Inlägg från: grahnkotten |Visa alla inlägg
  • grahnkotten

Juli bebis 2012

Tack! Då ska jag be dem ta hem den! :)
    Igår kom min syster hem på besök, blir inte så ofta! Så i helgen ska vi mysa ordentligt! :)
    Ha en bra lördag!

• grahnkotten

Jag brukar smörja m rapsolja (inte för mycket! Då blir det kladdigt!) jag använder en lite sprayflaska m rapsolja t hela min kropp också som mjukgörande! Annars en salva som heter propoliscreme, kanonbra och funkar på allt! Innehåller inget vatten så det är super nu på vintern!

• grahnkotten

Millifjor: är den lika smidig som man kan läsa? Har du provat att bära på ryggen? Har hittar en på blocket som jag får köpa för en billig peng, så är lite sugen!

• grahnkotten

Millifjor: det är klart olika vad man tycker, så vilken tur att ni har två då! ð??? Jag har köpt den, så väntar m spänning på att den ska dyka m posten nästa vecka! Ska t fjällen t nästa helg så det hade varit kanon att använda den då!

Jag beställde Olga rönnbergs bok om träning för gravida och för gravida och den är verkligen SUPER! Fick den m posten igår och har läst lite, och det är mycket bra träningstips! Lättläst, bra förklaringar och tydligt! Så ett tips till er där ute som vill träna hemma eller som vill få tips t gymmet! :)

• grahnkotten

Här kommer jag vara hemma tills sept och då går mannen hem och är hemma till årsskiftet! Så det känns bra för oss!

Jag ger Melvin mjölkprodukter i maten: grytor m creme fraîche å grädde.. Har hittat barnrecept så tänker mig att det ska funka! sedan får han ju inte samma grytor varje dag, så ibland blir det bas m krossade tomater! De mål han får gröt å annat Järnberikat får han inget laktos och mer C-vitamin så då tror jag att han klarat av att ta upp järnet!

• grahnkotten

Oj, vad mycket era gudingar äter! Eller så äter vi dåligt! Melvin brukar amma 06-08, beroende på när han ammar blir det gröt el fruktstund vid 9-10, lunch vid 14, gröt runt 18 å sedan välling vid 20. Hmm, kanske borde lägga in fruktstund på eftem men oftast sover han långpass och då sover han över måltider!

• grahnkotten

Stackare min lille skrutt, vaknade inatt av att han hade svårt att andas, helt täppt i luftrören..efter mycket om och men så fick ambulansen komma. Efter kortison och adrenalin är det nu lite lugnare, har fått tid till barnakuten vid 10. Dem misstänker krupp. Nu sover han på mig, skönt att han får vila lite! Vi skulle kört upp till Idre nu på morgonen, men avvaktar tills vi ser att det släpper! Vill inte gärna vara uppe i fjällen om det blir värre..

• grahnkotten

Nu är vi på plats på Idrefjäll! Det gick bra fr dem förutsättningarna som vi hade! Var hos läkaren igår och dem kikade på Melvin. Rekommenderade frisk luft, nässpray och högläge om han får kruppanfall igen. Eller ringa ambulans om han behöver andningshjälp! Var lite rädd för att åka upp t fjällen, bilturen gick relativt bra. Han sov mycket och sedan räddade ipaden oss.. Han älskar babblarna! :)
    Inatt har det varit hastigt men han har sovit, så det är skönt! Hoppas att förkylningen nu går tillbaka och att vi slipper fler anfall! Idag hänger vi inomhus medan resten av gänget är i backarna!

• grahnkotten

Melvin sitter också bara. Har inte vänt sig och vill inte ligga på mage. Han verkar att ha det bra där han sitter! ;)
    Rund och go på 10 kg så det dröjer nog ett tag till å lika glad är jag för det!

Svar på tråden Juli bebis 2012