Inlägg från: EllaBella02 |Visa alla inlägg
  • EllaBella02

Juli bebis 2012

Grattis till bebisen S! : ) HannaV, förstår att du blir frustrerad, det är ju hans jobb antar jag att man får se det som, men det låter ändå jobbigt. Du får se till att kvällarna blir kvalitetstid : ) Jag tycker du ska kontakta gyn Fru Sandra så du får ordning på det.

• EllaBella02

BVC besök idag! Tösen har gått upp från 3630 till 4220 på två veckor och växt från 52 till 53,5 och huvudmått 35 till 36. Allt såg bra ut sa hon : ) kändes skönt också att veta att jag inte behöver oroa mig att jag måste komplettera med ersättning om mjölken inte räcker.

• EllaBella02

Jag vet hur du har det : ) Tösen är drygt 5 veckor och äter i stort sett varannan timme i snitt. På natten går det kanske 3-4 ibland. Men oftast får man inte mer än 3 timmars sömn i sträck och kanske 5-6 på hela dygnet. Min tar också nappen men mest är det tutte som gäller. Hjärnan känns som sockervadd. Glömmer hur mycket som helst och är allmänt förvirrad : )

• EllaBella02

Jag frågade faktiskt på BVC idag om ersättning. Om det var så att jag hade för lite mat att hon ammande så ofta, och kanske skulle hon sova längre på ersättning, men hon sa att vissa barn är så att de vill äta ofta och om hon går upp som hon skulle så hade det ju inget med att göra att min mat inte räckte och eftersom hon hade gått upp typ 580 g på två veckor så sa hon att jag absolut inte skulle oroa mig för det. Jag kommer nog försöka utan ersättning så länge hon går upp.

• EllaBella02

Jag har lärt mig att ska man göra någonting i lite lugn och ro med tösen med då ska det ske på förmiddagen. Annars finns risken att det blir livat : ) Vi har inte gjort någonting i bingen ännu,men jag planeraren stark comeback om allt ser bra ut på återbesöket den 20 Aug.

• EllaBella02

Alltså på kvällarna när /om hon är gnällig i ett par timmar så kan jag nästan känna att jag får panikkänslor! Att jag inte vet vad jag ska ta mig till för att få henne lugn. Det är jättejobbigt, men jag borde ju veta att hon blir lugn förr eller senare. Händer det er?

• EllaBella02

Krya på dig M! Jag fick ingen feber så jag kan tyvärr inte hjälpa dig med din fråga, men ring BB och prata med dom : )

• EllaBella02

Idag begravde vi min lilla mamma. Känns tomt utan henne. : ( Men hon är nog med mig mer nu än vad hon var innan : ) Man får tänka så i alla fall. Men jag saknar att bara kunna lyfta luren och fråga om allt och inget : (

Svar på tråden Juli bebis 2012