Inlägg från: Ella Jade |Visa alla inlägg
  • Ella Jade

Juli bebis 2012

Älskadelillaliv skrev 2011-10-31 13:22:51 följande:
    RIngde BM idag och har fått en tid den 8 december. Känns som en evighet dit men jag hoppas tiden går fort. 
    Går ni med den här jobbiga känslan tänk om det blir MF. Det är så jobbigt nu när man ska vara glad. Liv rädd för de. Vill att det lilla livet ska vara kvar.

Usch och så är man dum och läser trådar om sådanna som fått MF. 1 av 10 får MF fast 80% går det utmärkt för. Ska nog börja tänka på den siffran i stället tror jag.
    Vill  också göra tidigt VUL, vet ni något ställe i Sthlm som gör sådannt?    

Ohja, vi är inte ensamma om det. Känns nästan för bra för att vara sant, att jag är gravid, även om det var första försöket.. Men är rädd hela tiden, fast verkligen försöker tänka positivt! Jag kan inte mycket göra än att ta hand om mig själv så bra jag kan.. Men precis, 80% går det bra för, en väldigt stor procent! :)

Vi får tänka positivt så gott det går och hålla tummarna för varann :)
  • Ella Jade

Om jag idag är 5+1 är jag väl i 6:e graviditetsveckan?

Blir lite olika på de olika sidorna jag kollar.. Hmm.

Ägglossning 11 Oktober (vad jag tror!)

• Ella Jade
    Älskadelillaliv skrev 2011-11-01 10:02:24 följande:

Ja det är så de räknar tror jag.

Jag har en dotter sedan tidigare som är 11år. Så det var ju ett tag sen man hade en liten.
    Är det flera som är svullna runt magen?  

Tack.. :)  blev lite förvirrad där.

Jag är väldigt svullen om magen, mer än jag trodde jag skulle vara SÅHÄR tidigt.. Den putar ut en del.. haha.
  • Ella Jade
    MLT skrev 2011-11-01 10:17:42 följande:
    Det blir så i början, tarmarna håller på att möblera om och tryckas uppåt så man blir svullen. Sen kan det lägga sig ett tag runt v. 10-12 och en del blir oroliga för att magen blir mindre, men sen efter v. 12 kommer livmodern upp över bäckenet och den riktiga bebbe-magen börjar växa :) Låter som värsta vetenskaps-gumman här nu ju, hehe =)

Ja, klart jag hellre vill säga vecka 6 än 5!! :D haha! Så vecka 6 säger jag stolt, gött!

hahaha jag måste säga att det låter väldigt läskigt. "tarmarna håller på att möbleras om", inte så lyckat när jag sa detta till min sambo.. han ögon blev rätt uppspärrade.. *skratt*. Vill se riktig mage snart, otålig!! Det är bra, får svar på mina frågor ju! ;)

Har du någon aning om skillanden mellan VUL och UL? Jag vet vad de står för o så. Men jag tänkte göra en koll i vecka 8 kanske, undra vad som är bäst/som man isåfall bör göra!?
  • Ella Jade
    ettplusett skrev 2011-10-31 21:39:23 följande:
    Hej allihopa. Dessvärre kommer jag att lämna den här tråden pga mf. Väldigt ledsamt men det är bara att gå på't igen ;)

Lycka till allihopa och jag hoppas att ingen av er drabbas av samma öde som jag.

Kram! 

KRAM!! {#emotions_dlg.flower}  Härlig inställning, vi håller tummarna för dig! Hjärta
  • Ella Jade
    MLT skrev 2011-11-01 10:36:46 följande:
    Jag gjorde ett UL i v. 9 (8+0) privat och det syntes bra fast de kollade utanpå magen. Finns bild i mitt galleri (bebben i magen) som dock inte blev så bra. Fick se bebben på en stor platt-tv som hängde på väggen =) Jag vet inte skillnaden på hur bra man ser fostret, någon annan kanske gjort båda varianterna? Jag skulle tippa på att VUL är bättre i v. 8, de jag gjorde hos kollade tidigast i v. 9 (Emma ultraljudsklinik).

Det bästa är ju att du när du går in i v. 9 kan säga att du är i tredje månaden samt när du går in i v. 13 att du är i 4:e månaden osv.. det låter ju så mycket mer ;)

Det finns en jättebra sida som visar vad som händer vecka för vecka väldigt ingående i magen med tarmar, foster och allt vad det är, ska kolla om jag hittar den!

Tack för svar, låter som att VUL kanske är lämpligast så tidigt för att kunna se något alls! Skall ringa kliniken här i Göteborg och höra efter :D Skall bli grymt spännande!!

Hahaha, ja men precis.. så kommer jag förmodligen säga :P Hämta ut babyboxarna förresten igår, hämta ut ni som inte gjort, maaaassa roliga/bra grejer!!

Tack för länken, har sett den sidan innan, underbart att kunna se alla klippen om hur det ser ut där inne egentligen. :D Skall kolla igen bara för de..
  • Ella Jade
    jessamy skrev 2011-11-01 11:57:18 följande:

Hej. Far jag vara med? plussade igar. Tredje barnet. Vet ej exakt nar jag hade mens men blir en slutet av juni borjat pa julibebis.

Har en dotter pa snart tre ar och en son pa nastan atta manader.

Självklart! {#emotions_dlg.flower} Grattis och välkommen alla nya :D
  • Ella Jade
    MLT skrev 2011-11-01 13:32:40 följande:
    Grattis :)

Ring bm så fort du kan så bokar ni in tid för hälsosamtal (på de flesta ställen tror jag), där får du veta just vad du bör undvika att äta, får lite broschyrer osv. Det finns också info på livsmedelsverkets hemsida: slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/Kostrad/gravi.../ Det är inte så mycket man ska undvika egentligen, om man inte moffar brie-ost och rått kött i vanliga fall :)

Det första och enda ultraljud du kommer erbjudas om graviditeten är komplikationsfri är rutinultraljudet (RUL) och det sker omkring v. 18. Det finns dock privata kliniker man kan boka tid hos, men då får man betala själv.

Kan jag också fråga?

Så det första mötet med BM är bara info osv. Möte 2 är alltså provtagningar osv?
  • Ella Jade
    Älskadelillaliv skrev 2011-11-01 15:04:56 följande:
    Kan någon starta en bild tråd. Ifall man någon vill börja lägga in bilde rpå magen samt saker man köpt osv. Vet att det är tidigt men kul att ha en

jag fixar :)
Svar på tråden Juli bebis 2012