Inlägg från: Ella Jade |Visa alla inlägg
  • Ella Jade

Juli bebis 2012

michelodeon skrev 2011-11-09 18:16:05 följande:
    Usch Ella beklagar verkligen!

Jag har själv aldrig haft det men min syster har, hon fick ta bort ena äggledaren men nu har hon precis fött sitt tredje barn och alla kom till innom 2-3 försök. Alla barnen är födda efter utomkvedes. Så även efter det kan man få barn lätt.

Men håller tummarna att det inte är utomkvedes för dig! så ni kan börja försöka snart igen. Kram {#emotions_dlg.flower}
    Tack snälla {#emotions_dlg.flower}

Det är med stor sannolikhet UKH, tror jag iallafall, stämmer överens mest med allt. Sen får vi se om jag klarar mig utan operation eller inte. Men tack för dina ord, känns väldigt skönt att höra att chansen är stor att bli gravid ändå efteråt. En vän till mig blev gravid efter första försöket också efter sin operation. Tung att det slutade som det gjorde, men på ett sätt skönt att jag nu iallafall har fått svar. Får se vad hon säger mer imorgon.

Kram
  • Ella Jade
    tingeling84 & Ace33: Tack snälla  {#emotions_dlg.flower} Hoppas på få plussa snart igen efter att allt lagt sig och hoppa tillbaka aktivt i denna tråd oavsett BF. Trivs verkligen i denna tråd. Hjärta
  • Ella Jade
    Tolle83 skrev 2011-11-09 18:32:08 följande:
    Du får väl kika in och gästa oss ibland :D Du ska se att de snart tar sig igen {#emotions_dlg.flower}
    Absolute, det tänker jag göra.  Vill inte missa allt ni skriver {#emotions_dlg.flower}
  • Ella Jade
    Mysmamma70 skrev 2011-11-09 18:34:30 följande:
    Stor kram till dig Ella!!!
    Stor kram till dig med Cissi!! Vi får göra comeback snart.. {#emotions_dlg.flower}
  • Ella Jade

Tack igen alla snälla för era kramar! Hjärta  Hoppas iallafall jag slipper operation!! Började blöda lite för några timmar sen, men bara lite denna gång med. Min kropp har ballat ur!

MollyMiranda: Nej, jag har faktiskt inte ont, nästan ingenting. Hade pyttelite molande innan och sen liten blödningen igen, men verkat stannat av nu igen. Det gör oftast ont, men det är förmodligen om det går en längre tid. En vän till mig hade likadant, inte mkt smärta dock mer blödning. Så länge inte smärtan är stark behövs ej akuten så..

• Ella Jade

Ps. Vi är ändå ett antal som det gått åt fel håll med nu i denna tråd, så de kommer säkerligen gå fint fint för er andra nu :) Så njut, de förtjänar ni! {#emotions_dlg.flower}

• Ella Jade

Ja då har man vart bollad fram o tillbaka idag! Helt slut! Kan säga att jag blödde igår med, dock jättelite denna gång med o imorse som bortblåst! Var på kvinnokliniken imorse där VUL gjordes igen o hon kollade snabbt o såg inget o hade svårt o hitta ägglederna. Fick remiss till Sahlgrenska. Fick ta blodprov o lite annat sen sitta o vänta. Tog väl ca 2 h. Fick sedan träffa en helt underbar (!!) läkare! Hon var så omtänksam o förklarade allt utförligt osv. Eftersom jag aldrig hann få mens (slutade m minip) så vet jag ju inte riktigt hue långt gången ja e, utan gissar lite ef ÄL. Enl mina beräknigar är jag 6+3 men det stämmer förmodligen inte. Hon gjorde VUL o sa att livmodern var stängd så MF var det inte iaf. Även hon hade svårt o hitta äggledarna men lyckades någorlund t slut men tyckte de såg bra ut. Hittades lite vätska i livmodern. Kan vart blödningen. Hon klämde lite vid äggstockarna men ja hade ont på båda sidorna när det trycktes. Sen sa hon att hon såg ngt som liknar en påbörjad graviditet. Om ja nu är mindre gången så stämmer de mer övernes m det hon såg i livmodern. Hon sa ngt om HCG-halten via blodprov, 10% nått, fattade ej, men att de kanske inre stämmer de resultat ja fått. Såå, hon kallar dit VUL experten som denna dam kallas o hon kunde inte heller konstantera varken ena lr andra, osäkert. efter lång disk så efteraom ja ej har ont så avvaktar vi på mån på resultat på nya blodprov o nytt VUL. om dt e osäkert även då läggs ja in för observation.. Jesus, säger ju de, mitt öde o aldrig få svar!!! Pust.

• Ella Jade

Jo möjligheten finns att bebisen mår bra men är mindre än vi tror, felberäknat bara. Visst känner ja mig lite gladare idag men vågar inte hoppas på de för atr bli besviken igen.. Men svårt o låta bli! Ska döpa ungen till MIRAKEL om den ploppar ut ändå i juli :D

• Ella Jade

Jahapp, då är man ännu mer förvirrad. De ringer från gynakuten precis ang mitt blodprov igår o säger att läkaren skrivit "stegringen kan tyda på en helt normal graviditet". O att ja även verkar må bra. Vilket jag gör för att ha misstänkt utomkveds. Men de vill ändå för att vara helt säkra att ja lämnar nytt blodprov på mån o nytt UL. ojoj. Gaaah! jättekul helg detta blir! Inte.. :)

• Ella Jade

Äventyret fortsätter.. Då ligger man inlagd på akuten. Fick mer ont vid ljumsken på höger sida o även rygg mer än ja fått innan. Panik väcker sambon o direkt hit. VUL visade lite större vätskesamling så de ville lägga in mig. Nytt vul imorrn. Är de mer så blir de operation. De hitrade även tjockare slemhinna nu vicket tyder på en påbörjad grav ja. Har helt fel bf jag. Räknat för långt. Vet ej vad som händer med det om de blir op. Satans svårt o alltid hitta mina blodkärl! ONT När de stack. Men goaaa sköterskor! Knaprat tabletter nu så godnatt :)

• Ella Jade

Hepp, får skriva om! Kl tio kom läkare in för nytt UL. Blodsamlingen var lika stor än o hormonhalten hade minskat, så ingen normal grav. Operation bokades och skulle göras om några timmar. Skulle duscha innan o mitt i duschen knackas det på och jag skall iväg på op direkt. Ca 12:30 op jag o vaknade 14 ngngång helt yr i bollen :). Men mådde bra förutom att ja var så trött! Har bra läkekött tack o lov så blöder inget o har inte ngn smärta, stramar åt när jag går bara. Det var utomkveds. Så de tog bort höger äggledare. Tack o lov så var vänster äggledare i utmärkt skick.. PUST!! haft besök hela dagen så knappt hunnit smälta nått. Mår okej nu, trött bara och visst sörjer man o det känns lessamt men försöker verkligen inte älta för mkt o dra ner mig själv i onödan. Finns inget o göra endå. Så nya friska tag! Inväntar mensen som bör komma om 2-4 veckor o sen kör vi igen!! Hoppas de tar sig snabbt!!! Stort tack för er omtanke o ert stöd!! (F)

• Ella Jade

Ups, dumma ajphone. Tack igen alla för era styrkekramar, kände dom ändå hit ;). Går förmodligen hem på förmiddagen idag. Lite piggare idag men stramar åt rätt mkt på magen, men hanterbart. Precis när jag vaknar så slår verkligheten mig som en örfil i ansiktet. O ja blir påmind o det känns tungt. Men sedan plockar jag upp mig själv o försöker tänka positivt även om de e svårt. Är just nu bara oerhört tacksam över att jag mår okej o att vänster äggledare mår toppen!! O jag trodde aldrig jag skulle längta efter mensen, men hoppas den kmr snaaart :D Jag kmr vara tillbaka snabbare än ni anar ;) Kramar tillbaka.

• Ella Jade

Hej Alla! Ni är så himla goa! Tack åter igen för all ert stöd och era styrkekramar. Är på bättringsvägen nu, kan iallafall gå lite mer normalt och inte som en 90årig tant :). Blir snart bättre! Men läst en hel del om andra som gått igenom detta, även några här :) Och väldigt många har det gått väldigt bra för, så det ser ljust ut. Har champange redo för att fira mensen som kommer och sen är det bara att tuta och köra!

Kommer gå finemang för er alla här, kommer kika in ibland o bara läsa era roliga inlägg. Lycka till med allt och njuuut! På återseende :)

Hjärta

Svar på tråden Juli bebis 2012