SaJo81
    Hallonmusen83 skrev 2012-03-14 06:36:54 följande:
    Förra ul skilje de 1 dag , nu skiljer de 4 dagar. Men de va okej sa hon. Men de får ej glappa mera mellan dem
    aha okej då förstår jag problematiken =/ då gäller det att dom åtminstone följer sina kurvor framöver!
  • SaJo81
    JennyL88 skrev 2012-03-14 10:10:03 följande:
    Min  mage växer som bara den.. Gravid
    Och lilla bebisen sprattlar runtHjärta
    Jag går idag in i vecka 21 och halva tiden har gått, mer eller mindreTungan ute
    På UL för någon vecka sedan fick jag reda på att jag måste göra ytterligare ett
    ultraljud för att se så att min moderkaka har flyttat  sig uppåt. (v.32)
    Annars blir det kejsarsnitt v.38 ungefär. Någon som varit med om detta, är de vanligt??!
    inte varit med om det förut men nu är jag i samma situation, ska på ul i v30 för att kolla om moderkakan har följt med upp på magen, tydligen ganska vanligt och oftast flyttar moderkakan på sig men om den inte gör det får man ju snitt eftersom man inte kan föda genom moderkakan!
  • SaJo81
    SommarDahlia skrev 2012-03-14 12:53:46 följande:
    Jag hade det så med sonen, att moderkakan låg i vägen för öppningen på UL i v. 19. Den hade flyttat sig när jag gjorde andra ultraljudet i v 32 och jag födde vaginalt utan problem.
    hoppas min också flyttar på sig, har ett akut snitt i bakfickan och vill verkligen föda naturligt nu "min sista chans"
  • SaJo81

Här håller sig karpaltunnelsyndromet i schack i alla fall! har redan konstaterat karpaltunnel inte utav graviditet utan utav arbete....ett alldeles för enformigt och handledskrävande jobb alldeles för länge......fick min karpaltunnel konstaterad i höstas och vart en del sjukskriven för det vilket faktiskt har hjälpt så den har i alla fall inte blivit värre...men jag oroar mig nu under graviditeten kan´jag säga....

• SaJo81
    Trolla75 skrev 2012-03-16 08:38:45 följande:
    Brukar man inte operera om man får detta?
    enligt läkaren jag varit i kontakt med så gör man inte alltid det nej! och om man frågar dom 3 andra på jobbet som också har detta och haft det flera år så nej! verkar dom som att det blir "viktigare" när man e gravid...kanske jag kan få operera nu.....ibland undrar man ju med svensk sjukvård......

nu har ju mitt blivit bättre senaste månaderna så det e la okej ändå...men det hade ju vart skönt att bli av med domningarna helt! 
  • SaJo81

vart bor alla då?
    Är nyfiken! hade ju vart jättekul att få träffa nån från tråden=) 

• SaJo81
    nilepile89 skrev 2012-03-16 22:47:12 följande:
    Jag bor i Göteborg :) någon mer därifrån ??
    jaaag=) eller njae, jag bor i Kungsbacka numer men det e ju nästan i stan fortfarande=)
  • SaJo81
    nilepile89 skrev 2012-03-17 10:05:32 följande:
    ja men det är ändå inte så jättelångt :) min sambos syster bor i kungsbacka, så där är man ibland, väldigt fint :).  vart blir ditt närmsta bb då?? :)
    vi tillhör ju Varberg men våra killar är födda på Östra! det beror lite på hur det ser ut när det blir dags=) är det akut blir det väl mölndal som är närmst=) närmsta neonatal är Östra, men jag hoppas kunna föda på Varberg för jag har hört att det ska vara så himla bra där=)
    Vart är närmst för dig? 
  • SaJo81
    nilepile89 skrev 2012-03-17 22:00:37 följande:
    Sajo81 ja just det ja Varberg tillhör ni. Jo det är nog jättefint där. Det är nog hugget som stucket Mölndal och östra . Så nåt av dem blir det väl :) får se om man kan göra studiebesök eller hur det funkar :)
    jag hoppas också på något studiebesök, vi skulle ju gått på det förra gången precis som med allt annat så missade vi det eftersom grabbarna bestämde sig lite för tidigt för att komma ut! får se om man kan åka på nåt nu i vår

Svar på tråden Juli bebis 2012