Inlägg från: Ella Jade |Visa alla inlägg
  • Ella Jade

Juli bebis 2012

400 mikeogram folsyra per dag skall man få i sig.. :). Kolla hur mycket dina vitaminer innehåller. Sen har jag även läst att de är bättre med vitaminer som man äter separat, man skall tex inte äta järn o kalk tabletter samtidift för kroppen tar ej upp de lika bra hittade multivitaminer (4 olika tabletter/dag m olika ämenn) på bodystore för en rimlig peng. Skall kolla det m min barnmorska eller läkaren på tisdag om dt är bra.

• Ella Jade

Vädursflickan: jaa, folsyra! Knapra på :). Hmm får kolla upp detta m försäkring, hade ingen aning. Men skall man göra det redan nu?? Känns så tidigt :/. Eller?

• Ella Jade

Timrasmus: ja precis, den e säker jättebra!! Det jag tänkte på finns även på apoteket, 4 olika tabletter dagligen, men den var slutsåld sist.. Så hittade en på bodystore billigare istället :). Skall se vad läkaren säger! Men hör m apoteket ang folsyrab men kan tänka mig att den förmodligen täcker behovet!

• Ella Jade

Vädursflicka: åååkej, då skall jag bums ta o kolla det på måndag :). Hojtar om ja behöver hjälp i försäkringsträsket :D

• Ella Jade

Fråga till er alla: vilka mår illa? Jag känner inget illamående alls, är jag ensam om det? :S

• Ella Jade

Aah, vad bra! Tack! :) får nobba kvinnan som skulle ringa på måndag igen, vill kolla upp det lite innan först själv :). ÅH, lättad jag bli, kände mig nästan utanför som inte mår illa ett dugg. Haha. JA HERREGUD, brösten gör sjukt ont. Stackars sambon som vill gosa o lägger sig på mig ibland o ja skriker till som en stucken gris. Aj! Haha. Har C-D i strlk i vanliga fall o nu ännu större men framför allt TUNGA :O Aaaaj. Annars kissenödig, huvudvärk o trött som bara den. Inte så ovanligt hungrig men när jag väl äter då äter jag!!

• Ella Jade

Hej tjejer och välkommen alla nya! Hoppas ni haft en skön helg! Hjärta

TIFAN: Jag hoppas på det bästa för dig, håller tummarna!! {#emotions_dlg.flower}  Blöder det fortfarande?

Sambon och jag blev också sambos rätt snabbt, vi är båda 29 och har varit tillsammans snart 1 år och 7 månader.
    Men vi har känt varandra betydligt längre än så, min kusins bästa vän. Dock aldrig riktigt pratat sådär mycket förräns lite innan vi blev ihop osså pang sa det :D.

FRÅGA:
    Har ni känt av som stora bubblor typ vid övre magen.. typ några centimeter ovanför magen i mitten. Jättekonstig känsla var det! Som ett gäng stora bubblor från ingenstans som åkte upp typ. haha.

• Ella Jade
    Cissi7006:  :(. Mycket eller? Vi får inte glömma att det verkligen är jättevanligt med blödningar.. men jag vet känslan.

{#emotions_dlg.flower}
  • Ella Jade

Cissi: Bra att du inte har ont ja! När jag var på akuten sa sköterskan att ja inte behövde oroa mig tom om de fortsatte blöda sparsamt. Så håller tummarna för dig!

• Ella Jade

Kvinnokliniken ringde nyss o hade en lucka ledigt. Så kl 14 får/bör jag veta om allt är okej med Ludde lr inte. Skönt o slippa vänta t imorrn iaf! håll tummarna! Man bör väl kunma se nått?? Går in i vecka 7 imorrn.

Svar på tråden Juli bebis 2012